Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله انتظامی نوازنده پیشکسوت ویلن و برادر کوچکترِ عزت‌الله انتظامی اواخر هفته گذشته بر اثر سکته قلبی درگذشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این نوازنده پیشکسوت ویلن در روز 18 شهریور 1400 براثر سکته قلبی درگذشت. خانواده زنده یاد قدرت الله انتظامی با تایید این خبر اعلام کردند هفته گذشته این هنرمند پیشکسوت دچار شکستگی ناحیه لگن شد که پس از عمل جراحی بر اثر عوارض ناشی از آن دچار سکته قلبی شد و دارفانی را وداع گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دهه هشتادیا" و نوجوانانی که کسی به آنها وقعی نمی‌نهاد / کاری که در صفحه خواننده اینستاگرامی اثر منتشر نشد!

 

قدرت‌الله انتظامی، سال 1308 در تهران و محله سنگلج متولد شد. او پنج سال از برادرش عزت‌الله انتظامی کوچکتر بود و در چهارده سالگی با تهیه یک سنتور دور از چشم خانواده شروع به فراگیری موسیقی می‌کند. بعدها در تئاتر بنگاه تئاترآل نوشته علی نصیریان فعالیت بازیگری را در کنار موسیقی و ساز ویلن آغاز کرد. انتظامی در موسیقی از شاگردان ابوالحسن صبا و حسین یاحقی بود.

این هنرمند در تلویزیون با هنرمندانی چون حسن لشکری، محمد لشکری و محمود آقا گلیان همکاری خود را آغاز می‌کند؛ و به واسطه حسین دهلوی در ارکستر این اداره مشغول همکاری می‌شود که هنرمندانی نظیر مصطفی پورتراب، نادر گلچین، حسن و حسین یوسف زمانی، رضا شفیعیان، اعرابی، فریدون حافظی، حسین فرهادپور، نصرت اللَّه سپهری، سرلک، ظهیرالدینی در این ارکستر حضور داشته‌اند.

قدرت الله انتظامی همچنین فعالیت‌های زیادی در حوزه بازیگری داشت. وی بعد از سال‌ها تدریس و آموزش در سال 91 تصمیم به تشکیل یک گروه کر گرفت و در همین سال نیز خانه هنرمندان ایران بزرگداشتی را به پاس خدمات هنری او برگزار کرد.

زنده یاد قدرت الله انتظامی همواره در نشست‌های ماهیانه خانه موسیقی ایران حضور داشت و در زمستان سال 95 نیز در یکی از نشست‌های خانه موسیقی به همراه گروه کر به سرپرستی خودش به اجرای برنامه پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوازنده قدرت الله انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش جماران؛ متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • تسلیت حسین علایی در پی درگذشت همسر شهید آیت الله مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • همسر مصطفی خمینی درگذشت
  • درگذشت پدر شهید میرداداشی