Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یورونیوز نوشت: نشریه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه با انتشار گزارشی روایت پنتاگون از آخرین حمله این کشور در خاک افغانستان را به چالش کشید و نوشت هدف و قربانی اصلی این حمله به احتمال زیاد نه یک تروریست داعشی سوار بر خودروی مملو از مواد منفجره بلکه کارمند یک سازمان مردم‌نهاد بوده که آب قابل شرب حمل می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا ۲۹ اوت در جریان حمله پهپادی یک خودرو در کابل را هدف قرار داده و نابود کردند. پنتاگون با قاطعیت اعلام کرد که این خودرو پر از مواد منفجره بوده و عملیات، تلاش داعش افغانستان برای یک حمله را ناکام گذاشته است.

خانواده زماری احمدی، راننده خودروی هدف قرار گرفته گفته بودد که ۱۰ نفر از جمله هفت کودک در جریان این حمله کشته شده‌اند.

نیویورک تایمز می‌گوید با بررسی تصاویر دوربین‌های نظارتی و گفت‌وگو با کارشناسان به این نتیجه رسیده است که تحرکات آقای احمدی در آن روز که از سوی ارتش آمریکا «مشکوک» برآورد شده، تماما ناظر به جابه‌جایی‌های یک روز عادی کاری بوده است. براساس همین گزارش تحقیقی، بررسی تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد محتویات صندوق عقب خودروی زماری احمدی، صرفا بشکه‌های پلاستیکی آب بوده که هدف حمله پهپادی، به خانه خود می‌برده است.

این گزارش همچنین برپایه برآوردهای کارشناسان روایت پنتاگون از انفجار ثانویه مواد منفجره در صندوق عقب خودرو در پی حمله پهپادی را زیر سوال می‌برد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در واکنش به این افشاگری اعلام کرد: «تحقیقات ما ادامه دارد و هیچ ارتشی در دنیا، به اندازه ما در پی جلوگیری از کشته شدن غیرنظامی نیست. حمله براساس اطلاعات درست انجام شده و ما هنوز باور داریم که این عملیات جلوی یک تهدید قریب‌الوقوع علیه فرودگاه را گرفته است.»

حمله پهپادی ۲۹ اوت ایالات متحده در کابل، تنها چند روز پس انفجار حمله انتحاری داعش به ورودی فرودگاه بین‌المللی کابل انجام شد؛ حمله‌ای که نزدیک به ۱۰۰ شهروند افغانستان و ۱۳ آمریکایی در آن کشته شدند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: افغانستان حمله پهپادی حمله پهپادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت

به نقل از خبرگزاری شینهوا، موسی اشعری رئیس رسیدگی به بلایای طبیعی ولایت هرات افغانستان تایید کرد که بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب‌های ناگهانی در این ولایت جان هفت نفر را گرفته است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،همچنین، یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در پی بارندگی و سیلاب‌های ناگهانی روز‌های اخیر جان باخته اند.

در ماه گذشته میلادی (فروردین-اردیبهشت) نیز طوفان و سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشت.

دیگر خبرها

  • «نیویورک تایمز» و «واشینگتن پست» برندگان پولیتزر/ خبرنگاران جان‌باخته در غزه تجلیل شدند
  • نیویورک تایمز: پاسخ حماس به توافق آتش‌بس جدی بود
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند