Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمد پیله فروش مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: عملیات برداشت محصول پسته از سطح چهار هزار و ۹۲۰ هکتار از باغ‌های این استان آغاز شده است و پیش بیین می شود امسال چهار هزار و ۳۰۰ تن پسته از باغ های استان برداشت شود .

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان قزوین دارای حدود پنج هزار هکتار باغ پسته بارور و غیر بارور است، برآورد کرد: متوسط میانگین عملکرد این محصول هزار و ۵۰ کیلوگرم در هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پیله فروش، مهمترین مناطق کشت پسته در استان در شهرستان بویین زهرا و قزوین است.

وی تصریح کرد: پسته قزوین به واسطه وجود سبزینه و مقدار کلرفیل دارای رنگ و طعم منحصر به فردی است که در زمینه تهیه شیرینی جایگاه ویژه‌ای از نظر صادرات دارد.

پیله فروش، مهمترین ارقام پسته استان را رقم‌های قرمز و سفید پسته، کال خندان، کله بزی، احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندقی و خنجری ذکر کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر پنج ترمینال فرآوری بهداشتی پسته در استان فعال است، یادآور شد: از سال ۹۸ طرح سرشاخه کاری و تغییر ارقام مناسب به صورت آزمایشی در ایستگاه تحقیقات پسته یزبر در حال اجرا است که در صورت موفقیت در بین باغ‌های پسته استان ترویج خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت پسته باغات پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فانی مغانی ظهر سه شنبه در مراسم پلاک کوبی درختان پسته که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: طرح شجره طیبه یک طرح ادامه دار است لذا در اجرای این پویش طرح ماندگار تعداد ۲۰۰ درخت فقط از یک روستا به این نهاد برای کمک رسانی به نیازمندان واگذار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد افزود: به مرور دیگر روستاها هم در این امر خدا پسندانه مشارکت و همکاری خواهند داشت.

وی گفت: این پویش طرح ادامه دار است و در کلیه روستاهای شهرستان برنامه اطلاع رسانی این طرح انجام می‌شود.

به گفته فانی پرداخت زکات مستحبی از درختان پسته، انگور دام و یا کندوی زنبور عسل و… در شهرستان در حال اجرا است که روستا به روستا با حضور کارشناسان این نهاد صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اظهار کرد: در سال گذشته مردم این شهرستان بیش از ۵۵ میلیارد ۴۷۳ میلیون ریال در بحث پرداخت زکات جهت کمک به محرومان و نیازمندان کمک داشتند.

کد خبر 6099405

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • پیش بینی برداشت ۸۸۱ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان