Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل آب شرب شهرک‌های صنعتی استان به‌ویژه شهرک صنعتی شهرکرد، گفت: شهرک صنعتی نباید برای تامین آب موردنیاز صنایع خود منتظر پروژه آبرسانی بن- بروجن در آینده نزدیک باشد، شرکت شهرک‌های صنعتی استان موظف است طبق مجوزهای صادره آب مورد نیاز صنایع خود را از طریق آبرسانی سیار، اجاره چاه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تامین کند.

اقبال عباسی ۲۰ شهریورماه در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به موانع و مشکلات مرتبط با خرید و فروش کالا در بورس که عموما محل گلایه صاحبان صنایع و خریداران است، اظهار کرد: مطرح کردن مسائل در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت مزایای بسیاری دارد، اما حل بسیاری از این مسائل در حیطه اختیارات مدیران استانی نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از مدیران واحد و مشاوران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی انتظار می‌رود مسائل و مشکلات صنایع و تجار را در کمیسیون‌های تخصصی مطرح کنند، سپس راهکارهای مدنظر برای حل مشکلات را جهت ارائه به دولتمردان از طریق اتاق بازرگانی کشور به مسئولان مرتبط ارائه دهند، زیرا عموما مسئولان اتاق بازرگانی کشور در جلسات مختلف با حضور معاونان رئیس جمهور و وزرا حضور دارند.

وی در خصوص مشکلات تولیدکنندگان برای تامین مواداولیه در بازار بورس، گفت: این مسئله مشکلاتی را برای خریداران و عرضه‌کنندگان کالا در بورس ایجاد کرده است، می‌توان این موضوعات را در قالب یک نامه و درخواست برای مسئولان مرتبط ارسال کرد تا برای رفع مشکل در سطح کلان اقدام کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه مخالف خرید و فروش تمامی کالاها در بورس هستم، تصریح کرد: این مسئله خریداران خرد کالا را با مشکل مواجه می‌کند، بنابراین افرادی که شرایط معامله در بورس را ندارند، بالاجبار باید کالای موردنظر خود را از بازار آزاد و با چند برابر قیمت تهیه کنند، بنابراین نباید عرضه کالا را صرفا به بازار بورس محدود کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: خرید و فروش کالا و مواداولیه بورس مشکلاتی را در تامین مواداولیه برای کارخانجات ایجاد کرده است، باید این موانع و محدودیت‌ها برطرف شود، باید مشخص شود اگر صاحبان صنایع نتوانند مواد مورد نیاز خود را از طریق بورس تهیه کنند آیا امکان واردات و تهیه از بازار آزاد وجود دارد، این موضوعات به‌صورت شفاف برای مقامات مسئول ارسال شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکل آب شرب شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرک صنعتی شهرکرد، گفت: شهرک صنعتی نباید برای تامین آب موردنیاز صنایع خود منتظر پروژه آبرسانی بن- بروجن باشد، شرکت شهرک‌های صنعتی استان موظف است، طبق مجوزهای صادره آب مورد نیاز صنایع خود را از طریق آبرسانی سیار، اجاره چاه و ... تامین کند، نباید به بهانه کمبود منابع آب اجازه دهیم صنایع تعطیل شوند.

عباسی بیان کرد: پروژه آبرسانی بن- بروجن به‌علت مشکلات به وجود آمده در محل آبگیر در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسید، سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرد، لوله‌گذاری مسیر اصلی نیز به اتمام رسیده است و پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ نیز مطلوب ارزیابی می‌شود، اگر بحث تملک اراضی آبگیر مرتفع شود، این پروژه آب شرب نیمی از جمعیت استان را تامین خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری است، یادآور شد: بسیاری از این ظرفیت‌ها در سایر استان‌ها وجود ندارد، نباید مرتب بگوییم این استان محروم است، طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران شاخص محرومیت استان کاهش پیدا کرده و نسبت به میانگین کشوری در رتبه خوبی نسبت به سایر استان‌های کمتر توسعه یافته قرار داریم.

وی ادامه داد: در بحث آمارگیری باید از کارشناسان مجرب حوزه آمار استفاده کرد تا بتوان برای برنامه‌ریزی از این آمارها استفاده کرد، نمی‌توان نظرسنجی‌های تلفنی را ملاک ارائه گزارش و ارائه آمار از فضای کسب و کار در یک استان قرار داد.

عباسی در ادامه در خصوص طرح سرمایه‌گذاری پارک پتروشیمایی بروجن، گفت: سرمایه‌گذاری در این طرح یک فرصت استثنایی محسوب می‌شود، طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است حدود ۶۳ صنایع پایین‌دستی کارخانه پتروشیمی لردگان در این پارک مستقر شوند که برای استقرار این واحدها ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

استاندار چهارمحال و بختیاری توضیح داد: ۵۰ درصد مواد اولیه صنایع پایین‌دستی مستقر در پارک پتروشیمایی بروجن از طریق واحد پتروشیمی لردگان تامین می‌شود، این پارک در نزدیکی جاده ترانزیتی قرار دارد و نیاز به استعلامات چندانی برای آغاز به‌کار احداث ندارد.

طرح صنایع شیمیایی پتروارمند ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در ادامه جلسه الله‌کرم نصیری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های متعدد احداث دو پارک اوره در چهارمحال و بختیاری به سرانجام رسید، اظهار کرد: هیات امنای پارک اوره لردگان با حضور استاندار، شرکت پتروشیمی پترول، شرکت پتروشیمی لردگان، نماینده شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تشکیل شد.

وی افزود: طی برگزاری سه مرحله فراخوان در نهایت شرکت پناه صنعت با ۸۰ درصد سهام و شرکت پتروشیمی لردگان نیز با ۲۰ درصد سهام برنده این مزایده شدند در حال فراهم کردن مقدمات تشکیل شرکت هستند، پس از این نیز درخواست واگذاری اراضی ارائه می‌شود.

نصیری بیان کرد: پارک اوره لردگان با سرمایه‌گذاری ۲۰۰۹ میلیارد تومان در مدت زمان ۳۶ ماه اجرایی خواهد شد، در این پارک در شش زون مواد پلاستیکی، ظروف یکبار مصرف، لوازم خودرو، ملامین و ... تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص طرح پارک پتروشیمایی بروجن، توضیح داد: دو مرحله فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار اعلام شده است که دو شرکت برای مشارکت اعلام آمادگی کرده‌اند، این پروژه نیز با اعتبار ۳۱۴۰ میلیارد تومان در ۲۴ ماه اجرایی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح صنایع شیمیایی پتروارمند در شهرستان لردگان برای تولید ملامین، یادآور شد: پیشرفت فیزیکی این طرح در حال حاضر ۳۵ درصد بوده  و ۸۰ درصد سهام این شرکت مربوط به شرکت پترول و ۲۰ درصد نیز مربوط به شرکت پتروشیمی لردگان است.

نصیری بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز طرح صنایع شیمیایی پتروارمند با اعتبار ۵۰ میلیون دلار خریداری و وارد کشور شده است که سازمان صمت باید مقدمات ترخیص این تجهیزات را پیگیری کند، برای اجرای این طرح نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت ریالی  و ۵۰ میلیون دلار به‌صورت ارزی هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: تنها دو کارخانه مشابه طرح صنایع شیمیایی پتروارمند در ارومیه و خراسان شمالی وجود دارد، قطعا تولیدات این طرح در کشور حرفی برای گفتن خواهد داشت.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری مجتمع پتروشیمی لردگان بورس كالا طرح بن بروجن معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استاندار چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری شهرک های صنعتی پتروشیمی لردگان نیاز صنایع خود شرکت پتروشیمی اتاق بازرگانی میلیارد تومان سرمایه گذاری شهرک صنعتی مورد نیاز پروژه آب آب مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: بارش‌های بهاری در پاره‌های از نقاط استان تا اوایل هفته آینده در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
قطره با اشاره به اینکه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، افزود: بیشترین فعالیت سامانه بارشی امروز در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد است.
وی از کوهنوردان خواست از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود