Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:22:09 GMT

واکنش نمایندگان به گمانه زنی‌های انتصاب استاندار لرستان

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۶۳۷۸

واکنش نمایندگان به گمانه زنی‌های انتصاب استاندار لرستان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در این روزها که شاهد تغییرات در سطح استانداری‌های کشور هستیم، بازار برخی گمانه زنی‌ها در مورد انتصاب استاندار لرستان در فضای مجازی استان داغ شده است، برخی افراد و یا جریان‌های سیاسی اقدام به انتشار برخی اسامی «گم نام» و یا «تا حدودی نام آشنا» در فضای مجازی استان می‌کنند و این امر موجب ایجاد سوالات و شائبه‌هایی در بین افکار عمومی لرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمانه‌زنی‌های غیر دقیق و یا فضاسازی برای افراد دلخواه

در این راستا نمایندگان مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی در توئیت و پست‌هایی در فضای مجازی نسبت به این گمانه زنی‌ها واکنش نشان دادند.

حسین گودرزی رئیس مجمع نمایندگان لرستان در این راستا در پیج اینستاگرامی خود اعلام کرد: این روزها موضوع انتخاب استاندار لرستان بحث داغ محافل، جریان‌های سیاسی و فضای مجازی است.

این احساس مسئولیت ستودنی و در عین حال معمول ایام تحول دولت‌ها است، اما تا آنجا که بنده می دانم اغلب اسامی که در فضای مجازی به عنوان گزینه‌های استانداری مطرح می‌شود و آنچه به مجمع نمایندگان استان در مجلس نسبت داده می‌شود گمانه زنی‌های غیر دقیق و یا فضاسازی برای افراد دلخواه است.

انتخاب استانداران وظیفه وزارت کشور است و مجمع نمایندگان لرستان با تمسک به فرامین مقام معظم رهبری، رعایت اصل تفکیک قوا و حسب وظیفه نظارتی، موضوع استان ویژه و حضور استانداری متخصص و دارای تجربه مدیریت موفق اجرایی کلان، شناخت دقیق ظرفیت‌های استان، داشتن روحیه انقلابی، جهادی، فساد ستیزی و تلاش شبانه روزی را از لوازم اصلی جبران عقب ماندگی تاریخی استان لرستان می‌داند.

گمانه‌زنی رسانه‌ای یا خیال پردازی سیاسی!

همچنین مهرداد ویسکرمی نمانده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز در حساب توییتری و پیج اینستاگرامی خود نسبت به این گمانه زنی‌ها واکنش نشان داد و اعلام کرد: با احترام به استقلال قوای سه گانه: مجمع نمایندگان استان لرستان بر انتخاب استانداری مدیر و پر تلاش از جانب دولت محترم تاکید دارد.

تک روی و سهم خواهی دو لبه یک قیچی بر منافع استان هستند!

آنچه امروز در فضای مجازی منتشر می‌شود، گمانه زنی رسانه‌ای یا خیال پردازی سیاسی است!

فعلاً در حال بررسی هستیم

این واکنش‌ها در حالی است که پیش از این یحیی ابراهیمی نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت تعیین استاندار ویژه برای لرستان اظهار داشت: مجمع نمایندگان لرستان در این رابطه سه بار تشکیل جلسه داده تا افرادی که توان استاندار بودن و اینکه کِشتی به گِل نشسته لرستان را نجات دهد را انتخاب کند.

وی عنوان کرد: دنبال این هستیم که یک نیروی کارآمد، توانمند و با تجربه برای استانداری لرستان انتخاب شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بومی و غیر بومی بودن فرد مهم نیست، مهم این است که فردی که توانمند است به عنوان استاندار لرستان انتخاب شود.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که گزینه‌های خاصی در این رابطه مطرح و نهایی شده است؟ گفت: فعلاً در حال بررسی هستیم و اگر نهایی شد اعلام خواهیم کرد.

برخی می‌خواهند پیش دستی کنند و خودشان را مطرح کنند

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع انتخاب استاندار جدید برای لرستان و برخی اسامی که در فضای مجازی در این رابطه مطرح می‌شود، اظهار داشت: بیشتر مسائلی که مطرح می‌شود گمانه زنی‌ها است و یا شاید برخی می‌خواهند پیش دستی کنند و خودشان را مطرح کنند.

وی عنوان کرد: اینها گمانه زنی‌هایی است که این افراد انجام می‌دهند، آنچه مسلم است به هر حال مجمع نمایندگان استان به صورت کلی جلساتی را برگزار و قرار شد که در راستای انتخاب استاندار قوی و در تراز ملی به صورت جمعی تلاش صورت گیرد و لابی‌های فردی را حذف کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنا بر این اگر دوستان سر قرار خود باشند، مجمع نمایندگان استان در حد صحبت و پیشنهاد ممکن است افرادی را به وزیر کشور معرفی و وزیر کشور هم انتخاب کند.

ویسکرمی با تاکید بر اینکه قطعاً خط قرمز ما در این اینکه نیروی ضعیف و مسئله داری استاندار نشود، خواهد بود، حداقل شخص بنده این امر برایم مهم است افزود: حتماً جلوی افراد ضعیفی که کارنامه روشنی نداشته باشند می‌ایستیم، گرچه خود بنده گزینه‌ای برای پیشنهاد شدن نداشتم و قصد دخالت در انتصاب استاندار را ندارم اما در جهت منفی اگر شخص ضعیفی باشد حتماً اجازه نخواهم داد این اتفاق رخ دهد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که «اولویت مجمع نمایندگان استان انتخاب استاندار بومی است یا غیر بومی؟» گفت: من از جانب مجمع حرف نمی زنم چون مجمع الان رئیس دارد، اما آنچه مسلم است فرد شایسته با سوابق روشن مدیریتی برای استانداری لرستان مدنظر است، هم باید سابقه روشن مدیریتی و ترجیحاً استانداری داشته باشد و هم در جای دیگری موفق بوده باشد.

شخص خاصی پیشنهاد نشده است

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط مساوی، بومی باشد بهتر است، در بین دو نفر که بهترین هستند و یکی بومی و دیگری غیر بومی باشد، ترجیح با بومی است، نظر دوستان روی فرد بومی مساعد تر است اما مهم این است که فرد کارآمد باشد و کارنامه موفقی داشته باشد.

ویسکرمی با بیان اینکه گزینه بومی، شرط کمال و ترجیحی برای ما است ادامه داد: اما اینکه بومی ضعیف انتخاب شود، هیچ مشکلی از استان ما حل نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا دو شب پیش که جلسه بودیم شخص خاصی پیشنهاد نشده است و قرار شده که ساز و کاری در نظر گرفته شود، پیشنهادها جمع بندی شود و چند نفر به وزارت کشور برای انتخاب معرفی شوند گفت: روی شخص خاصی تا کنون نه اجماعی صورت گرفته و نه بحثی روی شخصی شده است، بیشتر مواردی که مطرح می‌شود شایعه است، وزارت کشور از مجمع نمایندگان نظر خواسته است اما مجمع هنوز جواب رسمی به وزارت کشور نداده است.

نامه به رئیسی برای تعیین استاندار ویژه

حسین گودرزی رئیس مجمع نمایندگان لرستان نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیرو مذاکراتی که نسبت به انتقال مشکلات لرستان به رئیس جمهور صورت گرفت و همچنین اعلام رئیس جمهور در سخنرانی ۳۰ مرداد ماه در مجلس مبنی بر دیده شدن لرستان به عنوان یک استان ویژه در راستای جبران عقب افتادگی‌های تاریخی نسبت به دیگر مناطق کشور، اعضای مجمع نمایندگان لرستان در مجلس، نامه‌ای را به رئیس جمهور کرد.

وی گفت: در این نامه ضمن تقدیر از این ابتکار رئیس جمهور و همچنین تشکر از اینکه لرستان به عنوان یکی از استان‌هایی که می‌تواند به عنوان استان ویژه مطرح شود، خواهان این شدیم که این اقدام و ابتکار سرنوشت ساز ایشان در همین آغازین روزهای شروع کار دولت تصویب و ابلاغ شود و استان لرستان از استاندار ویژه با اختیارات ملی، تصمیم گیری ملی و حضور در هیئت دولت برخوردار شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان ادامه داد: در این راستا انتظار داریم که رئیس جمهور محترم همان طور که در سخنرانی عمومی بیان فرمودند در عمل هم این اقدام را سریع‌تر انجام دهند.

گودرزی با تاکید بر اینکه ما از سوی مجمع و بنده نیز به عنوان مسئول مجمع نمایندگان لرستان این موضوع را دنبال خواهم کرد و از شخص رئیس جمهور، معاون اول ایشان، معاون امور مجلس و دیگر ارکان دولت موضوع را پیگیری خواهم کرد تا این کار را بتوانیم به نتیجه برسانیم و از این منظر لرستان دچار تحول شود و توازن در توسعه نسبت به دیگر استان‌های کشور برسد.

حالا باید منتظر ماند و دید که مواردی که در فضای مجازی لرستان مطرح می‌شود تنها یک گمانه زنی رسانه‌ای و سیاسی است یا اینکه واقعاً می‌تواند واقعیت داشته باشد.

کد خبر 5301969

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری استانداری لرستان مجمع نمایندگان لرستان حسین گودرزی یحیی ابراهیمی ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تعاونی واکسیناسیون کرونا اردبیل گرگان ایلام عکس استانها ستاد ملی مقابله با کرونا مجمع نمایندگان لرستان مجمع نمایندگان استان مجلس شورای اسلامی مردم خرم آباد و چگنی انتخاب استاندار استاندار لرستان فضای مجازی گمانه زنی نماینده مردم گمانه زنی ها مطرح می شود رئیس جمهور وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم

استاندار لرستان از بهره‌برداری بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عملیات اجرایی پروژه بیمارستانی نیایش خرم‌آباد در زمینی به‌مساحت 107 هزار مترمربع در 14 بلوک در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند سال 1390 آغاز شده‌است.

بیمارستان 551 تختخوابه نیایش بنا بود 36 ماه به بهره‌برداری برسد، اما پس از گذشت 10سال هنوز نیمه‌کاره است و به پیشرفت 60درصدی رسیده‌است.

دستور استاندار لرستان برای آغاز روند تکمیل هتل صخره‌ای+فیلم

ابوطالب شفقت، عصر امروز، در بازدید از پروژۀ بیمارستان نیایش خرم‌آباد گفت: 71پروژه در حوزه بهداشت و درمان در لرستان افتتاح شده‌است.

او با تأکید به لزوم اختصاص زمین برای احداث بیمارستان جدید در بروجرد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که کلنگ‌زنی این بیمارستان در سفر دوم رئیس‌جمهور انجام شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در این استان 6.5 برابر شده‌است، بیان کرد: کلنگ‌زنی بیمارستان نیایش سال 1392 انجام شده‌است.

شفقت با اعلام پیشرفت 65درصدی بیمارستان نیایش خرم‌آباد، یادآور شد: تمام تجهیزات این بیمارستان خریداری شده‌است و این پروژه طبق گفتۀ پیمانکار سال 1404 به بهره‌برداری می‌رسد.

او اعلام کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان در صورت پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه‌ها قبل از ماه محرم باشد.

.

انتهای  پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان