Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم بر تنظیم و ثبت قرارداد‌های تعهد به بیع در دفاتر اسناد رسمی و پیش بینی شروط و ضمانت اجرا‌های قانونی تاکید کرد. خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین مجید یزدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با تأکید بر تنظیم و ثبت قرارداد‌های تعهد به بیع در دفاتر اسناد رسمی و پیش بینی شروط و ضمانت اجرا‌های قانونی، از شهروندان خواست تا پیش از انجام معاملات ملکی با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و ارائه پلاک ثبتی، از آخرین مالک، وضعیت توقیفی و ممنوع‌المعامله نبودن مالک و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: گستره حوزه املاک و تنوع آن، زمینه مناسبی را برای کلاهبرداران فراهم کرده‌است تا در آن فعالیت غیر قانونی کرده و نظم این حوزه را مختل کنند و در نتیجه موجب افزایش ورودی پرونده به مراجع قضایی شوند؛ لذا از همشهریان گرامی انتظار می‌رود به‌منظور پیشگیری از بسیاری از مشکلات در آینده، به جای تنظیم مبایعه نامه و یا قولنامه‌ها به صورت دستی و یا در بنگاه‌های مشاوران املاک، قرارداد‌های خود را در دفاتر اسناد رسمی تنظیم کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در ادامه به معایب و مشکلات ناشی از معاملات املاک با اسناد عادی اشاره کرد و افزود: افزایش کلاهبرداری از طریق فروش یک واحد ملکی به چند نفر، پیش فروش یک واحد ملکی به چند نفر، کلاهبرداری از بانک‌ها در قالب ابطال اسناد رهنی، مشکلات پیچیده در دریافت اسناد و عدم امکان دریافت اسناد المثنی در صورت مفقودی یا از بین رفتن در مواجه با خطراتی از قبیل سیل و زلزله، فروش املاک و اراضی دیگران و عدم امکان ارائه این اسناد جهت ضمانت‌های بانکی و یا در صورت لزوم به عنوان وثایق در محاکم کشور در زمره معایب و مشکلات ناشی از معاملات املاک با اسناد عادی است.   بیشتر بخوانید: بررسی راهکار‌های رفع تعارض مفاد اسناد چاپی و دست‌نویس مندرج در قولنامه‌ها حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی همچنین به تشریح مزایای معاملات املاک با اسناد رسمی پرداخت و عدم امکان جعل اسناد رسمی به لحاظ نظارت پذیری و تنظیم آن‌ها توسط حاکمیت و همچنین مشخص بودن مرز و متراژ اصلی زمین با توجه به قانون کاداستر و پیشگیری از بروز اختلافات ملکی با املاک مجاور را از جمله مزایای معاملات املاک با اسناد رسمی در مقابل معایب فوق‌الذکر برشمرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در پایان تصریح کرد: با توجه به نگهداری اسناد رسمی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در صورت از بین رفتن به دلایلی، چون مفقودی، سرقت، بلایای طبیعی و... امکان تهیه نسخه المثنی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری قم پیشگیری از وقوع جرم معاملات م

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری قم پیشگیری از وقوع جرم معاملات م معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم معاملات املاک با اسناد دفاتر اسناد رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود