Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:37:04 GMT

«کارآفرینان» در قاب افق جای گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۹۱۴۲

«کارآفرینان» در قاب افق جای گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه افق سیما، مجموعه مستند «کارآفرینان» به تهیه کنندگی محمد علی فارسی و کارگردانی فاطمه سادات محمودپور از امروز شنبه ۲۰ شهریور روی آنتن شبکه افق می‌رود.

فاطمه سادات محمودپور کارگردان این اثر درباره اهداف ساخت این مجموعه مستند گفت: هدف ما از ساخت مجموعه «کارآفرینان» این بود که بار منفی و روانی که تحریم‌ها در میان مردم مخصوصاً نسل جوان ایجاد کرده بود را بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین دلیل تلاش کردیم تا قصه تولیدکنندگان خوشنام و موفقی را به تصویر بکشیم که در همین شرایط، تولید داشتند و اشتغالزایی می‌کردند و باور داشتیم این قصه‌ها می‌تواند روحیه خودباوری را در میان مردم تقویت کند.

کارگردان مجموعه مستند «کارآفرینان» تاکید کرد: کار با حمایت معنوی مجمع کارآفرینان ایران ساخته شد. مجمع، به عنوان بازویی بسیار قوی در کنار پروژه تا انتها حضور داشت. اما با وجود این حمایت، کار بسیار سخت و دشوار پیش می‌رفت. چرا که عزیزان کارآفرین اغلب جزو پرمشغله‌ترین انسان‌ها هستند و همین موضوع، باعث می‌شد مدت زمان تولید دو یا حتی سه برابر پروژه‌های دیگر شود. به همین دلیل، علی‌رغم میل باطنی کار با ۱۰ قسمت خاتمه یافت. چرا که واقعاً با بودجه تلویزیون نمی‌شد بیش از این به تولید ادامه داد.

وی در پایان گفت: قطعاً تاثیر ساخت چنین مجموعه‌هایی مثبت خواهد بود. تمام کارآفرینانی که ما درباره آنها کار کرده بودیم از زیر صفر و بدون پشتوانه مالی کار را آغاز کرده و به چنین جایگاهی رسیده‌اند. همین نکته به تنهایی کافی است برای آنکه یک جوان بداند اگر دیگران توانستند، او نیز خواهد توانست.

این مجموعه مستند از امروز ساعت ۱۷ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۲ و ۷ روی آنتن می‌رود.

کد خبر 5302242 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه افق کارآفرینی سازمان صداوسیما فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی برنامه رادیویی درگذشت چهره ها فیلم سینمایی فیلم مستند محرم 1400 جشنواره فیلم ونیز حسینیه مهر بازیگر سینما جایزه سینمایی مجموعه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون

«دیدار در سنگلج» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی، تولید جدید شبکه مستند، پرتره استاد سعید امیرسلیمانی از چهره‌های پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است و به مرور به زندگی شخصی و حرفه‌ای این هنرمند می‌پردازد.

توکلی با اشاره به روند تولید این فیلم مستند گفت: تصویربرداری این مستند از اوایل پاییز سال ۱۴۰۲ شروع شد. ابتدا برای پیش تولید اثر با آقای امیرسلیمانی به گفتگویی دوستانه نشستیم تا از خاطرات و صحبت هایشان نکاتی را برای ساخت و چگونگی تولید دریافت کنیم. در این گفتگو، همراه با استاد آلبوم ها، عکس‌ها و نشریات قدیمی که مربوط به سال‌های فعالیت شان در عرصه بازیگری و اجرای تئاتر در سنگلج را مرور کردیم. ایشان به زیبایی تمام از آنها تعریف می‌کردند که گویی هنوز خودشان و خاطراتشان را در «سنگلج» زنده نگه داشته بودند، برای همین بود که همان لحظه ایده شروع تصویربرداری از این مکان به ذهن مان رسید.

توکلی همچنین در این باره گفت: در این فیلم خانم علی پور، همسرآقای امیرسلیمانی برای کمک به بالاتر بردن کیفیت این فیلم با در دست داشتن نشریات و عکس‌های قدیمی که در طول فعالیت هنری استاد جمع آوری کرده بودند کمک زیادی به ما کردند که بار تصویری کار ارتقاء پیدا کند. همچنین کمند و سپند امیرسلیمانی فرزندان استاد همکاری و همراهی خوبی با من در تولید این اثر داشتند.

وی افزود: استاد ایرج راد از پیشکسوتان مطرح عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون ایران با وجود مشکلاتی که داشتند، در تولید این مستند همکاری و کمک شایانی کردند.

از دیگر عوامل تولید می‌توان به مدیر تولید: امیرمهدی صادقی، تصویربردار: ابوالفضل اعلایی و صدابردار: مهرداد مقدسی اشاره کرد.

رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» از تولیدات جدید شبکه مستند روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • نگاهی به صنعت کفش در مستند «پاپوش»
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون