Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-29@21:42:27 GMT

تجهیزات آزمایشگاهی شرکت دانشور شیمی آرین

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۶۰۷۷

تجهیزات آزمایشگاهی شرکت دانشور شیمی آرین

تجهیزات آزمایشگاهی
آیا در مورد ویژگی‌ها و قیمت تجهیزات آزمایشگاهی دانشور شیمی آرین چیزی می‌دانید؟ آیا می‌دانید انواع آون آزمایشگاهی چه کاربردهایی دارند؟ یا مواد شیمیایی آزمایشگاهی کدام‌ها هستند؟
یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین فضاهای کاری در دنیا فضای آزمایشگاهی است و این جذابیت تنها به دلیل تجهیزات و موادی‌ست که در آن استفاده می‌شود؛ هر چند که شناخت این تجهیزات و نحوه کار با آن در ابتدا کمی دشوار است اما بعد از فراگیری آموزش‌های لازم و کسب تجربه، نه تنها از دشواری آن کاسته می‌شود بلکه به یک شغل مفرح و هیجان‌انگیز تبدیل می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزاتی نظیر آون آزمایشگاهی یا هات پلیت‌ها و دیگر ابزارها با توجه به نوع کاربردشان انتخاب می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.  
کاربرد آزمایشگاه در صنایع مختلف متفاوت است و هر کدام ابزارها و مواد مورد نیاز خاص خود را می‌طلبند. مثلاً تجهیزاتی که در آزمایشگاه پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد با تجهیزات آزمایشگاهی کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع دارویی و یا زیست‌شناسی تا حدی متفاوت است. قیمت این تجهیزات آزمایشگاهی نیز در بازار بسته به جنس لوازم، شرکت سازنده و نوع فعالیت آزمایشگاه تعیین می‌شوند. برخی از تجهیزات آزمایشگاهی مانند آون آزمایشگاهی جزو ضروری‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی محسوب می‌شود که با افزایش تدریجی دما لوازم آزمایشگاهی را استریل و ضدعفونی می‌کند. از آون آزمایشگاهی تقریباً در همه آزمایشگاه‌های پزشکی و صنعتی استفاده می‌گردد.
در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد ویژگی‌ها و کاربرد برخی از تجهیزات آزمایشگاهی نظیر آون آزمایشگاهی، اتوکلاو، هات پلیت، مواد شیمیایی آزمایشگاهی و... خواهیم داشت و به معرفی یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های عرضه کننده لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی یعنی شرکت دانشور شیمی آرین خواهیم پرداخت؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید.
کاربرد آون آزمایشگاهی در تجهیزات آزمایشگاهی
آون آزمایشگاهی ابزاری است برای خشک کردن و استریل کردن ظروف شیشه‌ای و فلزی که در اکثر آزمایشگاه‌های پزشکی، زیست شناسی، داروسازی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار قادر است که دما را تا ۳۰۰ الی ۶۰۰ درجه سانتیگراد افزایش دهد و تمامی باکتری‌ها، میکروارگانیسم‌ها، رطوبت‌ها و گردو غبارهایی که ممکن است بر نتیجه آزمایش تأثیرگذار باشد را از بین می‌برد. از طرفی آون آزمایشگاهی بهترین وسیله برای خشک کردن این ابزارها نیز هست.
آون‌ها در آزمایش‌های مختلف کاربردهای متفاوتی دارند به همین دلیل در تنوع بالا طراحی و تولید شده‌اند. از جمله کاربردهای این دستگاه می‌توان به تأثیر آن بر برخی آزمایش‌های آنالیز صفاتی همچون تعیین مقاوت کششی، تغییر شکل و مقاومت محصولات تولیدی و... اشاره کرد. اجزای مهم آون‌های آزمایشگاهی شامل محفظه اصلی، عایق، المنت، بخش حفاظتی و نمایشگر دما می‌باشد که هر کدام از این اجزاء تأثیر بسیار بالایی بر روند کار این دستگاه‌ها دارند.
ساختار آون آزمایشگاهی نیز بسته به نوع کاربرد متفاوت است مثلاً محفظه برخی از آنها از جنس استیل است در حالی که برخی دیگر از محفظه‌های آلومینیومی ساخته شده‌اند. به طور کل از انواع آون آزمایشگاهی می‌توان به آون خشک‌کن یا vacuum oven، آون هم‌رفتی convection oven و آون Heavy Duty اشاره کرد. تمامی انواع این آون‌ها و دیگر تجهیزات آزمایشگاهی را با قیمتی بسیار مناسب می‌توانید از فروشگاه دانشور شیمی آرین خریداری کنید.  
انواع هات پلیت‌ها مورد استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی
از دیگر تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم در آزمایشگاه‌های مختلف صنعتی و پزشکی دستگاه هات پلیت یا همان هیتر آزمایشگاهی است که جهت حرارت‌دهی آهسته مایعات و حل کردن آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار فلزی که همانند یک صندوقچه است از المنت‌هایی برای گرم کردن تشکیل شده و برخی از آنها مجهز به نوعی همزن مغناطیسی هستند تا در هنگام حرارت‌دهی ماده، بتوان آن را هم زد.
به طور کل می‌توان گفت که هات پلیت‌ها تنها به دو دسته ساده و مغناطیسی تقسیم می‌شوند. که نوع ساده آن عاری از همزن‌های مغاناطیسی می‌باشد و تنها کاربرد آن عمل حرارت‌دهی است و نوع مغناطیسی آن از تجهیزات مگنت، هم‌زن و... ساخته می‌شوند که شامل انواع شیکر آزمایشگاهی، شیکر لوله، هات پلیت مگنت و هیتر می‌باشد. اساس کار هات پلیت‌ها برای گرم کردن، دو روش معلق‌سازی و سر پا کردن ورق قلع می‌باشد که هر کدام از این روش‌ها جهت آزمایش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پرکاربرد ترین دستگاه در آزمایشگاه ترازوی آزمایشگاهی
ترازوی آزمایشگاهی همانند آون آزمایشگاهی یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی می‌باشد که انواع مختلف آن با برندهای معروف و کیفیتی عالی توسط شرکت تجهیزات آزمایشگاهی دانشور شیمی آرین با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌گردد. نتیجه اندازه‌گیری ترازوی آزمایشگاهی بسیار دقیق‌تر از ترازوهای معمولی در سطح بازار است. از این ابزار در زمینه آموزشی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی جهت اندازه‌گیری دقیق وزن اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انواع ترازوی آزمایشگاهی وجود دارد که هر کدام در آزمایش‌های مختلف کاربرد خاص خود را دارند. این ترازوها شامل ترازوی آنالیتیکال، ترازوی آزمایشگاهی رطوبتی، ترازوی آزمایشگاهی مقایسه کننده، ترازوی دقیق آزمایشگاهی، ترازوی آزمایشگاهی دو کفه‌ای، ترازوی آزمایشگاهی یک کفه‌ای، ترازوی پرتابل و میکرو ترازوها می‌باشد.
آیا می توان برای استریل کردن تجهیزات آزمایشگاهی از اتوکلاو استفاده کرد؟  
اتوکلاوها همانند آون آزمایشگاهی جهت سترون‌سازی، آلودگی‌زدایی و استریل کردن لوازم و مواد آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها علاوه بر آزمایشگاه‌ها در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارند. به طور مثال برخی زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها و یا صنایع قبل از دفع، ضدعفونی می‌شوند تا در حین حمل و نقل، مسئولین جمع‌آوری این زباله‌ها در خطر آلودگی قرار نگیرند. اتوکلاو در انواع مختلف رومیزی و بیمارستانی طراحی و تولید شده‌اند و به کمک بخار تحت فشار، لوازم و تجهیزات مختلف صنعتی و آزمایشگاهی را استریل می‌کنند. ضدعفونی کردن مواد و تجهیزات به کمک دستگاه اتوکلاو به کنترل دقیق فشار، دما و زمان نیاز دارد. در کل موادی مثل شیشه پیرکس، پلی پروپیلن، لاتکس یا ونیل، کاغذ، نوک سمپلر و اکثر فلزها را می‌توان اتوکلاو کرد.
کاربرد انکوباتور در محیط آزمایشگاه
یکی دیگر از تجهیزات آزمایشگاهی مهم مورد نیاز اکثر آزمایشگاه‌ها انکوباتورها هستند که همانند آون آزمایشگاهی جزو لوازم پرکاربرد محسوب می‌شوند. انکوباتورها به هدف رشد و نگهداری از کشت‌های میکروبی و کشت‌های سلولی طراحی و تولید شده‌اند و در آزمایشگاه‌های زیستی، پزشکی و صنایع غذایی و... به هدف تحقیقات و پژوهش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه دما، رطوبت، میزان منواکسید کربن، میزان دی اکسید کربن، اکسیژن و دیگر شرایط را برای رشد میکرو ارگانیسم‌های زنده، به حالت بهینه نگه می‌دارد.
مواد شیمیایی آزمایشگاهی
در آزمایشگاه‌ها علاوه بر ابزارهای آزمایشگاهی نظیر انواع آون آزمایشگاهی یا هات پلیت‌ها و... تجهیزات مهم دیگری نیز وجود دارند که بدون وجود آنها عملاً فضای آزمایشگاه و ابزارآلات آن کاربرد چندانی ندارند. این آزمایشگاه‌ها درست همانند یک آشپزخانه مدرن با تجهیزات پیشرفته عمل می‌کنند که اگر مواد اولیه برای پخت غذا در آن وجود نداشته باشد عملاً بدون کاربرد باقی می‌مانند. این تجهیزات مهم در آزمایشگاه‌ها همان مواد شیمیایی آزمایشگاهی هستند که از عناصر مختلف جهت پژوهش و تحقیقات تشکیل شده‌اند و از لحاظ ساختار و فرمول، ماهیتی صنعتی و خوراکی با خلوص بالا دارند.
از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی می‌توان به آب اکسیژنه، آب کروماتوگرافی، آکار، آمونیوم استات، اتانول، انواع اسیدها، انواع مواد معدنی، انواع بافرها، بروسین سولفات، تتراکلرید کربن، تری اتانول آمین، انواع پتاسیم‌ها، انواع روی‌ها، انواع سدیم‌ها، انواع کلسیم‌ها، انواع کلریدها، انواع محلول‌های استاندارد و... اشاره کرد. انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی و تجهیزاتی نظیر آون آزمایشگاهی و... را با بهترین برندها و کیفیت‌ها می‌توانید از بزرگ‌ترین شرکت تجهیزات آزمایشگاهی یعنی فروشگاه دانشور شیمی آرین تهیه نمایید.  
شرکت دانشور شیمی آرین
شرکت دانشور شیمی آرین یکی از معتبرترین شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات آزمایشگاهی، لوازم آزمایشگاهی و مواد شیمیایی صنایع مختلفی همچون صنعت نفت و گاز، صنایع غذایی، صنایع رنگ و رزین، صنایع داروسازی، کشاورزی، گیاه شناسی، پلیمر و لاستیک، ژنتیک و...می‌باشد و تمامی تجهیزات خود را از معروف‌ترین برندهای دنیا تهیه کرده و با قیمتی بسیار متناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی همچون انواع آون آزمایشگاهی، انواع هات پلیت‌ها، اتوکلاوها، ترازوهای آزمایشگاهی و... را به راحتی می‌توانید توسط این شرکت در سریع‌ترین زمان و به راحت‌ترین شکل ممکنه خریداری کنید. تنها کافیست وارد سایت این شرکت شوید و از خدمات و محصولات ارائه شده توسط این مجموعه بازدید نمایید. تمامی مشاورین و متخصصین این شرکت به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قیمت تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد مواد شیمیایی آزمایشگاهی تجهیزات آزمایشگاهی آزمایشگاه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا هاشمی‌فر از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شده توسط پلیس اقتصادی خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف تعداد 293 انواع کمپرسور و  تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را 700 میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها