Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@04:20:02 GMT

مجازات جعل آزمایش کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۹۴۸۵

جعل برگه آزمایش کرونا جرم بوده و مطابق قوانین مجرمان به مجازات مقرر محکوم می‌شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمدرضا امینیان وکیل دادگستری و دبیر کمیته رسانه کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه درباره مجازات جعل برگه آزمایش کرونا اظهار کرد: هرگاه یک شخص عادی گواهی پزشک در خصوص آزمایش کرونا را برای معاف شدن از خدمات دولت، معاف شدن از نظام وظیفه و یا برای ارائه به دادگاه جعل کند، مشمول ماده ۵۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری بیان کرد: مجازات مقرر شده برای این جرم محکومیت به تحمل حبس از ۶ ماه تا یک سال و یا پرداخت ۳ تا ۶ میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.

امینیان تصریح کرد: مجازات این جرم در صورتی که مجرم پزشک باشد متفاوت است، اگر پزشک برخلاف واقعیت برای شخصی تصدیق‌نامه خلاف واقعیت تنظیم کند، یعنی بدون اینکه آن فرد به کرونا مبتلا باشد تایید کند که فرد مبتلا به کروناست، به این شرط که این کار با هدف معافیت آن فرد از خدمت در ادارات رسمی یا نظام وظیفه و یا برای تقدیم به مرجع قضایی باشد، بر اساس ماده ۵۹۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)، پزشک به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال یا به پرداخت ۳ تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

این وکیل دادگستری درباره اینکه آیا تکرار این جرم باعث تشدید مجازات می‌شود اظهار کرد: در قانون مجازات برخی جرایم وجود دارد که در صورت تکرار و با وجود شرایطی موجب تشدید مجازات می‌شوند.

امینیان بیان کرد: در خصوص جعل آزمایش کرونا، باتوجه به اصلاحیه مربوط به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۱۳۹۹ و بر اساس بخش اول ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی، تکرار جعل آزمایش کرونا مشمول قاعده تکرار جرم نمی‌شود، در این حالت اگر فردی بعد از جعل برگه آزمایش کرونا که مورد تعقیب قرار گرفت و مجازات شد، مجددا اقدام به جعل برگه آزمایش کرونا کند، همان مجازات اصلی جرم بر شخص اجرا خواهد شد.

وی گفت: اگر یک شخص با علم به این موضوع که برگه آزمایش کرونا جعلی است از آن استفاده کند، علاوه بر اینکه باید خسارت وارده را جبران کند به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و یا به پرداخت ۳ تا ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

برچسب ها: آزمایش کرونا ، تست کرونا ، تست جعلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آزمایش کرونا تست کرونا تست جعلی قانون مجازات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل