Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@11:53:45 GMT

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام واکسن کرونا در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۵۳۵۱

کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام واکسن کرونا در کردستان

گروه استان‌ها- رئیس پلیس فتا کردستان از کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام واکسن کرونا در استان کردستان خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ مهدی دانش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج  از کلاهبرداری با شگرد ثبت‌نام واکسن کرونا در استان کردستان خبر داد و خطاب به شهروندان اظهار داشت: تنها مرجع قانونی ثبت‌نام واکسن کرونا وب سایت رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نشانی: https://salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir/ بوده که برای ثبت‌نام در این سامانه نیازی به پرداخت وجه نیست.

وی با تأکید بر اینکه مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده از سوی افراد کلاهبردار باشیم، گفت: اخیرا کلاهبرداران با ایجاد صفحه در فضای مجازی برای فروش واکسن کرونا خارج از نوبت تبلیغ و شهروندان را برای ثبت‌نام در صفحه درخواست‌کنندگان این واکسن تشویق کرده و سپس اطلاعات فردی و بانکی شهروندان را دریافت و وجوه حساب‌های بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه پشتوانه دولتی و بانکی است، تصریح کرد:  سرمایه‌گذاری در این رابطه با مخاطراتی همچون بلوکه شدن دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری مواجه است چراکه صرافی‌های خارجی به محض شناسایی کیف پول خریداران ایرانی رمزارزها، حساب موجود در آن را مسدود کرده و در نتیجه دارایی بسیاری از افراد از بین رفته یا به خطر افتاده است.

گزارش میدانی تسنیم از مراکز واکسیناسیون کرونا/«حضور بدون نوبت» باعث ایجاد صف‌های طولانی می‌شودگزارش میدانی تسنیم از موج‌سواری کرونا در میان عادی‌انگاری مردم/ عدم تزریق واکسن کرونا به شیوع هرچه بیشتر بیماری می‌انجامد

وی درباره خریدهای آنلاین و اینترنتی هشدار داد و افزود: شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای خرید اینترنتی نیست چراکه برخی از افراد سودجو با درج آگهی دروغین در فضای مجازی، اقدام به کلاهبرداری و دریافت بیعانه برای رزرو کالا می‌کنند در حالی که هیچ‌گونه کالایی رد و بدل نشده و فرد کلاهبردار نیز پاسخگو تماس‌ها نیست.

دانش‌پور بیان کرد: مجرمان سایبری در روش دیگری خود را به عنوان خریدار لوازم معرفی کرده و خواستار دریافت اطلاعات درج شده روی کارت بانکی و رمز دوم کارت برای واریز اینترنتی وجه هستند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با یادآوری اینکه دریافت بیعانه و درخواست دریافت اطلاعات بانکی از مهمترین شگردهای کلاهبرداری است، تأکید کرد: شهروندان باید مراقب این افراد بوده و فریب تبلیغات اغواکننده را نخورند.      

انتهای پیام/486/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ثبت نام واکسن کرونا استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سرهنگ حسن ابوالحسینی گفت: در پی شکایت یک شهروند یزدی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری دریافت وام، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی با مشاهده کانال تلگرامی دریافت وام بدون ضامن، مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به شماره حساب اعلام شده واریز کرده و پس از آن وی دیگر جواب شماره تلفن داده نشد. 

رئیس پلیس فتا افزود: با انجام تحقیقات بیشتر و اقدامات پلیسی توسط کارشناسان این پلیس، متهم که در یکی از استان‌های غرب کشور ساکن بود، شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتای استان یزد انتقال یافت. 

ابوالحسینی خاطرنشان ساخت: متهم در مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد که با درج آگهی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع وام بانکی، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرده است. 

وی هشدار داد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کرده و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود. 

رئیس پلیس فتا از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳