Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری مازندران، تخریب این ویلای لوکس در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع در اجرای ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (قلع و قمع مستحدثات) باحضور مشترک نماینده دستگاه قضایی، کارشناسان امور اراضی،حقوقی و حراست مدیریت جهاد کشاورزی بابل و ماموران انتظامی انجام و اراضی به وضع سابق بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش با دستور حجت الاسلام ملاکریمی دادستان بابل، پس از صدور حکم قطعی با هدف حفظ اراضی کشاورزی و مقابله با تغییر کاربری های غیرمجاز و در پی شکایت امور اراضی جهاد کشاورزی بابل نسبت به اعاده به وضع سابق ۶هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اقدام شد. 

دادستان بابل گفت: این اراضی کشاورزی بود که به ویلایی با زیربنای ۱۲۰متر و محوطه سازی برای تنیس و استخر و دیگر امکانات تفریحی تبدیل شده بود. با توجه به اهمیت موضوع و به منظور بازدارندگی و در راستای اجرای ماده۳ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، با حضور یگان های امور اراضی و نیروی انتظامی دستور تخریب صادر شد.

با توجه به این که یک میلیون و ۶۹۱ هزار هکتار برابر با ۷۰ درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی و حدود ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی استان را زمین های کشاورزی و باغی تشکیل می دهد، تصرف و تجاوز به این عرصه ها همواره از موضوعات مهم استان است.

بر اساس آمار منابع رسمی از ۲ دهه پیش تاکنون حدود ۳۶ هزار دستگاه ویلا به شکل غیر مجاز در مازندران بویژه مناطق غربی استان ساخته شد.

رویکرد و عملکرد دولت نیز با هماهنگی ۲ قوه قضائیه و مقننه بر حفظ زمین های کشاورزی استان های شمالی است و ندادن خدمات عمومی آب، برق، گاز و تلفن از سوی دستگاه های اجرایی به عنوان خط قرمز برای کاربری زمین های کشاورزی در استان های شمالی تعریف شده است و همسو با این رویکرد در سال های اخیر فعالیت نیروهای گشت ویژه امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای صیانت از زمین های زراعی و باغی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر قانونی دوچندان شده است.

برچسب‌ها دادگستری تخریب خانه مازندران سازمان امور اراضی کشور بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تخریب خانه مازندران دادگستری تخریب خانه مازندران سازمان امور اراضی کشور بابل اراضی کشاورزی امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند

توکل آبشناس اظهار داشت: بر اساس قانون دو مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۰ مترمربع بنا، ۹۰ متر دیوارکشی به طول و ۲۰ مترمربع محوطه‌سازی در اراضی باغی روستای کوهانی شهرستان نهاوند قلع و قمع شدند.

وی گفت: مالکان این اراضی بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند که در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مطابق با تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳ تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: بر اساس این اقدام قانونی در اراضی کشاورزی، حدود ۸ هزار مترمربع از اراضی مرغوب به ارزش حدود ۱۲ میلیارد تومان آزاد شد.

وی افزود: این عملیات با دستور مقام قضایی و با حضور نماینده دادستان و همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز