Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تاس، طی روزهای گذشته روسیه توانسته علیرغم کارشکنی‌ها و تحریم‌ها از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، ساخت خط لوله انتقال گاز به اروپا موسوم به نورد استریم 2 را تکمیل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ روس‌ها توانستند این خط لوله را با همه موانع در مدت زمان از قبل برنامه‌ریزی شده سه سال به اتمام برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیتری مارینچنکو، مدیر ارشد موسسه رتبه بندی فیچ می‌گوید: این مسأله یک پیروزی ژئوپلتیک برای مسکو بود. این پروژه علیرغم رویکردها منفی از سوی کمیسیون اروپایی، برخی کشورهای اروپایی و آمریکا تکمیل شد.

وی می‌گوید: البته تکمیل شدن این خط لوله مرهون ثبات قدم آلمان در کنار مسکو بوده که همواره تاکید کرده است که اهداف ساخت این خط لوله تماما تجاری بوده و هیچ جنبه سیاسی ندارد.

مارینچنکو می‌گوید: بهره‌برداری از این پروژه باعث خواهد شد تا روسیه و اروپا وابستگی خود به اوکراین در ترانزیت گاز را کاهش دهند چراکه برخلاف خط لوله قبلی نورداستریم 2 با عبور از بستر دریای بالتیک به صورت مستقیم از روسیه به آلمان می‌رود.

وی ادامه داد: علیرغم تمام تلاش‌ها اما به خاطر قوانین جدید گازی در اتحادیه اروپا این خط لوله نمی‌تواند با تمام ظرفیت خود گاز را به اروپا منتقل کند. مگر آنکه به خاطر نبود گاز اتحادیه اروپا تصمیم به لغو قوانین جدید بگیرد که به صورت تئوریک این مسأله می‌تواند روس‌ها را بر آن دارد که با تمام ظرفیت گاز را به درون این خط لوله پمپ کنند.

روز جمعه بود که شرکت گاز پروم روسیه از تکمیل شدن خط لوله نورداستریم 2 خبر داد.

پربیننده ترین پیش‌بینی وقوع تنش آبی در حوضه‌ های دز و کارون پاییز امسال کمبود آب جدی است پاییزی خشک‌ تر از تابستان در راه است افزایش قیمت نفت با حمایت محدودیت عرضه از سوی آمریکا / برنامه فروش از ذخایر استراتژیک چین مانع رشد بازار شد راهکارهای دولت جدید برای حفظ میزان صادرات بنزین

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انتقال گاز خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۷۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵

به نقل از الصباح؛ جاسم الخطابی استاندار کربلا، اعلام کرد که از آنجایی که کربلا مقصد دینی مهم میلیون‌ها مسافر از سراسر کشورهای جهان به شمار می‌آید، شاهد جریان بازسازی گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی هستیم.

وی افزود: در این راستا عتبه حسینی، اقدام به احداث فرودگاه بین‌المللی در این استان کرد که پیشرفت این پروژه بیش از ۷۰ درصد بوده و افتتاح آن در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

الخطابی اشاره کرد که پیمانکار ساخت این فرودگاه یک شرکت بریتانیایی و طراح آن یک شرکت فرانسوی است که در طراحی بنای آن ویژگی‌های اسلامی و تمدنی عراق لحاظ شده است.

استاندار کربلا افزود: در حال حاضر ساخت باند فرودگاه تکمیل شده و به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافران نیز تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: این فرودگاه نه تنها برای استان، بلکه برای کشور دارای اهمیت راهبردی است به ویژه آنکه گردشگری دینی سفرهای میلیونی را در پی دارد و این امر بر فعالیت‌های اقتصادی استان و تبدیل آن به مقصد مهم گردشگری تأثیر خواهد داشت.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • دبی، میزبان بزرگ‌ترین پروژه‌های خاورمیانه
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود
  • نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!