Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصوبه کمیته پایش ریسک بازار درباره اعمال سهام جایزه حاصل از افزایش سرمایه در محاسبه حساب تضمین معاملات اعتباری توسط سازمان بورس به کلیه شرکت‌های کارگزاری ابلاغ شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه کمیته پایش ریسک بازار در خصوص اعمال سهام جایزه حاصل از افزایش سرمایه در محاسبه حساب تضمین معاملات اعتباری اوراق بهادار را به کلیه شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ابلاغیه آمده است: پیرو ابلاغیه صورت جلسه سوم مرداد سال 97 هیات مدیره سازمان در خصوص اصلاح دستورالعمل خرید اعتباری اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس و با استناد به اختیارات اعطایی به کمیته پایش ریسک بازار، مصوبات بند 4 صورتجلسه 5 تیر و بند 3 صورت جلسه ششم شهریور کمیته پایش ریسک بازار در خصوص اعمال سهام جایزه حاصل از افزایش سرمایه محاسبه در حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار تا زمان اضافه شدن رسمی آن به پرتفوی مشتریان اعتباری به شرح زیر جهت اطلاع و اقدام مقتضی ابلاغ می شود.

مقرر شد سهام جایزه( سهام حاصل از افزایش سرمایه به روش هایی که منجر به ایجاد حق تقدم برای دارنده نمی شود) تا زمان اضافه شدن رسمی به پورتفوی مشتری با فرمول زیر به حساب تضمین مشتری اعتباری اضافه شود:

- منظور از ضریب تعدیل سهام بر اساس نوع بازار، ضریب موضوع ماده 7 دستورالعمل خرید اعتباری است که طبق اختیارات حاصل از مصوبات هیات مدیره سازمان توسط کمیته پایش ریسک بازار در حال حاضر تعیین و اعلام می‌شود.

- منظور از ضریب تعدیل ویژه سهام جایزه، ضریبی است که توسط کمیته با هدف اعمال و لحاظ اثر سهام‌جایزه در محاسبه حساب تضمین مشتری تعیین و اعلام می‌شود. این ضریب بر اساس صورتجلسه اخیر کمیته معادل میزان 50 درصد تعیین شد.

- مفاد این ابلاغیه از 20 شهریور لازم الاجرا بوده و توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در محاسبه حساب تضمین موضوع معاملات اعتباری اوراق بهادار و سامانه‌های نظارتی مربوطه اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه فرابورس بورس تهران بازار سرمایه فرابورس بورس تهران حاصل از افزایش سرمایه اعتباری اوراق بهادار محاسبه حساب تضمین معاملات اعتباری حساب تضمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • تکمیل سامانه ملی اسکان و تعیین سقف افزایش اجاره‌بها براساس مصوبه مجلس
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید