Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:56:22 GMT

استاندار: روند شیوع کرونا در خراسان شمالی کاهشی است

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۶۶۶۶

استاندار: روند شیوع کرونا در خراسان شمالی کاهشی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: این روند کاشی و گذر از موج پنجم کرونا بی تردید نتیجه هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی استان و همراهی همیشگی اصحاب رسانه ها برای ایجاد حساسیت در بین مردم برای مقابله با این بیماری است.

وی افزود: در واقع با اینکه خراسان شمالی در برابر دیگر استان ها از تجهیزات پزشکی و نیروهای درمانی کمتری برخوردار بود ولی همچنان این موج کرونا را نیز با همت دستگاه های اجرایی با موفقیت پشت سر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی با اشاره به تاثیرپذیری خراسان شمالی در شیوع کرونا از استان های همسایه، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، همیشه شیوع و بستری های کرونایی در خراسان شمالی تابع استان خراسان رضوی و استان های شمالی بوده است به گونه ای که با قرمز شدن وضعیت کرونایی این استان ها، خراسان شمالی نیز وضعیت بحرانی را گذراند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم، اولویت نخست دستگاه های اجرایی استان بوده است، تصریح کرد: اگرچه هم اکنون براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان، میزان فوتی های استان نسبت به میانگین کشور پایین است اما همه ما وظیفه داریم با تقویت بخش های درمانی حتی از فوت روزانه یک نفر نیز جلوگیری کنیم.

دیر مراجعه کردن دلیل فوتی های کرونایی

معاون استاندار خراسان شمالی نیز با اشاره به مصوبات کمیته علمی کرونا در استان، اظهار داشت: با توجه به اظهارات متخصصین دانشگاه علوم پزشکی و بررسی هایی که این کمیته داشته است، بیشتر فوتی های کرونایی در استان در ۲۴ ساعت ابتدایی بستری شدن بیمار کرونایی اتفاق می افتد به گونه ای که دلیل اصلی فوتی ها دیر مراجعه کردن بیمار به مراکز درمانی است.

علی بیگ زاده افزود: همچنین برخی از افراد برای تزریق دُز دوم مراجعه نکرده اند که این امر موجب کاهش تاثیر واکسن در برابر کرونا می شود.

وی با اشاره شایعاتی در خصوص تاثیر مواد مخدر در برابر کاهش ابتلا به کرونا، یادآور شد: این روزها باورهای غلطی در خصوص تاثیر مواد مخدر در کاهش مبتلایان در جامعه شایع شده است درحالی که میزان بالای معتادان مبتلا به کرونا و فوتی های این بیماری ناقض این باورهای غلط است.

بیگ زاده افزود: در این میان این کمیته علمی تصمیم گرفته است تا با استفاده از ظرفیت متخصصان و رسانه ها مردم را نسبت به این باورهای غلط آگاه کند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم در وضعیت قرمز و شهرستان های مانه و سملقان و  رازوجرگلان نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بجنورد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی خراسان شمالی استان ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان شمالی لرزید

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر امروز (جمعع) تیتکانلو خراسان شمالی را لرزاند.

به گزارش مشرق، براساس اعلام مرکز لرزه نگاری کشور وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۲۸ ثانیه و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

دیگر خبرها

  • ادامه روند افزایش تدریجی دما در خراسان رضوی
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • خراسان شمالی لرزید
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی