Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@08:45:02 GMT

حمل ۳۳۰ هزار تن کالای اساسی به استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۷۴۷۱

حمل ۳۳۰ هزار تن کالای اساسی به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری مهر، کلیم اله وثوقی در این باره اظهار کرد: انجمن‌های صنفی رانندگان و شرکت‌ها موظف شده اند برای هر کامیونی که از بندر امام نهاده دامی و کالای اساسی به استان حمل نماید در سالن اعلام بار یک مرتبه بدون نوبت بار ارائه کنند.

وی برنج، جو، گندم، نهاده‌های دامی، ذرت و شکر را مهمترین کالاهای اساسی حمل شده عنوان کرد و گفت: توزیع این کالاها توسط امور پشتیبانی دام و سایر دستگاه‌های مربوطه بدون هیچ مشکلی در سطح استان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از تلاش‌های شبانه روزی رانندگان سختکوش قدردانی کرد و افزود: صدور بارنامه برای کلیه شرکت‌های حمل و نقل استان از مبدا بندر امام به مقصد استان اردبیل برای کالاهای اساسی، سویا، ذرت و جو فراهم شده است.

وثوقی افزود: در راستای ترغیب رانندگان جهت اعزام به بندر امام خمینی (ره)، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با انجمن شرکت‌های حمل و نقل اگر راننده ای به مقصد خوزستان بار حمل نموده و از بندر امام به مقصد استان اردبیل کالای اساسی حمل نماید با ارائه بارنامه رفت و برگشت می‌تواند ۱۰ درصد کمیسیون دریافتی شرکت از بابت رفت را بازپس گیرد.

وی از جابجایی یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در ۵ ماه گذشته در استان نیز خبر داد و گفت: در مدت یادشده ۱۲۹ هزار برگ بارنامه نیز صادر شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان بیشترین جابجایی کالای استان را مربوط به شهرستانهای اردبیل، پارس آباد، نمین و بیله سوار دانست و فعالیت ۱۵۱ شرکت حمل و نقل کالا، مسافر و بین المللی با ۱۶ هزار و ۷۱۰ دستگاه ناوگان و ۱۴ هزار و ۳۰۶ راننده پرتلاش را در استان یادآور شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر ابلاغ شده خاطرنشان کرد: نظارت ویژه ای بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان‌های عمومی و عملکرد آنان در حال انجام است و با متخلفان در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ طبق قانون برخورد می‌شود.

وثوقی در تشریح پروژه‌های مهم حوزه راهداری افزود: یکی از این پروژه‌های مهم پروژه کمربندی بیله سوار است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تکمیل کمربندی بیله سوار به جهت قرار گرفتن در مسیر گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار و تردد روزانه چند صد دستگاه خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل ضروری است گفت: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۴ کیلومتر آغاز شده و تاکنون ۱.۸ کیلومتر آن بهسازی شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل تصریح کرد: پروژه کمربندی بیله سوار از میدان مرزداران تا میدان شهریار ادامه دارد و در کیلومترهای مختلف با رعایت اصول راهسازی، خاکبرداری و خاکریزی‌ها مطابق نقشه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

وثوقی همچنین با اشاره به اینکه برای اجرای این مهم ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود گفت: این پروژه مهم در ادامه لایه‌های روسازی در عرض مناسب که بیشتر از عرض فعلی خواهد بود اجرا شده و نهایتاً با اجرای دو لایه آسفالت در عرض استاندارد جاده اصلی، کیفیت سرویس و سازه جاده در حد مطلوب خواهد بود.

وی اجرای پروژه پل عنبرلو در سه‌راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر واقع شده با پیشرفت ۷۰ درصدی از دیگر پروژه‌های مهم راهداری دانست و خاطرنشان کرد: پروژه پل عنبرلو در سه‌راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس‌آباد به شهر مغانسر واقع شده که این سه‌راهی ضمن اتصال شهر پارس‌آباد، روستاهای محمودآباد طالقانی، تکله‌کندی و عباس‌آباد را نیز به مغانسر متصل می‌کند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان افزود: به‌خاطر تصادفات زیاد در محل مذکور از سال ۹۸، تعریض زهکش به طول ۱۰ متر، به ارتفاع ۴ متر و به دهانه ۵ متر و همچنین اصلاح واریانت جدید به طول ۲۰۰ متر، به عمق ۳ متر و به عرض ۱۲ متر اجرا شده است.

وثوقی با اشاره به اجرای شمع‌ها و دیوار برگشتی زهکش این پروژه به طول ۷۰ متر و به ارتفاع ۵ متر خاطرنشان کرد: ادامه عملیات اجرای پل با تیر دال فلزی به عرض ۱۰ متر و به دهانه ۲۴ متر در حال انجام است که تاکنون جهت احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی آن ۱۲ هزار میلیون ریال هزینه شده و برای تکمیل آن جهت افتتاح در هفته دولت سال جاری مبلغ ۱۰ هزار میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی در خصوص اجرای پروژه زیرگذر ورودی جدید نمین که با هدف تردد آسان به شهر و کاهش مسافت و ایمن‌سازی عبور و مرور در حال انجام است تصریح کرد: عملیات آزادسازی زمین‌های واقع شده در محدوده پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان انجام گردیده و قراردادی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جهت احداث آن منعقد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه با تزریق اعتبار قابل توجه به پروژه در سال جاری حدود ۶.۵ میلیارد تومان در نظر است تا پایان سال مالی یعنی تا تیرماه سال ۱۴۰۱ پروژه به اتمام برسد گفت: با اتمام عملیات آسفالت راه انحرافی در چند روز آتی جریان ترافیک به مسیر انحرافی هدایت خواهد شد و در نظر است تا آبان ماه سال جاری با احداث زیرگذر، جریان ترافیک به مسیر اصلی برگردد.

وثوقی اجرای پروژه ۱۳ کیلومتری مسیر هشجین به سرچم را یادآور شد و افزود: از این میزان ۶ کیلومتر توسط اداره کل راهداری به صورت امانی در حال اجراست و مابقی نیز توسط پیمانکار تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح ۲۱ پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعتباری بالغ بر ۵۶۷ میلیارد ریال اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل ۵۸ کیلومتر لکه گیری، روکش آسفالت بهسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، حذف و اصلاح ۳ نقطه حادثه خیز، احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور اهر مشکین شهر و ایجاد سیستم‌های روشنایی نقطه‌ای در تقاطع قره آغاج انگوت و سه راهی فرودگاه پارس آباد است.

کد خبر 5302084

منبع: مهر

کلیدواژه: راهداری اردبیل صادرات کالا راهداری اردبیل ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه واکسیناسیون کرونا تعاونی خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل عکس استانها ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام استان اردبیل پارس آباد بیله سوار بندر امام حمل و نقل پروژه ها سه راهی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری