Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@04:58:40 GMT

حسین بن علی(ع) پیام عزت خواهی را به دنیا صادر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۸۵۲۷

حسین بن علی(ع) پیام عزت خواهی را به دنیا صادر کرد

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت حسین بن علی(ع) پیام عزت‌خواهی و دوری از ذلت را از گودال قتلگاه به تمام دنیا صادر کرد.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر فرجام در سلسله جلسات سخنرانی حرم مطهر رضوی که عصر امروز در محل ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، گفت: جذابیت و زیبایی نهضت عاشورا و پیام‌های ماندگار این نهضت خونین مانند یک رود در تمام عصرها و نسل‌ها جاری است و استمرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مهمترین پیام عاشورا عزتمندی و تن ندادن به ذلت است که این پیام نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه ظلم ستیزان و آزادی خواهان جهان در همه زمان‌ها الهام بخش بوده است.

این کارشناس دینی افزود: دشت کربلا عرصه‌ای است که حسین بن علی(ع) در عین مظلومیت عزتمندانه در برابر دشمن ایستاد و فریاد عزت خواهی اسلام را از گودال قتلگاه به بشریت در همه عصرها و نسل‌ها مصادره کرد.

وی خاطر نشان کرد: عزتمندی و حفظ عزت یکی از مفاهیم اخلاقی و ارزشمند دین مبین اسلام است که هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی انسان دارای اهمیت است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: مومن واقعی کاستی‌ها و کمبودهای زندگی را تحمل می‌کند ولی در جایی که عزت نفس او خدشه‌دار می‌شود، هرگز دست نیاز جلوی دیگران دراز نمی‌کند. حضرت ابالفضل(ع) روز عاشورا برای به دست آوردن آب با دشمن جنگید ولی هرگز از سپاه دشمن طلب آب نکرد.

حجت الاسلام فرجام بیان کرد: ملتی که می‌خواهد در دنیا سربلند باشد با کاستی‌ها و کمبودهای اقتصادی می‌سازد ولی دست نیاز پیش دشمن دراز نمی‌کند. از منظر حضرت سیدالشهدا(ع) مرگ با عزت و سربلندی بسیار بهتر و شیرین‌تر از زندگی همراه با ذلت و خواری است.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: بنابراین عزتمندی یکی از مهمترین پیام‌های عاشورا است و امروز می‌بینیم که بسیاری از آزادی خواهان جهان با تاسی به این شعار در برابر مستکبران ایستاده‌اند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسین بن علی ع عزت حرم مطهر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079498 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • صدایی که دستور جنایت صادر کرد! | مادرم گفت تو دیوانه ای و شنیدن این جمله موجب شد تا من ...
  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • آغاز به کار چایخانه بابلسری‌ها در حرم مطهر رضوی
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است