Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام  مصطفی محامی نمایندده  ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار جمعی از مداحان استان اهمیت کار جامعه مداحان را از چند حیث حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از جنبه‌های مهم کار این است که این قشر از جامعه برای سرآمدان عالم آفرینش مداحی می‌کنند و چنین چیزی تکلیف ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان افزود: جهت دیگر کار در فضای دینی و معرفتی است که دارای ارزش بسیاری است.

محامی بیان داشت: میزان و دامنه تاثیرگذاری از دیگر جهات اهمیت کار مداحان می‌باشد به گونه‌ای که عمق کار آن‌ها می‌تواند در دل و جان مخاطب تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در قدم اول باید خداوند متعال را سپاس گذار باشید که توفیق صرف عمر در این جهت را پیدا کرده اید و شکر گذاری تنها در مقام حرف نیست بلکه در عمل هم باید به جایگاه خود واقف و در گفتار و رفتار خود الگویی، چون خاندان پیامبر را در نظر داشته باشیم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: به لحاظ کمی تعداد مداحان فعال در استان مهم است البته تمامی این‌ها باید مخاطبان خود را در تراز انقلاب و بیانیه گام دوم تربیت کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار کرد: در قدم اول باید همین تعداد از مداحان موجود در استان را مورد توجه قرار داده و برای رشد و ارتقاء آن‌ها برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد و در گام دوم به تربیت افراد از میان نسل جدید بپردازیم.

 محامی خواستار برنامه ریزی صحیح در جهت استفاده و بهره وری صحیح از جامعه مداحان شد و گفت: در این جهت چند نکته قابل توجه است ابتدا تقویت جنبه‌های مهارتی است، زیرا در این صورت کار شما بهتر و موثر‌تر واقع خواهد شد.

وی نکته دوم را جنبه‌های معرفتی و معارف بیان کرد و افزود: فهم مداح از مسائل دینی از نکات مهمی است که تاثیر مستقیم بر روی محتوای ارائه شده دارد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان سومین نکته را جنبه‌های معنوی و اخلاقی بیان کرد و عنوان داشت: گاهی ممکن است مداح حرف خاصی به زبان نیاورد، اما به جهت حال روحی خاص تاثیر آن بر مخاطب بسیار بیشتر و تا عمق جان نفوذ کند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان بر لزوم گسترش تعداد مداحان در استان تاکید کرد و گفت: استفاده و جذب اهل سنت نیز از دیگر موارد مهم و موثر است چرا که اهل سنت استان نیز نسبت به اهل بیت محبت داشته و با شیوه خاص خود به ستایشگری اهل بیت می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از پیشکسوتان در این عرصه کار شایسته‌ای است و باید در طول سال ادامه دار باشد و معیار انتخاب افراد نیز جامع و شامل عرصه‌های مختلف باشد.

همچنین در ابتدای این نشست محمد جواد جامعی رئیس سازمان بسیج مداحان استان به ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه پرداخت و گفت: جذب و سازماندهی، ارتقای معرفت دینی، توسعه فرهنگ بسیج و ارتقا کیفیت مداحان از جمله مهمترین اهداف سازمان بسیج مداحان در سیستان‌وبلوچستان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد هزارو۲۰۰ مداح بسیجی در سطح کانون‌های بسیج مداحان استان فعال هستند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مداحان سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش متمرکز توجیهی آموزشی حجاج استان قم امروز جمعه(14 اردیبهشت) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ورزشگاه دو هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این همایش با اشاره به روند  تشرف به حج در سال های اخیر، خطاب به حاضران گفت: شما از بین میلیونها نفر که آرزوی تشرف به سرزمین وحی را دارند توفیق حضور در بیت الله الحرام و مسجدالنبی را خواهید یافت و باید شکرگزاراین لطف خدا باشید. 

وی افزود: شکرگزاری این نعمت هم در آن است که قدر لحظات این سفر معنوی و مکان های شریف و مقدسی را که در آن حضور می یابید ، بدانید و از تمام لحظه های سفر به خوبی استفاده کنید.

وی به زائران کسب آمادگی های لازم پیش از سفر را توصیه کرد و از آنان خواست در بعد معنوی نسبت به گذشته ی خود تأمل کرده وتصمیم بگیرند که ازاین سفربرای تغییر جدی در زندگی خود بهره ببرند. ارتباطات کاری و امور غیرضروری را به حداقل برسانند و بر استفاده ازفضای معنوی سفر تمرکز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اجر و پاداش بسیار بالای نماز شب و ختم قرآن در شهرهای مکه و مدینه به همه ی حجاج توصیه کرد که تلاش کنند در زمان حضور در این دو شهر ختم قرآن را در برنامه معنوی خود قرار دهند.

وی در ادامه بر لزوم تسلط به احکام و مناسک حج تاکید کرد و گفت: هر کاروان را یک روحانی مسلط به احکام و مناسک حج همراهی می کند و اگرچه جلسات آموزش مناسک حج برای زائران برگزار می شود اما لازم است که حجاج مطالعات تکمیلی هم داشته باشند و برای گرفتن پاسخ های خود به روحانیون مراجعه کنند.

در ادامه این همایش، آقای سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از ابعاد مختلف حج پیش رو اظهار داشت: خدمات ارائه شده به حجاج ایرانی از بالاترین سطح در بین کشورهای دیگر برخوردار است و این مهم با برنامه ریزی های مختلف صورت گرفته است و هرسال تلاش می شود که کیفیت خدمات ارائه شده ارتقاء یابد.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته حج 1403 از جهت هزینه بیش از 300  دلار نسبت به سال گذشته کمتر شده و علت افزایش قیمت ریالی حج امسال افزایش قیمت ارز در کشور است.

آقای حسینی در ادامه درباره خدمات پزشکی، حمل و نقل و تغذیه در حج پیش رو توضیحاتی داد و انتقال زائران از مدینه به مکه توسط قطار سریع السیر را اتفاق مهم امسال دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر با تلاش خدمتگزاران زائران وهمکاری حجاج به بهترین شکل صورت پذیرد.

در پایان این همایش که زائران اعزامی به حج تمتع از قم شرکت داشتند ، توسط حجت الاسلام محمدهادی فلاح زاده ازروحانیون با سابقه بعثه مقام معظم رهبری آموزش مناسک حج با همکاری زائرین به صورت نمادین اجرا شد. 

گفتنی است امسال 4200 نفر در قالب 18 کاروان از استان قم به حج تمتع اعزام خواهند شد. اعزام حجاج ایرانی از 24 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  کاهش استرس با قلیان جنبه تلقینی دارد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • مربی بنزما جنبه شکست را نداشت!
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • ایمان برای انسان مؤمن امنیت به ارمغان می‌آورد
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان