Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی با استناد به آیه ۱۳ سوره حجرات، به معیار‌های برتری انسان پرداخت و تقوا را اولین معیار برتری انسان‌ها نسبت به هم از دیدگاه قرآن خواند و افزود: هر کس با تقواتر است درجه او بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او جهاد در راه خدا را معیار دیگر فضیلت انسان‌ها دانست و گفت: آنقدر جهاد در نزد خدا عزیز است که به گرد و غبار پای اسب‌های مجاهدان فی سبیل الله قسم یاد کرده است.

امام جمعه اردکان علم‌آموزی را یکی دیگر از معیار‌های برتری انسان‌ها نسبت به هم بیان کرد و افزود: با توجه به روایت و آیه‌های قرآنی ریشه و اساس همه خوبی‌ها علم‌آموزی و ریشه همه بدی‌ها جهل است و انسان باید امور مادی را رها کند تا به علم به عنوان کلید گنج دنیا دست یابد.

حجت الاسلام شاکر افزود: همه این معیار‌ها در سرلشکر فیروزآبادی جمع بود و ایشان هم اهل تقوا، علم و هم جهاد در راه خدا بود و ما همه باید قدرشناس کسانی مانند این شخصیت جهادی باشیم.

امام جمعه اردکان با بیان اینکه سرلشگر فیروزآبادی در هشت سال دفاع مقدس در سمت‌هایی، چون جانشین نخست‌وزیر وقت در قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)، ستاد امداد و درمان جنگ کشور، امور پناهگاه‌ها و دفاع غیرعامل، پدافند شیمیایی، میکروبی و هسته‌ای، مهندسی صنعتی جنگ و کمیته ساخت موشک زمین به زمین مشغول فعالیت بود افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی در چهارم مهر ۱۳۶۸، بنا بر تصمیم رهبر معظم انقلاب به ریاست ستاد فرماندهی کل قوا منصوب شد.

سرلشکر فیروزآبادی پدرش سید فضل الله آقایی اهل محله «بَشنیغان» و مادرش فاطمه حیدری فیروزآبادی از اهالی محله فیروزآباد میبد بود که بعد از ازدواج به مشهد مقدس مهاجرت کردند.

سرلشگرفیروزآبادی در ۱۴ بهمن ۱۳۲۹ خورشیدی در مشهد چشم به جهان گشود و ۱۲ شهریور سال ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراسم عزاداری سرلشکر فیروزآبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد

محمد نوروزی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان میبد گفت: پرونده گرانفروشی شیرینی به ارزش ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان میبد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، و اظهارات متهم، اتهام انتسابی را محرز اعلام و نامبرده را به پرداخت ۱۷۳ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

 نوروزی گفت: درگشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان اتاق اصناف شهرستان میبد این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • قاچاقچی سوخت در بند قانون تعزیرات
  • بزرگداشت روز خلیج فارس و رونمایی از ارج نامه محمدباقر وثوقی
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • طنین زنگ سپاس معلم در مدارس آبادان
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد