Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:45:57 GMT

ممانعت طالبان از کار خبری خبرنگاران تسنیم در پنجشیر

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۷۹۷۴۵

ممانعت طالبان از کار خبری خبرنگاران تسنیم در پنجشیر

امروز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ خبرنگاران اعزامی تسنیم به افغانستان تلاش کردند برای نوبت دوم وارد منطقه ولایت پنجشیر شده و اوضاع این منطقه را گزارش کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگاران اعزامی تسنیم به افغانستان، امروز شنبه 20 شهریور 1400 خبرنگاران اعزامی تسنیم به افغانستان تلاش کردند برای نوبت دوم وارد منطقه ولایت پنجشیر شده و اوضاع این منطقه را گزارش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ساعت 13 امروز آتش بس غیررسمی طالبان و نیروهای احمد مسعود در پنجشیر به پایان می‌رسید انتظار می‌رفت درگیری‌هایی در بخشهایی از این منطقه به وقوع بپیوندد.

 خبرنگاران تسنیم و خبرنگار روزنامه فرهیختگان تا استادیوم مارشال فهیم که در آن سه فروند هلیکوپتر طالبان قرار دارد پیش رفته و تصاویری از منطقه تهیه کردند.

با این حال یکی از مسولان ارشد اطلاعات و فرهنگ منطقه با مشاهده خبرنگاران دستور داد که فوراً منطقه را ترک کنند.

او در پاسخ به اینکه چرا اجازه‌ی گزارش از صحنه را نم‌یدهند ابتدا گفت که جلوتر درگیریهایی می‌تواند رخ دهد و به همین دلیل شما هیچ اجازه‌ای برای حضور در این منطقه ندارید. با این حال او بلافاصله برای اینکه تصوری از درگیری شکل نگیرد، گفت که البته درگیری نیست و داریم منطقه را خلع سلاح میکنیم.

مشاهدات خبرنگاران تسنیم تا محل استادیوم مارشال فهیم(5 دقیقه‌ مانده به مزار احمد شاه مسعود) حاکی از آن بود که در این مناطق دیده شده درگیری‌ وجود ندارد. گزارشها درباره مناطق جلوتر نیز میگفت که فعلاً درگیری نیست اما درباره اینکه طی روزهای آینده چه خواهد شد روایتها و پیش‌بینی‌هل متفاوت بود. برخی میگفتند که پس از تخلیه منطقه از مردم، احتمال درگیریها در برخی نقاط دور از ذهن نیست چرا که برخی رزمنده های احمد مسعود در دره های فرعی و کوه‌ها حضور دارند.  خبرنگاران تسنیم موفق شدند با یکی از اعضای جبهه احمد مسعود نیز صحبت کنند. او می‌گفت در بخشهای متعددی از کوه‌ها نیروی احمد مسعود حضور دارند و می‌توانند به نیروهای طالبان حمله کنند.(فیلم این گفتگو‌ به زودی منتشر میشود)

اصرارهای خبرنگاران برای باقی ماندن در منطقه جوابی نگرفت.

این مسول منطقه‌ای طالبان برای اطمینان از خروج خبرنگاران تسنیم از منطقه، از سردبیر سیاسی و بین‌الملل تسنیم خواست که در ماشین خود آنها بنشیند. خودرو تویوتایی که غیر از این مسول منطقه‌ای طالبان، 4 فرد مسلح نیز در آن حضور داشتند.

متقابلاً یکی از نیروهای مسلح طالبان در خودرو خبرنگاران تسنیم نشست تا خودرو را تحت نظر به بیرون پنجشیر ببرد.

خبرنگاران یک شبکه ترکیه‌ای نیز از دروازه پنجشیر از سمت منطقه گلبهار به عقب فرستاده شدند و این مسول منطقه‌ای طالبان به نیروهای حاضر در دروازه تاکید کرد که خبرنگاری به داخل وارد نشود.

گزارشهای تکمیلی خبرنگاران تسنیم متعاقباً ارسال میشود.

ویدیوی اختصاصی تسنیم از پنجشیر| استادیوم ورزشی پنجشیر باند هلیکوپتر شد!ویدیوی اختصاصی تسنیم از پنجشیر| استادیوم ورزشی پنجشیر باند هلیکوپتر شد!گزارش تسنیم از افغانستان| فانتزی‌ها‌ را رها کنید؛ فعلاً «امنیت» مهمترین واژه برای ملت افغانستان استگزارش تسنیم از زندگی مردم در کابل؛ مردم منتظر اعلام نظام جدید در افغانستان هستندیادداشت| به جای روایت دروغ، به افغانستان بیایید!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خبرنگاران تسنیم احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

میخاییل گالوزین معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی فراگیر است.

حدود یک هفته پیش نیز سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟