Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@02:46:34 GMT

اطلاعات فنی جهت سفارش پیچ و مهره

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۶۰۵۱

اطلاعات فنی جهت سفارش پیچ و مهره

پیچ و مهره ها قطعات صنعتی پر کاربردی هستند که در اتصالات بعنوان جایگزینی برای فرایند جوش کاری با مزایای متعدد مورد استفاده قرار می گیرند.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، پیچ و مهره ها قطعات صنعتی پر کاربردی هستند که در اتصالات بعنوان جایگزینی برای فرایند جوش کاری با مزایای متعدد مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مزایای اصلی بکارگیری پیچ و مهره بجای فرایند جوشکاری قابلیت اتصال دو سطح از جنس های مختلف و حتی سطوح غیر فلزی که عملا قابلیت جوشکاری برای آنها وجود ندارد و قابلیت باز کردن مجدد اتصال و تعویض پیچ و مهره و جداسازی سطوح را می توان نام برد. البته برای اتصال سطوح با پیچ و مهره نیاز به ایجاد سوراخ های سطحی وجود دارد که تا اندازه ای به تمرکز تنش در این نقاط و آسیب پذیری اتصال و سطح در برابر تنش های اعمالی نیز می توان اشاره نمود.

پیچ و مهره صنعتی در واقع پیچ و مهره های مورد استفاده در صنایع سنگین مانند اتصالات ماشین آلات سنگین، اتصالات صنایع نفت، گازو پتروشیمی و صنایع ساختمانی را شامل می شوند که مطابق با استاندارد هایی دقیق و تست های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهمترین نوع پیچ و مهره های صنعتی می توان به پیچ و مهره شش گوش، پیچ آلن و استاد بولت ها اشاره نمود که هر یک برای کاربری در شرایطی ویژه مناسب هستند. البته پبچ های متری که در کانال های تاسیساتی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند و پیچ های مغزی که اغلب از نوع آلنی هستند نیز بعنوان زیر مجموعه پیچ و مهره های صنایع سنگین قابل دسته بندی هستند.

مشخصات فنی پیچ و مهره ها

پیچ و مهره ها نیز مانند دیگر انواع قطعات صنعتی دارای مشخصات فنی دقیقی می باشند که به خرید و انتخاب مناسب این قطعه صنعتی متناسب با کاربری و نوع اتصال می انجامد. کلیه مشخصات پیچ و مهره ها در یک کد که شامل نوع پیچ، سایز پیچ، گرید پیچ، نوع دنده و آبکاری می باشد بیان می شود و کد های پیچ و مهره های صنعتی بعنوان مثال بصورت زیر بیان می شوند:

Hex bolt 8X40 DIN933 10.9 Galvanized

این کد بصورت کامل معرف یک نوع مشخص پیچ با ابعاد و استاندارد های مشخص نوع و گمتریال بکار گرفته شده و در نهایت نوع آبکاری است که برای افزایش مقاومت سطحی پیچ و مهره در برابر خورنده های محیطی مانند آب، رطوبت و باران های اسیدی قید شده است. در زیر به بررسی دقیق تر مشخصات فنی پیچ و مهره ها که برای سفارش و خرید این قطعه صنعتی مورد نیاز است می پردازیم.

نوع پیچ و مهره: که در واقع بیانگر نوع گل پیچ صنعتی می باشد که در انتخاب نوع آچار برای اتصال پیچ و متناسب با نوع صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. در میان انواع پیچ و مهره صنعتی Hex bolt یا پیچ شش گوش اتصال پیدا می کند با کاربری بالا در اتصالات ماشین آلات صنعتی و پیچ آلنی Allen bolt یا socket cap head bolt بعنوان جایگزینی برای پیچ های شش گوش دارای بیشترین میزان کاربری هستند. در اتصالات صنایع نفت و پتروشیمی بالاخص در اتصالات لوله و فلنج از استاد بولت Stud bolt که بصورت یک میله تمام رزوه هستند استفاده بسیاری می شود. ابعاد پیچ : بصورت استاندارد ابعاد پیچ و مهره می بایست با سه عدد که اولی قطر پیچ، دومی طول عمر رزوه پیچ و سومی طول پیچ است قید شود. با این وجود در اغلب سفارشات صنعتی تنها به قید دو عدد که اولی قطر پیچ که می تواند بصورت اینچی و یا میلیمتری قید شده باشد و دومی طول پیچ بسنده می شود. استاندارد تولید پیچ و مهره صنعتی : که بصورت یک کد قید می شود و نشان دهنده نوع گل پیچ و نحوه دنده زنی پیچ می باشد. بعنوبن مثال DIN933 بیانگر پیچ شش گوش تمام دنده، DIN931 بیانگر پیچ شش گوش نیم دنده، DIN934 بیانگر مهره شش گوش ساده، DIN912 بیانگر پیچ آلنی می باشد. به همین ترتیب هر یک از استاندارد های دیگر نیز قابل استفاده هستند. استاندارد تولید استاد بولت بر حسب استاندارد آمریکایی ASTM می باشد. گرید یا کلاس پیچ و مهره: بیانگر نوع متریال فولادی و یا استیل و میزان تنسایل مقاومت کششی پیچ و مهره ها می باشد. برای پیچ و مهره های فولادی اغلب کلاس 8.8 معروف به پیچ خشکه، کلاس 10.9 فولادی که اغلب برای پیچ و مهره های سازه بکار گرفته می شود و کلاس 12.0 که اغلب در مورد تولید پیچ های آلنی استفاده می شود بکار می رود. نوع آبکاری پیچ و مهره: بر خلاف پیچ و مهره های استنلس استیل که نیازی به محافظت سطحی در برابر زنگ زدگی ندارند پیچ و مهره های فولادی یا به روش فسفاته سطحی که به رنگ مشکی مات دیده می شود و یا به روش آبکاری گالوانیزه گرم، سرد و یا داکرومات نیاز به محافظت سطحی پیدا می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیچ و مهره ابزارآلات قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند پیچ و مهره پیچ و مهره ها شش گوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداسیما، وحیده رخشانی گفت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.   معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست‌ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری‌های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی  است.   او ادامه داد: سفارش تهیه تعداد ۱۶۰۰ محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.   به گفته رخشانی، بالغ بر ۱۲۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.   سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  فرصت‌ها و بسته‌های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • به روز رسانی| نکونام: نیمه اول باید کار را تمام می کردیم/ تراکتور مهره داشت ولی هم و غم ما در این فصل جذب بازیکن بود
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان/بازگشت مهره کلیدی
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال