Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، حمید رضا کشفی، معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور اظهار داشت: در تابستان سال جاری 303 شهر دارای تنش آبی بودند.

به نوشته تسنیم، وی افزود: تقریبا پیک مصرف آب تابستانه را در شهرهای کشور پشت سر گذاشتیم و اگر در جایی قطعی آب ممکن است داشته باشیم، به خاطر مشکلات سامانه ها و به صورت برنامه ریزی شده اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پاییزی خشک در پیش است، حتی خشک تر از تابستان


کشفی با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای تأمین آب پاییز هستیم، گفت: پاییز امسال خشک تر از تابستان است.

وی ادامه داد: پیش بینی ها حاکی از این است که میزان بارش های پاییزی امسال زیر نرمال است.

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در پاسخ به اینکه "آیا احتمال افزایش تنش آبی در پاییز نسبت به تابستان وجود دارد؟"، گفت: از آنجایی که هوا در پاییز خنک تر از تابستان است و هوا عنصر تعیین کننده ای در مصرف آب هست، یک مقدار وضعیت تأمین آب از حیث میزان مصرف، نسبت به تابستان بهتر می شود؛ اما پاییز امسال، پاییز خشکی است و برنامه ریزی های ما برای شهرهای بزرگ، بر مبنای حالت های بدبینانه در حال انجام است.

* احتمال ضرورت آبرسانی سیار در پاییز به حدود 8000 روستا

وی افزود: تعداد روستاهایی که نیاز به آبرسانی سیار داشتند در تابستان امسال به 8000 روستا رسید و تابستان امسال آبرسانی سیار و تانکری به 8000 روستا انجام شد.

کشفی با بیان اینکه "برخی از این روستاها منابع آبی خود را به خاطر خشکسالی و کم بارشی از دست داده اند"، گفت: در پاییز امسال نیز با توجه به کم بارشی پاییز، ممکن است تعداد روستاهایی که نیاز به آبرسانی سیار دارند در همین حدود 8000 روستا باقی بماند.

* تابستان 1401 سخت تر از تابستان 1400 می شود؟

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور تصریح کرد: اگر سال آبی جدید که از ابتدای پاییز آغاز می شود، سال آبی کم بارش و خشکی باشد، قطعا تابستان 1401 شرایطی سخت تر از تابستان 1400 در تأمین آب خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم منابع آبی سطحی و زیر سطحی که در سال گذشته از دست دادیم را جبران کنیم، تابستان آینده تابستان بسیار سختی خواهد بود.

* ارائه پیشنهادات مدیریت تنش آبی 1401 به دولت و مجلس

کشفی با بیان اینکه "برنامه های مدیریت تنش آبی برای سال 1401 دیده شده"، گفت: پیشنهاداتی را به مجلس و دولت ارائه کردیم تا بتوانیم با انجام اقداماتی، شرایط تنش آبی در سال 1401 را مدیریت کنیم.

وی افزود: اقداماتی از قبیل اجرای پروژه های ذخیره سازی آب از طریق احداث مخازن جدید، حفر چاههای جدید و ایجاد رینگ بین مخازن شهرها که بتوانیم آب را به نحو مطلوبی توزیع کنیم؛ اجرای این طرح ها می تواند به مدیریت توزیع، افزایش تاب آوری شهرها و کاهش تنش آبی کمک کند.

معاون راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور با اشاره به اینکه این برنامه ها هم به دولت سیزدهم و هم به مجلس شورای اسلامی ارائه شده، گفت: اجرای این پروژه ها نیازمند اعتبارات است و پیشنهادات ارائه شده در دولت و مجلس درحال بررسی است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پاییز خشک تابستان شهرهای بزرگ تر از تابستان آبرسانی سیار برنامه ریزی تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه هنوز در ارتباط با طرح ترافیک جدید به جمع بندی نرسیده ایم به همین جهت طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ امروز، شنبه، در حاشیه بهره برداری از تحکیم بستر 12 کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی و تسهیل در رفت وآمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.

وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه 16 با ایجاد کندرو باعث شد بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.

موسوی پور تصریح کرد: در بستر آزادگان نیز آسفالت ریزی خوبی انجام شده است به طوری که از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی این آسفالت ریزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه های امروز گفت: یکی از اقدامات انجام شده در قالب بهره برداری پروژه های شهرداری تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان و بزرگراه شهید لشگری است که این اتفاق نیز تأثیر بسزایی در رفت وآمد خواهد داشت و بار ترافیکی این محدوده کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به این پرسش که کدام یک از بزرگراه های پایتخت نیاز به آسفالت ریزی و مرمت دارند، گفت: بیشتر نیازها به بخش کمربندی شهر تهران به ویژه بزرگراه شهید یاسینی، آزادگان و حتی بزرگراه بسیح مربوط می شود که اقدامات جهت آسفالت ریزی انجام می شود.

وی درباره بازنگری طرح ترافیک پایتخت تصریح کرد: قطعاً این اتفاق باید انجام شود اما تاکنون با پلیس در رابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به صورت پراکنده مواردی را شنیده ایم.

موسوی پور با تأکید بر اینکه بازنگری طرح ترافیک خوب است گفت: حتماً باید بازنگری در محدوده کاهش آلودگی هوا و طرح آلودگی انجام شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طرح ترافیک جدید امسال عملیاتی می شود، گفت: قطعاً با توجه به اینکه کمیته ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل می شود و طرح ترافیک بررسی می شود، با توجه به این مسائل قطعاً طرح ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد​
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!
  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال