Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در بیانیه‌ای نسبت به افزایش احتمال خشونت گروه‌های تندروی داخلی در آمریکا علیه پناهجویان افغان هشدار داده شده است.

 به نقل از تارنمای این شبکه خبری سی بی اس نیوز، بر اساس یک بیانیه دفتر تحلیل و اطلاعات وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، در حالیکه در پی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و قدرت گرفتن طالبان، دهها هزار افغان مجبور به ترک کشورشان شدند و به آمریکا مهاجرت کرده‌اند،  وزارت امنیت داخلی به نیروی پلیس در مورد افزایش احتمالی "نارضایتی" گروه‌های تندرو داخلی و احتمال افزایش ارتکاب به خشونت هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

در این بیانیه آمده است که از اواسط ماه اوت (اواخر مرداد و همزمان با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان)، افراد مشکوک تندوری برتری پندار سفیدپوست "تهدیدهای مبهمی" علیه دولت فدرال، زیرساخت‌های حیاتی و سازمان‌هایی که در اسکان پناهندگان و مهاجران نقش دارند، صادر کرده‌اند. بر اساس این بیانیه، آنها حتی خواستار آتش زدن سازمان‌های غیر انتفاعی مستقر در فلوریدا شدند که در اسکان مجدد افغان‌ها کمک کرده‌اند.

«الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت: «ما شاهد تهدید خاصی نیستیم، اما زمزمه هایی از اطراف به گوش می‌رسد و متاسفانه این نخستین بار نیست که ما چنین چیزهایی می شنویم».

«مایک سنا» مدیر اجرایی سازمان غیردولتی "کابُل کوچک" در شهر"فرمونت" ایالت کالیفرنیا که یکی از بزرگترین سازمان‌های پذیرای مهاجران افغان در آمریکا است، گفت: «بزرگترین نگرانی ما این است هر زمان که جمعیت آسیب‌پذیر یا پناهنده‌ای وارد می‌شود، افرادی از آنها سوء استفاده کنند یا آنها را هدف قرار دهند. هدف ما ایجاد اطمینان به پناهندگان است که بدانند قانون برای مجرمان اجرا می شود».

بر اساس آخرین سرشماری‌هایی که در سال ۲۰۱۹ در آمریکا انجام شد، فقط در کالیفرنیا بیش از ۶۶ هزار مهاجر افغان زندگی می‌کنند.

«جان کوهن» معاون اطلاعات و تحلیل وزارت امنیت داخلی نیز در این خصوص تاکید کرد: «در حال حاضر ما نباید نگران ورود تروریست‌ها از خارج به ایالات متحده باشیم، زیرا طی چند سال گذشته، اکثر حملات مرگبار در آمریکا توسط افرادی انجام شده است که از باورهای ایدئولوژیک برتری پندار سفیدپوست الهام گرفته اند».

در این بیانیه همچنین آمده است که در دستکم سه حمله نژادی یا قومی از سوی افراط‌گرایان برتری پنداران سفیدپوست از سال ۲۰۱۸، از انگیزه‌های ضد مهاجرتی برخوردار بوده‌اند؛ از جمله تیراندازی دسته جمعی در یک فروشگاه "ال پاسو" در اوت ۲۰۱۹ که در نتیجه آن ۲۳ نفر جان باختند.

بر اساس بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا، تندروهای خشونت طلب داخلی از جمله گروه‌های برتری‌پندار سفید پوست، به تسخیر طالبان در افغانستان واکنش مثبت نشان داده‌اند.

گفته می‌شود برخی از آنها تصرف طالبان را به عنوان نمونه‌ای از مقاومت موفق در برابر دولت ایالات متحده منتشر و تهدیدهای مبهمی را علیه گروه‌های حامی پناهجویان صادر کرده‌اند.

در هفته های جاری این نخستین بار نیست که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده نسبت به افزایش خشونت گروه‌های تندرو هشدار می‌دهد. در اوایل ماه جاری میلادی و پیش از بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر، این وزارتخانه در گزارشی به افزایش تهدیدهای محیطی اشاره و اعلام کرد که این سالگرد می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای اقدامات خشونت طلبانه هدفمند عمل کند.

از سوی دیگر، نگرانی‌ها درباره ظهور دوباره احساسات ضد مسلمانان پس از ۱۱ سپتامبر افزایش یافته است. گروه‌های حامی پناهندگان نگران هستند که احساسات ضد مهاجرتی که پس از ۱۱ سپتامبر به وقوع پیوست، اکنون دوباره اوج بگیرد. جامعه مسلمان آمریکا هنوز به یاد دارند که پس از تخریب برج‌های دوقلو در پی حملات ۱۱ سپتامبر، چگونه تحت نظارت و بازرسی جداگانه قرار گرفته بودند. 

هفته گذشته هم نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته از سوی "یاهونیوز" و "یوگاو" نشان داد که تردید و بدبینی هواداران حزب جمهوری‌خواه آمریکا تحت تاثیر تبلیغات ضدمهاجرتی برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله شبکه "فاکس نیوز" و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین درباره ورود و پذیرش پناهندگان افغان به ایالات متحده، بیشتر شده است.

براساس این نظرسنجی، ۳۴ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که نسبت به اجازه ورود پناهندگان افغان به خاک ایالات متحده اطمینان ندارند. در حالیکه این نسبت، دو هفته پیش از این ۲۷ درصد بود. گفته می‌شود تمامی این تغییر دیدگاه در میان جمهوری‌خواهان بوده که حمایتشان از پناهندگان افغان که وارد ایالات متحده شده‌اند از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد کاهش و بی‌اعتمادی آنان تا ۱۲ درصد افزایش یافته است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزارت امنیت داخلی ایالات متحده ۱۱ سپتامبر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. 

به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به آمریکا اجازه نمی‌دهد از پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی به یمن و عراق حملات هوایی انجام دهد.

گفته می‌شود که ایالات متحده این تجهیزات را به پایگاه هوایی العدید در قطر منتقل می‌کند، جایی که استفاده از آن محدودیتی نخواهد داشت. 

به گفته این مقامات امارات از بیم آنکه به همکاری با آمریکا در حمله fه عراق و یمن متهم نشود و هدف حمله نیرو‌های مقاومت قرار نگیرد، از آمریکا خواسته جنگنده‌های خود را به پایگاه دیگری منتقل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است