Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایه مطلب دریافتی ایرنا در این نامه خطاب به محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:عرصه رسانه امروز بدون تردید مهمترین ، اثر گذارترین پرقدرت ترین و در عین حال خطیر ترین شناسه در مسیر توسعه است که بارها درکلام مقام معظم رهبری مشاهده کرده ایم و بزرگان و فلاسفه معاصر کنونی جهان هزاره سوم را هزاره رسانه ها و ارتباطات دانسته و آنها را ابرقدرت های قرن جدید می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه افزوده شده است:‌ وقوف بی تردید جنابعالی به تاثیر بالای نقش رسانه و همراهی آنان به عنوان مهمترین عامل  در تحقق اهداف توسعه ای کشور در طول مدت زمان ارائه برنامه ها و ... بارقه  های امید به تحول و ارتقای جایگاه رسانه و فعالین عرصه رسانه ای  کشور را بارور ساخت. براین باوریم که اولویت اول و اساسی برای موفقیت در این مسیر ارزشمند، صیانت از جایگاه ارزشمند رسانه و فعالین آن می باشد که بر اساس این باور، آموزش و پژوهش و به روز بودن دانش رسانه ای و دروازه بانی تخصصی فعالین آن اعم از خبرنگاران ، نویسندگان ، عکاسان خبری و ... نخستین گام است.

بسیج رسانه فارس نوشت:‌جناب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ورود به عرصه هرگونه فعالیتی در همه  گروه‌ها و رده های شغلی و ... نیازمند داشتن حداقل های تخصصی است ، بر این اساس شرط داشتن حداقل های تخصصی برای فعالیت های رسانه ای را می توان در قالب آیین نامه ای جامع و مدوّن ، اجرایی نمود.

در نامه این تشکل آمده است:‌بدون تردید اگر  فرمان ۸ ماده ای رهبر فرزانه انقلاب  در خصوص مبارزه با فساد توسط مسئولین بدرستی انجام گرفته امروز شاهد حجم قابل توجه فساد و پرونده های مرتبط با آن و متاسفانه هزینه بالای فرهنگی و  اجتماعی وقوع آن نبودیم.جدا از وظایف دستگاه ها و نهاد های قانونی که وظیفه پیشگیری،  پی گیری ، نظارت و ... برخورد  با فساد را بر عهده دارند ، رجاء واثق داریم که ارتقا و حمایت از  جایگاه رسانه ها و خبرنگاران و فعالین رسانه ای در نظارت آگاهانه و هوشیارانه و توام با سلامت عمل، به عنوان نماینده مستقیم و بی واسطه افکار عمومی و دیده بانی امین ، صادق و موثر در پیشگیری و مبارزه با فساد و ترویج فرهنگی لازم  ، ضرورت امروز  کشور خواهد بود.

به نوشته بسیج رسانه فارس در مدت دو سال از وقوع اپیدمی  ویروس کرونا که تمام جهان و نیز کشور و مردم عزیزمان را درگیر تبعات مختلف آن نموده است ،  بخش رسانه و فعالین آنها که طبیعتا  ماهیتی عمومی دارند ، متاسفانه دچار آسیب های جدی و عمدتا اقتصادی شده اند که در بیان این آسیب حداکثری ، رسانه ها و فعالین آنها ، دچار مظلومیتی و خسارتی مضاعف شده اند و حمایت فوری و عاجل از آنها  ضرورتی بر حق و ... است  که استدعا داریم رسیدگی  به این مهم را در  اولویتی خاص قرار دهید.

نویسندگان نامه همچنین خواستار حمایت از فعالین رسانه ای شدند که بعضا به لحاظ ماهیت کار اطلاع رسانه ای و بدون نیت سوء از سوی نهاد ها و دستگاه های اجرایی و دیگر بخش ها مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرند و نیز پی گیری حضور موثرتر نمایندگان رسانه ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان‌ متولی قانونی رسانه ها  در هیئت منصفه دادگاه‌های مطبوعات دیگر درخواست جامعه رسانه ای کشور است.

آنان از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار صیانت از امنیت شغلی خبرنگاران و دیگر فعالین رسانه ها به عنوان متولی اصلی و قانونی و اجرایی جامعه رسانه ای کشور  و تقویت جایگاه تشکل های غیر دولتی و صنفی رسانه ای فارغ از هر نوع سلیقه و دیدگاه و منشی (که بدون تردید معتقد و ملتزم به اصول قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، این خون بهای شهیدان والامقام و میراث ارزشمند  امام راحل ( ره ) می باشند)  شدند.

بسیج رسانه فارس پیشنهادهایی داده است مانند تشکیل نظام صنفی رسانه،راه اندازی تشکیلات جدید برای عملیات رسانه ای در خاک دشمن به زبان جامعه هدف،راه اندازی باشگاه خبری ذیل خبرگزاری های رسمی به منظور آموزش و تربیت و کیفی سازی تخصصی فعالان رسانه، تقوبت زیرساخت های رسانه ای با استفاده از استارتاپ های فعال در این حوزه،

همچنین افزایش اختیارات معاونت مطبوعاتی در حمایت از رسانه ها، افزایش شوراهای حل اختلاف رسانه ها برای جلوگیری ار پرونده های قضایی و بار پاسخگویی دولت، کمک به تحقق جبهه واحد رسانه ای، مجوز دار کردن کانال ها و صفحات با عضویت های بالا و قرار گرفتن بسیج رسانه درردیف مراجع استعلامی جهت صدور مجوز رسانه از دیگر پیشنهادهاست.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیج رسانه فارس رسانه ها فعالین آن رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در روزهای آینده نیز ۲ سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالاً جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند و روی هم رفته اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است اما تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم، بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی افزود: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود؛ در این سفر رئیس‌جمهور عنایت ویژه‌ای بر بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشت و این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم؛ ۴ تفاهم‌نامه همکاری از ۵ تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

وی گفت: در روزهای آینده نیز ۲ سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالاً جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند؛ روی هم رفته اتفاق‌های خوبی را رقم خواهیم زد، هفته‌های فرهنگی را بلافاصله در تهران خواهیم داشت و همه این‌ها به خاطر آن است که این ارتقا (در روابط مشترک فرهنگی) صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعزام رایزنان فرهنگی نیز اظهار داشت: تقریباً در دوره جدید رایزنان فرهنگی که انتخاب می‌کنیم از برجسته‌های دانشگاهی و اجرایی هستند، به همین دلیل تحولات مهمی را دارند صورت می‌دهند و یکی از ویژگی‌های رایزنان ما میدانی بودن آن‌ها است.

اسماعیلی ادامه داد: ما رایزن نمی‌خواهیم که در اتاق خود پشت میز بنشیند. مانند طبیب دوار باید بچرخد، شهر به شهر، مسجد به مسجد، کلیسا به کلیسا و مجامع مختلف فرهنگی و هنری و با تسلطی که به زبان، تاریخ، فرهنگ و هنر آن کشور دارد، با تعهد دینی و انقلابی که نسبت به آرمان‌های جمهوری اسلامی و نظامی اسلامی دارد، بتواند تعامل را برقرار کند و با این تفاسیر پیش می‌رویم.

وی در خصوص روند جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) هم گفت: جشنواره امام رضا (ع) بسیار مایه خوشبختی ماست؛ امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا یازدهم ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا (ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از هنرمندان و فعالان فرهنگی مرو هم حضور داشته باشند؛ در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت بگیرد.

اسماعیلی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد؛ مهم‌ترین نکته جشنواره فرهنگی هنری رضوی امسال ما این است که به میدان رفته است، در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره امام رضا (ع)، به روستاها و میان عشایر رفته است؛ این اتفاق، مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا (ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تأمین بودجه‌ای حریم تئاتر گفت: کار حریم تئاتر شهر بدون وقفه شروع و بودجه آن تزریق شده است؛ صبح جلسه آن را گذاشتم و مسئول عمرانی وزارتخانه و معاون توسعه و پشتیبانی منابع انسانی وزارت فرهنگ گزارش دادند که کار بدون یک روز توقف تا اتمام و بهره‌برداری ادامه پیدا خواهد کرد؛ خبرنگاران هر وقت دیدند در آنجا سر و صدا نیست به من خبر دهید.

منبع: ایرنا

کد خبر 748406

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم