Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@19:37:23 GMT

(تصاویر) ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و ۲۰ سال بعد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۹۳۴۱

(تصاویر) ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و ۲۰ سال بعد

عکاسی که برخی از دلخراش‌ترین تصاویر حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر را ثبت کرد در بیستمین سالگرد این فاجعه دوباره به همان محل رفت و شروع به عکاسی نمود.

به گزارش فرارو، فیل پنمن به نزدیکی مرکز تجارت جهانی و خیابان‌های منتهی به آن که ۲۰ سال قبل در چنین روزی هدف حملات قرار گرفته رفت و از همان خیابان‌ها عکس گرفت تا نشان دهد که چگونه شهر نیویورک از آن روز وحشتناک بهبود یافته و پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می‌گوید اگر به گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که چگونه مردم در آن فاجعه بزرگ به یکدیگر کمک می‌کردند، فاجعه بزرگ گردهمایی بزرگی از مردم را به ارمغان آورد.

حالا پس از گذشت ۲۰ سال، پنمن می‌گوید آمریکا باید این وحدت را به خاطر بسپارد و اتحاد ۱۱ سپتامبر را بازگرداند. او گفت که بسیار مهم است ما تاریخ را فراموش نکنیم.

عکس‌هایی که این عکاس از ۱۱ سپتامبر ثبت کرد، موج‌های تکان دهنده‌ای در سراسر جهان ایجاد کرد و همچنان به عنوان یکی از هولناک‌ترین روز‌های تاریخ آمریکا از آن یاد می‌شود.

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی، ۱۹ تروریست چهار هواپیمای مسافری را که از فرودگاه نیوآرک نیوجرسی، بوستون و واشنگتن عازم سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس بودند، ربودند.

هواپیمایی که عازم لس‌آنجلس بود در ساعت ۸.۴۶ دقیقه صبح به وقت محلی، به یکی از برج‌های دو قلوی نیویورک برخورد کرد.

۱۷ دقیقه بعد، دومین هواپیمای ربوده شده متعلق به یونایتد ایرلاینز به برج جنوبی خورد و سومین هواپیما هم به ساختمان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اصابت کرد. چهارمین هواپیما، اما در پنسیلوانیا سرنگون شد.

کشته‌شدگان این دو حمله، ۲ هزار و ۹۷۴ تن بودند، که با در نظر گرفتن ۱۹ هواپیماربا، شمار کشته‌های این حمله‌ها به ۲۹۹۳ تن رسید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: 11 سپتامبر نیویورک القاعده آمریکا ۱۱ سپتامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی عکاسی در سنندج به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص هفته سنه با حضور ۵۰ نفر از عکاسان برجسته از استان‌های مختلف کشور به صورت اردو محور در سنندج برگزار و ظهر سه شنبه با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این جشنواره در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری، طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار شد.

عکاسان مطرح ملی و بین‌المللی برای شرکت در این جشنواره رزومه خود را از ۲۷ فرودین ماه تا سوم اردیبهشت ماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال و در نهایت این جشنواره در روز ششم اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد و امروز با معرفی برترین‌ها به ایستگاه آخر رسید.

در مجموع ۲۴۷ نفر از عکاسان مطرح در کل کشور رزومه خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کرده بودند و براساس تصمیم گیری تیم داوری متشکل از ۵ داوران بومی و غیربومی مطرح کشور ۵۰ نفر از عکاسان شرکت کننده که بهترین و بالاترین رزومه را ارائه کرده بودند انتخاب و در این فستیوال یک هفته ای با هم به رقابت کردند.

۳۵ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از استان های مختلف، آذربایجان شرقی، ارومیه، سیستان و بلوچستان، تهران، همدان، خوزستان، اراک، مشهد، مازندران و … بودند که دارای رزومه ملی و بین المللی هستند.

کد خبر 6093177

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض