Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از lbcgroup، محققان کره جنوبی می‌گویند چرم مصنوعی را با الهام از دنیای طبیعی خلق کرده اند که می‌تواند مانند پوست آفتاب پرست رنگ خود را مطابق با رنگ‌های محیط اطراف تغییر دهد. این تیم به رهبری کو سونگ هوان، استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه ملی سئول، این "پوست" را با جوهر مخصوصی ایجاد کردند که بر اساس دما تغییر رنگ می‌دهد و توسط بخاری‌های کوچک و انعطاف پذیر کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کو به رویترز گفت: " اگر این چرم را در بیابان بپوشید و به اصطلاح استتار کنید به راحتی متوجه تغییر رنگ در آن خواهید شد. تغییر رنگ و الگو‌ها مطابق با محیط اطراف، کلید فناوری استتار ما در این محصول است." کو و تیمش این فناوری را نشان دادند که این چرم یک جوهر حرارتی کریستال مایع و بخاری‌های میکروسیم نقره‌ای است که از یک ربات مجهز به حسگر‌های تشخیص رنگ استفاده می‌کند. این پوست تولید شده سعی می‌کند تمام رنگ‌هایی را که سنسور‌های اطراف آن می‌بینند، شبیه سازی کند.

نحوه کار چرم مصنوعی تغییر رنگ دهنده

بر اساس گزارش‌ها این ربات روی سطوح قرمز، آبی و سبز می‌خزد و فوراً برای مطابقت با پس زمینه تغییر رنگ می‌دهد. کو می‌گوید: " اطلاعات رنگی تشخیص داده شده توسط حسگر‌ها به ریزپردازنده و سپس به بخاری‌های نانوسیم نقره منتقل می‌شود. هنگامی که بخاری‌ها به دمای خاصی رسیدند، لایه مایع ترموکریستالی رنگ خود را تغییر می‌دهد."

کاربرد‌های چرم انعطاف پذیر تولید شده

وی افزود: " می‌توان از این چرم انعطاف پذیر به عنوان یک پوشیدنی در صنعت مد استفاده کرد، لباس نظامی و استتار در عملیات ها، نمای بیرونی خودرو‌ها و ساختمان‌ها برای زیبایی و همچنین فناوری نمایش در آینده نیز از دیگر کاربرد‌های آن است."

بیشتر بخوانید

ادعای جدید دانشمندان کمبریج؛ ساخت نانو دوربین با استفاده از چسب مولکولی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چرم طبیعی چرم مصنوعی آفتاب پرست استتار افتاب پرست فناوری جدید تغییر رنگ بخاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپل دوباره مذاکرات با اوپن ای آی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در برخی ویژگی های جدیدی که در سری آیفون امسال معرفی می شود را آغاز کرده است.

به گفته منابع آگاه از امر، ۲ شرکت مذاکرات درباره شرایط توافقنامه و شیوه یکپارچه سازی ویژگی های اوپن ای آی در iOS۱۸(آپدیت آتی سیستم عامل آیفون) را آغاز کرده اند. نشریه بلومبرگ ماه گذشته از مذاکرات اپل برای دریافت مجوز چت بات جمینی گوگل برای قابلیت های جدید آیفون خبر داده بود.

اپل هنوز مشخص نکرده از محصول کدام شرکت در آیفون جدید استفاده می کند و به طور دقیق تر با هر دو شرکت اوپن ای آی و گوگل به توافق می رسد یا یکی از شرکت ها را به طور کامل انتخاب می کند. اپل در راه اندازی هوش مصنوعی که بتواند مانند انسان به سوالات پاسخ نوشتاری یا گفتاری دهد، عقب تر از رقبایی مانند مایکروسافت و گوگل است که هم اکنون این فناوری را در محصولات خود یکپارچه می کنند.

تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل در فوریه اعلام کرد به میزان قابل توجهی در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند و برنامه های خود برای استفاده از این فناوری را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6089873 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند