Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، عملکرد خوب لژیونرها تأثیر زیادی در موفقیت تیمِ اسکوچیچ داشته است.

مجید نامجومطلق  درباره نتایج تیم ملی فوتبال در دو دیدار ابتدایی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 اظهار داشت: در بازی اول مقابل سوریه به دلیل اینکه اردوی تیم ملی دیر تشکیل شد و بازیکنان کمتر در کنار هم بودند، شاهد بازی ناهماهنگی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید مهمترین نکته بازی اول این بود که سه امتیازی ارزشمند را کسب کردیم. در بازی دوم اما شرایط متفاوت شد و ملی‌پوشان با هماهنگی بیشتری بازی کردند و یک بازی فوق‌العاده را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: مقابل عراق خیلی زود به گل رسیدیم که کمک زیادی در ادامه بازی به ما کرد و توانستیم یک پیروزی پرگل مقابل حریف سرخت همیشگی‌مان به دست بیاوریم. بازیکنان کناری ما خیلی خوب در حملات شرکت می‌کردند و فضاسازی می‌کردیم. در اکثر زمان بازی، شاگردان اسکوچیچ پرس بسیار خوبی انجام می‌دادند و هر وقت توپ را از دست می‌دادند در سریع‌ترین زمان ممکن توپ را از حریف در اختیار می‌گرفتند و یک بازی فیزیکی و تاکتیکی را از تیم ملی دیدیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با تمجید از عملکرد لژیونرها خاطرنشان کرد: شاکله اصلی ترکیب تیم ملی با استفاده از بازیکنان شاغل در اروپا شکل گرفته است و اکثر بازیکنان ما که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند در بهترین سطح کیفی خودشان هستند. طارمی، جهانبخش، آزمون، قدوس و ... در تیم‌های خود نقش کلیدی دارند و وقتی به تیم ملی اضافه می‌شوند با آمادگی بالایی بازی می‌کنند که این موضوع در نتایج خوب ‌تیم ملی تأثیر فراوانی داشته است.

نامجومطلق درباره شروع فوق‌العاده تیم ملی و ادامه این روند تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: دو پیروزی ابتدایی تیم ملی و کسب شش امتیاز از لحاظ روحی می‌تواند خیلی در آینده به تیم اسکوچیچ کمک کند. این دوره از رقابت‌ها می‌تواند یکی از ادواری باشد که تیم ملی خیلی راحت و بی‌دغدغه به جام جهانی صعود می‌کند. به عقیده من در دو بازی بعدی هم مقابل امارات و کره جنوبی ملی‌پوشان مشکل خاصی برای پیروزی ندارند و با نتیجه‌گیری در دو بازی آینده ‌70 درصد راه صعود به جام جهانی را طی خواهند کرد.

وی در مورد این موضوع که علی‌رغم انتقادها از سرمربی تیم ملی، اسکوچیچ نتایج خوبی کسب کرده است، تصریح کرد: اسکوچیچ ممکن است که از لحاظ سابقه و عملکرد همانند مربیانی چون کی‌روش نام بزرگی نداشته باشد، اما عملکرد او در تیم ملی ایران و کسب 9 پیروزی پیاپی نشان می‌دهد که توانایی بالایی دارد. تیم ملی در مرحله قبلی با ویلموتس و همین بازیکنان در آستانه حذف از رقابت‌ها بود، ولی در حال حاضر اسکوچیچ یک تیم خوب و هماهنگ را مهیا کرده است و اگر از تیم ملی حمایت شود می‌توانیم صعود زودهنگامی به جام جهانی داشته باشیم.

 تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان برای تعیین آخرین سهمیه قاره آسیا برای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۴ امروز یکشنبه از ساعت ۸:۳۰ در کشور تایلند به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر ۳ به سود افغانستان به پایان رسید.

در این دیدار تیم ملی فوتسال افغانستان ابتدا توانست با گل قنبری از حریف خود پیش بیفتد و نیمه اول را با برتری به رختکن برود. با آغاز نیمه دوم هم افغانستان تیم برتر میدان بود و چند بار ضربات بازیکنان این تیم با بدشانسی به تیر دروازه اصابت کرد اما این تیم سرانجام توانست با گل غلامی برای دومین بار به گل برسد.

بازیکنان قرقیزستان که جام جهانی را از دست رفته می‌دیدند توانستند در دقیقه ۳۰ یکی از گل‌ها را جبران کنند. در دقیقه ۳۱ اکبر کاظمی موفق شد سومین گل افغانستان را هم وارد دروازه قرقیزستان کند.

در دقیقه ۳۵ در حالی بازیکنان قرقیزستان دست به پاورپلی زده بودند و با ۵ بازیکن حمله می‌کردند توپ به بازیکنان افغانستان رسید و مهدی نوروزی از این فرصت استفاده کرد و دروازه خالی حریف را باز کرد. در دقیقه ۳۷ تیم قرقیزستان توانست اختلاف را به ۲ گل کاهش دهد.

در دقیقه ۳۹ هم مهران غلامی موفق شد پنجمین گل را برای افغانستان به ثمر برساند. قرقیزستان در ثانیه‌های پایانی یکی از گل‌ها را جبران کرد تا این دیدار در نهایت با نتیجه ۵ بر ۳ به سود افغانستان به پایان برسد.

به این ترتیب تیم ملی فوتسال افغانستان در کنار ایران، تایلند، تاجیکستان و ازبکستان به عنوان آخرین سهمیه قاره آسیا جواز حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب کرد.

تیم ملی فوتسال افغانستان در این دوره از رقابت‌ها با هدایت سرمربی ایرانی خود، مجید مرتضایی، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و خود را به عنوان پدیده این مسابقات معرفی کرد و در نهایت هم توانست عنوان پنجمی را از آن خود کند.

دیدارهای پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ در ادامه مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شد. بر اساس قوانین، ۴ تیم برتر جام ملت‌های آسیا که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند می‌توانند در جام جهانی شرکت کنند. اما از آنجا که ازبکستان به دلیل میزبانی در جام جهانی جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است بین تیم‌هایی که در مرحله یک چهارم نهایی بازنده شده اند (افغانستان، قرقیزستان، ویتنام، عراق) دیدارهای پلی آف برگزار شد تا آخرین سهمیه آسیا در جام جهانی تعیین شود.

کد خبر 6090592

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند