Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین بابایی ظهر شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و رسانه‌ها به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود با بیان اینکه بازسازی عتبات تنها با کمک‌های مردمی و بدون اعتبارات و کمک‌های دولتی صورت می‌گیرد، تاکید کرد: این ستاد در طول سال سهم تعهدی را با توجه به شرایط جمعیتی و اقتصادی استان‌ها تعیین و تلاش می‌شود تا کمک‌های مردمی بر مدار این شاخص گردآوری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعهد سال گذشته مردم شاهرود ۹۰۰ میلیون تومان بود که علی رغم مشکلات اقتصادی ۷۵۰ میلیون تومان از این میزان به صورت نقدی و غیر نقدی محقق شد، افزود: امسال نیز تعهد عتبات ۹۰۰ میلیون تومان است که تا کنون توانسته‌ایم شاهد تحقق ۴۵۰ میلیون تومانی آن یعنی ۵۰ درصد، باشیم.

کمک‌های نقدی و غیرنقدی

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود با بیان اینکه مردم همه نوع کمک‌های نقدی و غیرنقدی از پول تا طلا، نقره و حتی مصالح ساختمانی و… را به این ستاد هدیه می‌کنند، تاکید کرد: از جمله کمک‌های مردمی می‌توان به یک فقره کمک ۲۱۰ میلیون تومان خانم خیر شاهرودی به عتبات برای هزینه در حرم حضرت علی (ع)، کربلا و سامرا اشاره کرد همچنین تقدیم فیش حج، املاک و مستقلات، طلا و… برای صرف در هزینه بازسازی عتبات عالیات از جمله کمک‌های مردم شاهرود بوده است.

بابایی با بیان اینکه بخشی از کمک‌ها به صورت حضور نیروی متخصص در همه بخش‌ها از عمرانی تا مهندسی و… است، گفت: سال ۹۸ شاهد حضور ۱۰۰ نفر از شاهرود به عنوان نیروی متخصص بودیم که یک ماه در عتبات برای رضای خدا نسبت به تخصصی که داشتند خدمت کردند در سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی اعزامی به عتبات نداشتیم اما امسال با رعایت مسائل بهداشتی اعزام نیروی متخصص دوباره از سر گرفته شده که فعلاً چهار شاهرودی به عتبات اعزام شده‌اند و کار اعزام دیگران نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ساخت یک درب برای آستان مقدس امام حسن عسگری (ع) به ارزش ریالی سه و نیم میلیارد تومان از جمله دیگر تعهدات استان سمنان در بازسازی عتبات عالیات است که یک میلیارد تومان آن سهم شاهرود خواهد بود، ابراز کرد: مردم نیک‌اندیش می‌توانند چه به صورت نقدی و چه غیرنقدی کمک‌های خود را ارسال تا با نیت آنها در عتبات عیناً هزینه شود برای مثال اگر طلایی به ستاد هدیه می‌شود عین آن طلا آب ذوب و مثلاً در خشت طلای حرم مصرف می‌شود.

نحوه صرف کمک‌ها

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود درباره نحوه جذب و کمک‌های مردمی نیز، تاکید کرد: در نجف اشرف دو طرح شامل حرم امام علی (ع) و صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در دست اجرا است که در صحن حضرت زهرا (س) مردم می‌توانند به ازای هر مترمربع سه میلیون تومان پرداخت کنند همچنین در کربلا چهار طرح شامل حرم امام حسین (ع)، ترفیع گنبد بارگاه آن حضرت به میزان هر خشت طلا سه الی شش میلیون تومان، حرم حضرت ابوالفضل (ع) صحن و شبستان حضرت زینب (س) به ازای ساخت هر متر مربع چهار میلیون تومان در دست اجرا و آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

بابایی با بیان اینکه در کاظمین طرح بازسازی حرم امامین جوادین (ع)، در سامرا حرم امامین عسگرین (ع) و در سوریه دو طرح شامل حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) در دست اجرا است، تاکید کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۰۰۴۳۴۱۶۳ به نام ستاد عتبات شاهرود واریز و یا در صورت داشتن کمک‌های غیرنقدی با شماره تلفن ۳۲۲۴۷۵۰۰ تماس بگیرند تا ترتیب ارسال کمک‌هایشان داده شود.

وی درباره کمک‌های غیرنقدی نیز، گفت: برخی مردم هستند که برای مثال مصالح ساختمانی، آهن و… را می‌خواهند به بازسازی عتبات کمک کنند در این صورت ستاد کمک‌ها را تجمیع و در اختیار مرکز استان و سپس کشور می‌دهد تا به عراق و یا سوریه اعزام شوند در این مورد باید گفت نیت واقفیان به صورت عام محسوب می‌شود چرا که ممکن است یک طرح به برخی کمک‌های مردمی نیاز نداشته و طرح دیگر همان کمک‌ها را نیازمند باشد در نتیجه بر حسب نیاز توزیع می‌شود اما در کمک‌های نقدی با خیران تماس گرفته و نیات آنها قید می‌شود که دقیقاً بر همان حسب صرف مسائل بازسازی عتبات شود.

کمک‌های جهادی موکب‌ها

مسئول ستاد عتبات عالیات شاهرود درباره شائبه‌های مطرح شده در خصوص کمک به عتبات عالیات، گفت: برخی از روی ناآگاهی سوالاتی را مطرح می‌کنند که چرا کمک‌های عتبات عالیات در کشور صرف نمی‌شود از یک سو باید گفت موکب‌های اعزامی به اربعین که البته در سال جاری به دلیل کرونا کمی از لحاظ تعداد خادمان دارای محدودیت است در بدو بازگشت از عراق در اقدامات محرومیت زدایی و همدلانه‌ای مانند سیل آق قلا و خرم آباد و… اعزام شدند و بهترین خدمت رسانی‌ها را داشتند همچنین در مقوله کرونا و کمک‌های مومنانه عملکرد درخشانی را از خود بروز دادند. نکته قابل توجه اینکه موکب ها در سال ۹۷ از همان مرز عراق و به محض ورود به خاک ایران عازم نقاط سیل زده شدند و این نشان از حضور به موقع در صحنه‌های خدمت رسانی جهادی دارد.

بابایی ادامه داد: همچنین باید دو موضوع را نیز اشاره کرد نخست اینکه وقتی فردی نیت می‌کند و با اختیار می‌خواهد کمکی را به بازسازی عتبات عالیات انجام دهد مگر به او می‌توان گفت که این کمک را نکنید؟ در نتیجه این یک مقوله اعتقادی و مردمی است و همچنین موضوع بعد آنکه اصلاً میزان کمک‌های عتبات آنقدر قابل توجه نیست و بعضاً افراد هزینه‌های زیادی را صرف سفر به ترکیه، شمال کشور و مسائل از این دست کرده و آن را مشکلی نمی‌دانند اما همین که مبلغ ناچیزی برای عتبات گردآوری می‌شود، موضع می‌گیرند.

وی در خاتمه درباره موکب‌های شهرستان شاهرود نیز، ابراز داشت: چهار موکب شاهد شهدا، شهدای گمنام، مصباح الهدی و خادم المهدی موکب‌های چهارگانه شهرستان شاهرود هستند که مجوز ورود به عراق را دارند اما امسال به دلیل شیوع کرونا محدودیت‌هایی برای حضور افراد وجود دارد که امیدواریم به بهترین نحو مدیریت شود.

کد خبر 5302014

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات بابایی عتبات عالیات نجف اشرف حرم حضرت زینب حرم حضرت علی ع کربلا ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه تعاونی واکسیناسیون کرونا اردبیل گرگان عکس استانها ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام بازسازی عتبات عالیات کمک های مردمی میلیون تومان کمک های مردم کمک های نقدی ستاد عتبات حرم حضرت موکب ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، با اشاره به تشرف دانشجویان به سفر عتبات و عالیات اظهار کرد: اعزام‌های اصلی پس از پایان زمان حج واجب و آغاز فصل عمره و با توافق کشور میزبان صورت خواهد گرفت، در این مرحله مشخص خواهد شد که چه تعداد سهمیه برای اعزام دانشجویان در نظر گرفته شده است.

رستمی با بیان اینکه این سفر توفیق بزرگی است که نصیب دانشجویان شده است، عنوان کرد: تعداد تقاضا برای سفر به عتبات بسیار بالاست و انتخاب این دانشجویان نشان از توفیق ویژه‌ آن ها دارد، دانشجویان باید قدر این لحظات ذی قیمت را بدانند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان به عمره آغاز می شود
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • نصب یک هزار و ۹۲۶ کنتور هوشمند برق در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم