Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:33:56 GMT

مایسا چهار ماهه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۹۰۵۱

مایسا چهار ماهه می‌شود

به گزارش ایرنا، مایسا در بدو تولد حدود ۶۰ کیلوگرم وزن داشت و بعد از سه ماه به ۹۰ کیلوگرم رسید.

"میهیری"، مادر او چند سال پیش از سوی یتیم‌خانه فیل‌ها در سریلانکا به همراه "ماهاسن"، پدرش به صورت رایگان به باغ وحش ارم اهدا شدند.

هردوی این فیل‌ها هنگام ورود به کشور هشت سال سن داشتند و در همان زمان نیز مسئله باردار بودن ماده فیل مطرح بود، میهیری پس از ۲ سال بارداری در ۲۵ اردیبهشت ماه سالجاری این دختر کوچولوی بامزه را به دنیا آورد،   مایسا در بدو تولد حدود ۶۰ کیلوگرم وزن داشت و بعد از ۳ ماه به ۹۰ کیلوگرم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو فیل مادر و بچه از زمان تولد در جایگاه اختصاصی برای استراحت و نگهداری و برای اینکه دچار استرس نشوند، وارد جایگاه بازدید عمومی نشدند تا اینکه در (۱۵ تیر ماه امسال) در برنامه‌ای در این باغ‌ وحش از این بچه فیل ماده رونمایی شد.

دامپزشک باغ وحش ارم در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرده بود: حال هر ۲ فیل مادر و فرزند خوب است و طی ۲ ماه گذشته یعنی از زمان تولد بچه فیل، تحت مراقبت ۲۴ ساعته قرار گرفته اند و وضعیت حیوان توسط دوربین‌های مدار بسته به‌صورت شبانه روزی‌ کنترل می‌شود.

پیمان محمدزاده با بیان اینکه ‌مراقبان باغ وحش طی روز حداقل سه بار به این حیوان سر می‌زنند، خاطرنشان کرد: با توجه به جثه کوچکی که بچه فیل در بدو تولد داشت، مشکلاتی در زمینه شیر خوردن و رساندن خود به سینه مادر به وجود آمد که با مشورت‌هایی که از متخصصان این زمینه در دنیا گرفته شد این مساله خیلی زود حل شد.

وی یادآور شد: اکنون این بچه فیل سر حال است و در شرایط بسیار خوب، پایدار و در یک منحنی رشد بسیار خوبی به‌سر می‌برد.

به گفته دامپزشک باغ وحش ارم، فیل مادر تمامی مکمل‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم را دریافت می‌کند چراکه در ‌پیک شیردهی به‌سر می‌برد و بچه فیل روزانه ۲۲ تا ۲۵ لیتر شیر می‌خورد بنابراین لازم است در این شرایط به‌لحاظ مواد غذایی و مواد معدنی تامین شود.  

محمدزاده درباره جایگاه‌ فیل‌ها تاکید کرد: به‌طور قطع برای جایگاه فیل‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته می شود و در آینده نزدیک درباره توسعه و بهسازی جایگاه فعلی فیل‌ها خبرهای خوبی منتشر خواهیم کرد.

محمد حسن حسینی، کارشناس و مربی فیل‌های باغ وحش ارم تهران چندی پیش به رسانه ها گفته بود: مایسا به علت اینکه دندان‌هایش کامل نشده تا ۶ ماهگی توانایی خوردن غذا را ندارد.

باغ وحش ارم اعلام کرده که با ادامه رشد مایسا آنها قرار است محوطه نگهداری فیل‌ها را بزرگتر کنند و جایگاهی مختص او برایش بسازند.

باغ وحش پارک ارم به عنوان یکی از معدود محل های استاندارد نگهداری از حیات وحش در ایران و عضو افتخاری اتحادیه باغ وحش داران اروپا (EEP) است.

برچسب‌ها باغ وحش ارم باغ وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باغ وحش ارم باغ وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران باغ وحش ارم باغ وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران باغ وحش ارم بچه فیل فیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلک پورشه خالی شد

پورشه کاهش سود ۳ ماهه اول را به دلیل افزایش هزینه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه از کاهش ۳۰ درصدی سود عملیاتی در سه ماهه اول خبر داد و به سرمایه‌گذاری بیشتر در آنچه که این خودروساز لوکس آلمانی بزرگترین سال عرضه محصولات خود در تاریخ نامیده است، اشاره کرد.

سود عملیاتی در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ به ۱.۲۸ میلیارد یورو (۱.۳۷ میلیارد دلار) رسید، در حالی که فروش برای این دوره به ۹.۰۱ میلیارد رسید که از ۸.۷۷ میلیارد پیش بینی شده بود.

اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه در بیانیه‌ای گفت: «ما در وضعیت چالش‌برانگیز، در مسیر خود باقی می‌مانیم و با قاطعیت راهبرد خود را دنبال می‌کنیم.»

خودروسازان آلمانی در تلاش هستند تا تقاضای چین را احیا کنند، به طوری که تحویل به بزرگترین بازار آنها در مقابل رقبای بی ام و و مرسدس کاهش یافته است و پورشه ۲۴ درصد کاهش در تحویل سه ماهه ثبت کرده است. مدیر مالی پورشه، اظهار کرد در حالی که تقاضا در چین همچنان به چالش کشیده می شود، این شرکت با دوری از جنگ قیمتی که بازار محلی را در بر گرفته است، حاشیه سود را به خطر نمی اندازد.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود را برای حاشیه سود ۱۵ تا ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۴ حفظ کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زد و خورد زکی‌پور قبل از پرسپولیس!(عکس)
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • حرکت رونالدینیویی؛ امید عالیشاه با عکس خود، تولد همسرش را تبریک گفت! + عکس
  • (ویدئو) جشن تولد ۴۱ سالگی افسانه پاکرو
  • تبریک تولد بهرام رادان به سبک محسن کیایی!
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • قلک پورشه خالی شد
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش