Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@00:28:50 GMT

آلودگی آب شرب در پاوه ۳۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۲۴۵

آلودگی آب شرب در پاوه ۳۵ نفر را راهی بیمارستان کرد

براساس تماس مکرر شهروندان بخش مرکزی پاوه در پی شکستگی لوله فاضلاب و جاری شدن آن به مدار آبرسانی روستا، آب شرب دشه دچار آلودگی شده است و تعدادی از اهالی این روستا به دلیل مسمومیت به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه از مسمومیت 35 نفر از اهالی روستای دشه از توابع این شهرستان بر اثر آلودگی آب شرب خبر داد و اظهار داشت: عصر روز گذشته حدود 35 نفر از اهالی روستای دشه با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند که بلافاصله علت مسمومیت افراد در دست بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در بررسی‌های انجام شده علت مسمومیت مراجعه کنندگان آلودگی آب شرب روستا به دلیل برگشت فاضلاب به داخل خط انتقال آب تشخیص داده شد.

بالایی با بیان اینکه هم اکنون خروجی آب به سمت روستا بسته شده است، گفت: به اهالی روستا اطلاع رسانی شده تا اصلاح خط انتقال آب از آب جوشانده مصرف کنند و اکنون نیز تیم پزشکی برای خدمات رسانی به اهالی در روستای دشه مستقر شده‌اند.

امیر کرمی مدیر سلامت محیط استان کرمانشاه نیز اظهار داشت: طغیان ناشی از نشت فاضلاب به شبکه توزیع آب آشامیدنی روستای دشه شهرستان پاوه موجب بروز علائم گاسترو آنتریت در 128 نفر از اهالی این روستا شد که عمدتا به طور سرپایی درمان شدند.

وی عنوان کرد: در نمونه برداری انجام شده توسط همکاران بهداشتی در یک روز قبل از بروز طغیان، کلر باقیمانده آب روستا صفر بوده که به دلیل نقص و از مدار خارج شدن کلریناتور بوده است.

کرمی افزود:  برداری از آب روستای مذکور، بیانگر وجود آلودگی میکروبی در آب بود که بلافاصله مراتب به شرکت آب و فاضلاب شهرستان پاوه گزارش شد.

وی عنوان کرد: پس از اقدام ‌مشترک کارکنان بهداشت محیط و آب و فاضلاب، مشکل نشت فاضلاب به داخل شبکه  کنترل شده است و کار سالم سازی آب روستا توسط آبدار به صورت دستی در حال انجام است و بررسی همکاران بهداشتی بیانگر وجود کلر باقی مانده آب در رنج مطلوب است.

از طرف دیگر بنابر اعلام  سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه با اشاره به اینکه 180 مراجعه کننده مربوط به طغیان روستای دشه ویزیت شدند گفت: پس از بروز مشکل آلودگی آب روستای دشه تا ساعت 20 جمعه، پزشک مستقر در خانه بهداشت روستا 75 مراجعه کننده را معاینه کرد.

وی عنوان کرد: تا ساعت 20 شب گذشته بیش از 100 نفر از اهالی روستا نیز به اورژانس بیمارستان قدس پاوه مراجعه کرده‌اند و اکنون نیز در اورژانس بیمارستان یک متخصص اطفال و دو پزشک عمومی مشغول خدمت رسانی به این عزیزان هستند.

سلیمی بیان کرد: تعدادی از کودکان نیز در بیمارستان قدس بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: بیمارستان پاوه آلودگی آب شرب نفر از اهالی اهالی روستا روستای دشه آلودگی آب آب روستا آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی

   

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حاشیه مراسم بهره‌برداری از طرح آبرسانی مجتمع شهید سلیمانی به شهر‌های شازند و آستانه و ۱۰ روستا از اجرای شتابان طرح‌های حوزه آبرسانی در کشور توسط دولت خبر داد.

هاشم امینی با اشاره به برنامه دولت برای آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا، گفت: طی دو سال گذشته طرح جهاد آبرسانی در پنج هزار و ۲۰۰ روستا اجرا شده و تا پایان سال جاری در مابقی روستا‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت پساب صنایع، برنامه محوری صنعت آب و فاضلاب برای حفاظت از منابع آبی است، افزود: در بخش فاضلاب ۷۵ طرح در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه تعریف شده است که شاخص برخورداری فاضلاب در کشور را به ۵۷ درصد خواهد رساند و یکی از این طرح‌ها تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شازند است که با تکمیل این طرح مردم از ثمرات آن بهره‌مند شوند.

امینی با قدردانی از تلاش‌های استاندار مرکزی، گفت: با توجه به رصدی که در کل کشور داریم استان مرکزی یکی از استان‌هایی است که در دو سال گذشته در جهت سیاست‌های دولت مردمی، جریان خدمت در آن شتاب گرفته است. 

در حاشیه‌ افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی، کلنگ‌زنی آغاز نصب انشعاب فاضلاب شهر‌های شازند و آستانه با حضور استاندار مرکزی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز