Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور، شهید این اله مدنی و تبریک هفته بانکدار اسلامی افزود: بر اساس نقشه راهی که ترسیم کرده بودیم از سال گذشته شاهد خروجی آن هستیم.
وی تاکید کرد: به دنبال گسترش و بازگرداندن واحدهای تولیدی تعطیلی به چرخه اقتصادی بودیم تا با این اقدام بتوانیم ایجاد اشتغال و تثبیت آن را محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار زنجان با بیان اینکه این اقدامات نیازمند تسهیلات بانکی بود، گفت: با هماهنگی بانک های استان توانستیم در این مقوله ها موفق عمل کنیم.
حقیقی به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش و برنامه ریزی های شبانه روزی توانستیم سهم ۱.۳ درصد استان از کشوری در این زمینه را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: سهم استان زنجان در مسکن ملی سه هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی بود که توانستیم این رقم را به ۱۵ هزارو ۵۰۰ واحد توسعه دهیم.
استاندار زنجان گفت: خانه دار شدن زنجانی ها در این طرح با مشارکت خود مردم، بانک ها و دولت است.
حقیقی با بیان اینکه این طرح پروژه بسیار مهم و بزرگی است که ۹ درصد پروژه کشور در حوزه مسکن در استان زنجان انجام می شود.
وی یادآوری کرد: به لحاظ آورده متقاضیان، تسهیلات پرداختی و پیشرفت در پروژه در سطح کشور در رتبه نخست قرار داریم.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی که طرح احداث ۲ میلیون مسکن را داده در استان زنجان مسکن مورد نیاز تا ۲ سال آینده را تامین کرده ایم.
حقیقی با تاکید بر اینکه سهم اشتغال در حوزه صنعت استان با کشور برابر است، اظهارداشت: در تلاش بودیم که این رقم را حفظ کنیم.
وی افزود: سهم اشتغال  استان زنجان در بخش خدمات نسبت به سهم کشوری ۱۷ درصد در سالهای گذشته کاهش داشت که این رقم بیانگر وجود پتانسیل برای ایجاد شغل در این حوزه بود.
استاندار زنجان گفت: ایجاد اشتغال در حوزه خدمات نیازمند تسهیلات بانکی بود تا بر اساس علمی و مدیریت شده در این حوزه نیز زمینه اشتغال را فراهم کنیم.
وی، حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را مهم بیان کرد و  ادامه داد: علت اینکه استان زنجان در سطح کشور برتر بوده است این مهم حق طبیعی ما بود چرا که بیشترین جلسات در این حوزه را تشکیل دادیم و تسهیلات مورد نیاز حتی بیش از ۱۰۰میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی بود که با هماهنگی با مرکز محقق شد.
استاندار زنجان گفت: در این زمینه ستاد رفع موانع تولید در سطح کشور رتبه برتر را داریم و واحدهای تولیدی بسیار مهمی که در استان نیازهای ۷۰درصد از کشور از تولید می کنند را افتتاح کردیم.
حقیقی اظهارداشت: واحدهای تولیدی در استان وجود داشت که پس از چهار یا ۱۲ یا سال تعطیلی با مدیریت، برنامه ریزی و هماهنگی بانک ها به چرخه تولید برگشت.
به گفته وی، سهم درصد تسهیلات در استان زنجان بیش از ۱۷۲ درصد در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد داشته است.
استاندار زنجان گفت: فولاد ناب آرش، واحدهای تولیدی روغن نباتی، پارچه لاستیک خودرو از جمله واحدهایی به شمار می رود که بیشترین تولید را دارند و نیازهای کشور و استان را رفع می کند.
حقیقی با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی اما و اگر ندارد، افزود: با این تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی وارد چرخه تولید شده اند.
وی به بیان اینکه در تامین اجتماعی اعداد و ارقام بیمه شده های اجباری بیانگر ایجاد اشتغال در استان زنجان است، خاطرنشان کرد: به رغم شرایط کرونایی از خرداد سال گذشته تا خرداد امسال چهار هزار و ۸۵۱ مورد از این بیمه شده ها افزایش یافته است.
استاندار زنجان گفت: از تیرماه سال گذشته تا تیرماه سال‌جاری بیمه بیکاری در استان ۴۰۲ فقره کاهش یافته است که این رقم بیانگر رونق تولید و اشتغال دارد.
حقیقی به حوزه خدمات اشاره کرد و اظهارداشت: بر اساس آمار و شاخص ها ما اشتغال در این بخش را متحول کرده ایم.
وی ادامه داد: ۶۰ هزار هکتار از ۱۲۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی در استان مجهز به سیستم آبیاری نوین شد که ۵۰ درصد از این اقدام از سال ۹۷ تاکنون محقق شده است.
استاندار زنجان گفت: در زمان حاضر پروژه های بزرگی از در حوزه دام تعریف کرده ایم که از جمله این واحد تولیدی ۶۰ هزار راسی است که فاز نخست آن در ماه های آینده افتتاح می شود که به کشت و کار نوین نیاز دارد.
حقیقی یادآوری کرد: ۷۰هکتار زمین برای احداث گلخانه نوین یا هدف صادراتی را به سرمایه گذار واگذار کردیم که ۴۰هکتار در حال زیر سازی است.
وی تاکید کرد: شاخص ها بیانگر رشد خدمات است و از طرفی نیز بانک ها به این مهم توجه ویژه داشته‌اند که از سال گذشته تا مدت مشابه سالجاری ۷۶ درصد رشد داریم.
استاندار زنجان گفت: بر اساس این آمار و شاخص ها بانک های استان با نقشه راه همراه بوده و مشارکت جدی در بخش های مختلف تولید و اشتغال و رفع موانع داشته است.
حقیقی خاطرنشان کرد: زنجان تنها استانی است که به طور کامل هماهنگ‌ بوده که در حوزه اقتصادی فعالیت داشته و این مهم از سوی وزارت کشور گزارش شده است.
به گزارش ایرنا، ریس شورای هماهنگی بانک های استان د این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در زنجان را ارائه دادند.
در پایان از روسای بانکهای استان زنجان به مناسبت هفته بانکداری اسلامی با اهدای لوحی از سوی استاندار قدردانی شد.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی استانداری زنجان اشتغال زایی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی استانداری زنجان اشتغال زایی تسهیلات بانکی استانداری زنجان اشتغال زایی زنجان استاندار زنجان گفت هماهنگی بانک ها واحدهای تولیدی بانک های استان استان زنجان تسهیلات بانکی سال گذشته بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • خزاعی: انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم
  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • واکنش رئیس سازمان سینمایی به اظهارنظرها درباره بیکاری سینماگران و زیر سوال بردن فروش فیلم‌ها
  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی