Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@09:04:36 GMT

دستگیری فردی کروکودیل می فروخت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۸۸۳۸

دستگیری فردی کروکودیل می فروخت

فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی ، ابوالفضل شعبانی از کشف یک سر کروکودیل در مشهد خبر داد و اظهار کرد: طی گزارش واصله مردمی مبنی بر خریدوفروش یکسر کروکودیل در مشهد از طریق فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام ، بلافاصله موضوع در دستور کار فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی با اشاره به شناسایی این متخلف که یکی از قاچاقچیان حیوانات در خراسان رضوی بود و اقدام به خریدوفروش حیوانات وحشی می‌کرد، یادآور شد: با توجه به حساسیت موضوع ، بعد از بررسی کارشناسان سایبری یگان حفاظت محیط‌زیست استان پس از ۷۲ ساعت کار اطلاعاتی، موفق به ارتباط با فروشنده در قالب خریدار کروکودیل شدند و با قرار خرید یکسر کروکودیل به مبلغ بیش از ۹ میلیون تومان با وی قرار گذاشتند .

وی بابیان اینکه با هوشیاری مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست، یکسر کروکودیل کشف شد، افزود: فرد متخلف با دستور قضایی دریکی از خیابان‌های مشهد بازداشت و  پرونده وی به دستگاه قضایی ارسال شد.

شعبانی تأکید کرد: طبق ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون شکار و صید ، خریدوفروش، آکنده سازی «تاکسیدرمی»، عرضه، نگهداری، حمل، صادرات، واردات و صادرات مجدد کلیه جانوران وحشی «اعم از بومی و غیربومی» زنده و کشته و اجزای آنها و جانوران وحشی آکنده سازی «تاکسیدرمی» شده بدون تحصیل پروانه از سازمان ممنوع است و متخلفین علاوه بر جبران ضرر و زیان وارده مشمول مجازات‌های موضوع ماده ۱۰ قانون شکار و صید ، به حبس از ۹۱‌ روز تا ۶ ماه محکوم ، و با اصلاحات بعدی آن می‌شوند.

کد خبر 626058

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی