Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعت پخش موادغذایی برای موفقیت در عملیات فروش و پخش مویرگی، نیاز به بسترهای مکانیزه‌ای دارد تا بتواند سلامت محصولات را برای مصرف‌کنندگان و سودآوری را برای تولیدکنندگان تضمین کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام مبنا، سیستم‌های مکانیزه‌ای که به افزایش سرعت و دقت در فرآیند پخش مویرگی در صنایع غذایی کمک می‌کنند، مرتبا در حال توسعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت‌های صنایع غذایی؛ نخستین بستر ظهور سیستم توزیع و پخش مویرگی 

صنعت پخش و توزیع محصولات غذایی را شاید بتوان نخستین صنعتی دانست که بهره‌برداری از سیستم‌های مکانیزه و نرم افزار فروش و پخش مویرگی را آغاز کرد. این سیستم به سرعت و با حذف واسطه‌ها به موفقیت رسید و فاصله مشتری تا محصول نهایی را به حداقل کاهش داد. 
در واقع سیستم‌های یکپارچه نرم‌افزاری که حول عملیات توزیع مویرگی شکل گرفتند، موفق شدند که رشد قابل توجهی در بهره‌وری و سودآوری پخش صنایع غذایی ایجاد کنند.
گسترش بازار محصولات غذایی به‌کارگیری روش‌های نگهداری مدرن از مواد غذایی، شیوه‌های نوین بسته‌بندی، فعالیت برندهای جدید و پیدایش محصولات متنوع و سیستم گسترده پخش و توزیع را به دنبال داشت.

ویژگی‌های نرم‌افزارهای توزیع مویرگی در صنعت پخش مواد غذایی

یک نرم‌افزار پخش مویرگی در صنعت توزیع مواد غذایی باید به صورت یکپارچه، اطلاعات مالی، انبارداری، بازاریابی و فروش و توزیع یک شرکت پخش را تجمیع کرده و در نهایت بتواند پاسخگوی نیازهای بخش‌های مختلف سازمان باشد. 
مدیران شرکت‌های پخش صنایع غذایی هم می‌توانند با تکیه بر تجمیع یکپارچه این اطلاعات، در کمترین زمان ممکن، گزارشات مرتبط به فرآیندهای جاری تولید و توزیع مواد غذایی را در نرم‌افزار پخش مویرگی مشاهده نمایند.

امکانات سیستم ERP  و بهبود در عملکرد شرکت‌های پخش موادغذایی

شرکت‌های پخش موادغذایی شاید بیش‌تر از هر بخش دیگری از صنعت پخش، نسبت به عوارض خطاهای کاربری و کندی سیستم‌های مدیریتی فرآیند توزیع آسیب‌پذیر هستند. بنابراین در طراحی سیستم‌های اطلاعاتی باید در نظر داشت که کمترین میزان دخالت کاربری در مراحل ثبت و انتقال داده درنظر گرفته شود. 
به بیان دیگر سیستم‌ها باید با اتصال به یکدیگر و به صورت اتوماتیک بتوانند فرآیند انتقال اطلاعات را مدیریت کنند. سیستم‌های یکپارچه نرم‌افزاری و انجام اتوماتیک گام‌های فرایندی در چرخه توزیع می‌تواند خطای عملیات را کاهش دهد و دقت عمل فرایند را به حداکثر برساند.
برخی سیستم‌هایی که از طریق عملکرد یکپارچه می‌تواند در بهبود عملکرد شرکت‌های پخش موثر باشند به شرح زیر هستند:

۱. سیستم فروش و پخش مویرگی:

سیستم فروش و پخش مویرگی به تسهیل روال‌های فروش به نمایندگی‌ها و فروش از درب کارخانه کمک می‌کند. این سیستم امکان مدیریت اتوماتیک عملکرد روزانه کارکنان در حوزه‌های مختلف ویزیت، توزیع تحویل و وصول را فراهم می‌کند. مدیریت موجودی انبار، موجودی قابل فروش و مدیریت فرآیند بارگیری و تحویل کالا هم در این نرم افزار قابل انجام است.

۲. سیستم خزانه‌داری (دریافت و پرداخت):

سیستم خزانه‌داری، اسناد حسابداری مربوط به عملیات دریافت و پرداخت را ثبت می‌کند و مدیریت فرآیندهای مالی فروش و پخش و تدارکات را سرعت می‌دهد. ثبت مبادلات مربوط به دریافت و پرداخت اسناد و وجوه، پشتیبانی از فرایندهای وصول اسناد دریافتی و حقوقی کردن اسناد غیرقابل وصول نیز از دیگر امکانات این سیستم است.

۳. سیستم انبار و حسابداری انبار:

ثبت سفارش (پیش‌فاکتور فروش) برای مشتری با کنترل‌های ویژه انبار در این سیستم انجام می‌شود. این سیستم صدور فاکتور و حواله انبار از روی برگه‌های ثبت سفارش براساس بازهای زمانی مختلف را هم مدیریت می‌کند. کنترل عملیات فروش و مدیریت کالا، مدیریت حساب مشتریان و مدیریت حالت‌های مختلف تخفیف و پورسانت در این سیستم قابل انجام است. 

۴. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):

مدیریت سرنخ‌های تجاری و پیگیری فعالیت‌های مرتبط با آنها در این سیستم نرم‌افزاری انجام می‌شود. مدیریت شیوه‌های متنوع ارتباط با مشتری از جمله پیامک، ایمیل و فکس و مدیریت فرصت‌های فروش و صدور پیش فاکتور هم از امکانات سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان است. این سیستم به پیش‌بینی فروش براساس فرصت‌های تجاری و قراردادهای فروش مشتری هم کمک می‌کند.

درخواست دموی نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی

توسعه مدل‌های تجاری سنتی با فناوری های نوآورانه

فناوری‌های جدید نرم‌افزاری، پلتفرم‌های موبایل و نوآوری‌های صنایع رباتیک، صنایع تولیدی و خدماتی را متحول کرده است. صنعت پخش و زنجیره تامین حوزه مواد غذایی هم از این تغییرات مصون نیست و آینده صنعت پخش مویرگی و زنجیره تامین با فناوری‌های نوآورانه گره خورده است.
نرم‌افزارهای هوش تجاری و نرم‌افزار یکپارچه ERP تحت وب با مدیریت داده‌ها به مدیران صنایع غذایی امکان می‌دهد تجزیه و تحلیل فرآیندهای تولید و توزیع را به صورت پویا و موثر مدیریت کنند و هزینه‌های سربار خود را به شدت کاهش دهند.
 فناوری به شرکت‌های پخش مویرگی کمک می‌کند تا روال لجستیک را از طریق سیستم‌های ناوبری هوشمند خودکار کنند و با جایگزین کردن انبارداری سنتی با سیستم‌های مدرن مدیریت انبار (WMS) بهره‌وری را افزایش دهند.
 اتوماتیک کردن فرآیند انبارداری از تخلیه تا کنترل قیمت و گزارش لحظه‌ای موجودی، چشم اندازی است که ربات‌های و سیستم‌های نرم‌افزاری در کنار هم ایجاد خواهند کرد. این تحولات فناوری کاهش هزینه‌های صنایع پخش و افزایش بهره‌وری در صنایع تولیدی مواد غذایی را موجب می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد غذايي مصرف مواد غذایی سایت مبنا فروش و پخش مویرگی پخش موادغذایی شرکت های پخش صنایع غذایی مواد غذایی نرم افزاری نرم افزار صنعت پخش سیستم ها پخش مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه

فرمانده انتظامی هویزه از دستگیری ۲۲ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی تقدسی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره درگیری در شرکت‌های نفتی و اخلال در نظم و امنیت شرکت بلافاصله گشت پاسگاه انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و انجام اقدامات پلیسی با حضور چند اکیپ از شهرستان تعداد ۲۲ نفر از عاملان اصلی درگیری و تیراندازی را دستگیر کردند.

سرهنگ تقدسی بیان کرد: مأموران پلیس در بازرسی از محل درگیری یک قبضه سلاح کلت کمری و ۲ تیغه خشاب به کار رفته را در صحنه تیراندازی کشف کردند.

دیگر خبرها

  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • دستگیری ۲۲ نفر از عوامل درگیری و تیراندازی در هویزه
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان