Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی در گفت وگو با ایرنا افزود: به همین مناسبت برنامه های عزاداری در بقاع متبرکه استان البرز پیش بینی شده که از جمله آنان مراسم اقامه عزای حضرت رقیه (س) در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان با حضور ذاکرین، مادحین و سخنرانان برتر کشوری و با همکاری هیئات مذهبی می باشد.

وی با بیان اینکه این برنامه ها با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شود، اظهار داشت: یکی از برنامه های ویژه در این دو روز گستراندن سفره حضرت رقیه (س) می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتکی پهن کردن سفره حضرت رقیه (س)‌را نشانی از مظلومیت خاندان اباعبدالله الحسین (ع) و دوران اسارت بسیار سخت اهل بیت (ع) به خصوص برای کودکان دانست و گفت: در این مراسم دختران سه تا هفت سال حضوری پررنگ خواهند داشت.

وی برگزاری سفره حضرت رقیه (س)‌را یک سنت دیرینه در منازل به صورت روضه خانگی دانست و افزود: امسال این فرصت را در بقاع متبرکه استان فراهم کردیم.

وی بیان داشت: همزمان با برگزاری مراسم شهادت حضرت رقیه، از مقام شامخ شهدای مدافع حرم با دعوت از دختران کوچک این شهدا تکریم می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز به برگزاری اجتماع ویژه بانوان استان در آستان مقدس امامزاده حسن (ع)‌کرج نیز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های عزاداری ماه محرم و صفر در سال جاری احیای مراسم چهارپایه خوانی بود که امشب و فردا در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س‌) مراسم چهارپایه خوانی برگزار می شود.

 استان البرز حدود ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم آرمیده در ۸۵ بقعه متبرکه دارد.

برچسب‌ها شهادت حضرت رقیه اداره كل اوقاف و امور خيريه استان البرز استان البرز مراسم عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهادت حضرت رقیه استان البرز شهادت حضرت رقیه استان البرز مراسم عزاداری شهادت حضرت رقیه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد

مظفر آئینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) ۷۵ مراسم در سطح شهرهای استان کردستان برگزار شد.

وی افزود: مراسم عزاداری در شهر و روستاهای کردستان با حضور مردم و مسؤولان همراه بود.

رئیس شورای هیأت‌های مذهبی کردستان اضافه کرد: آئین دسته‌روی عزاداری نیز در شهرهای قروه، بیجار، سریش‌آباد، حسن‌آباد یاسوکند و توپ‌آغاج برگزار شد.

آئینی عنوان کرد: ۱۴ هیأت مذهبی در شهرستان قروه آئین دسته روی عزاداری امروز را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در سطح استان ۳۰ ایستگاه صلواتی به منظور پذیرایی از عزاداران در سطح شهرهای استان برپا شد.

کد خبر 6096489

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان