Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@12:20:19 GMT

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در انار

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۳۶۲

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در انار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد شجاعی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار گفت: ماموران یگان حفاظت استان در قالب انجام مأموریت‌های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی موفق به دستگیری سه متخلف شدند.

او تصریح کرد: از این متخلفان دو قطعه تیهو و یک قبضه سلاح ساچمه زنی مجاز کشف و ضبط و پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار با اشاره به آخرین مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست بیان کرد: ضرر و زیان تلف کردن هر قطعه تیهو گونه نر سیصد هزار تومان است و طبق ماده ١١ و ١٢ قانون شکار و صید و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی اقدام به شکار و صید حیوانات وحشی بدون مجوز قانونی کنند با نظر قاضی پرونده به سه ماه تا سه سال حبس یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.

دستگیری شکارچیان متخلف شکار در جیرفت و عنبرآباد

قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت:  نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های جیرفت و عنبر آباد در یک اقدام مشترکِ موفق به دستگیری متخلفان شکار و صید در مرز مشترک دو شهرستان شدند.

او با اشاره به دستگیری شکارچیان قبل از تعرض به حیات وحش عنوان کرد: از این متخلفان یک قبضه سلاح غیرمجاز و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز کشف و ضبط شد.

قریشی افزود: متخلفان به جرم حمل سلاح غیر مجاز و شروع به شکار به مرجع قضایی معرفی شدند و پرونده در حال پیگیری است.

او تصریح کرد: هرگونه شکار و اقدام به شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش جرم و طبق مواد قانونی شکار و صید و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی قابل تعقیب و مجازات است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست شکارچیان غیرمجاز حفاظت محیط زیست شهرستان شکار و صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

افزایش جمعیت حیات‌وحش لرستان ‌طبق سرشماری اخیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

انتهای پیام/644/.

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز