Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:07:48 GMT

طرح‌های تفصیلی‌ قزوین نباید در پی تخریب باغستان باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۱۵۱۲

طرح‌های تفصیلی‌ قزوین نباید در پی تخریب باغستان باشد

ایسنا/قزوین یکی از گزینه‌های شهرداری قزوین گفت: فضای سبز قزوین بی‌نظیر است، درخت پسته و بادام را رها کردیم و به دنبال کاشت بید مجنون هستیم این در حالی است که اگر آن را به درستی آبیاری کنیم مشکل حل می‌شود، طرح‌های تفصیلی‌مان نباید در پی تخریب باغستان باشد، باغستان فضای سبز منحصر به فردی است که باید در حفظ آن تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار مهدی صباغی یکی از چهار گزینه نهایی شهرداری قزوین در هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که امروز ۲۰ شهریور با حضور عباس نیکویه، رئیس دوره‌های پیشین شورای اسلامی شهر و علی کمالی، شهردار اسبق قزوین به عنوان داور مدعو برگزار شد؛ تصریح کرد: ما مشکل اقتصادی نداریم و منابع کشور ما هفت برابر سایر کشورها است در حال حاضر بزرگترین تهدید نظام، تهدید شناختی است و مبانی شناختی ما را هدف گرفتند؛ در شهر قزوین نیز چیزی کم نداریم‌ منابع و برنامه به اندازه کافی داریم و مهمترین مشکل ما همان تهدید شناختی است.

وی افزود: قزوین امکانات زیادی دارد، بدهی‌های شهرداری قزوین حتی یک پنجم سرمایه پروژه‌های نیمه تمام شهری نیست و می‌توان به راحتی از آن عبور کرد، حتی می‌توانیم وام‌های دیگری بگیریم، اگر به عنوان شهردار قزوین انتخاب شوم قطعاً وام‌های بیشتری دریافت می‌کنم.

این گزینه شهرداری قزوین اظهار کرد: بافت تاریخی خوبی در قزوین وجود دارد که نسبت به آن توجه خاصی صورت نگرفته است، حتی در بافت‌های تاریخی قزوین محلی برای عرضه سوغات در نظر نگرفتیم و اقلامی در مجاور آن‌ها توضیح می‌شود که ربطی به قزوین ندارد.

در تهران زندگی می‌کنم اما...

وی عنوان کرد: من در تهران زندگی می‌کنم اما همواره پایان هفته را در قزوین می‌گذرانم، قزوین ظرفیت‌های زیادی دارد که اغلب نادیده گرفته شده است برای مثال در شهر قزوین هیچ محدودیتی برای کوه‌نوردی خانواده نداریم می‌توانیم مسیرهای مختلف را به این امر اختصاص دهیم،  قزوین بکر و دارای قابلیت سرمایه‌گذاری خارجی است.

صباغی اظهار کرد: شهر ما آماده توسعه است، توسعه علمی و منطقی را باید در نظر گرفت و به ظرفیت‌های آن در قسمت‌های مختلف توجه کرد در حال حاضر ما بیشتر در شمال شهر بسترها را فراهم می‌کنیم در حالی که غرب و شرق شهر نیز این قابلیت را دارند، از طرفی با توجه به نزدیکی پایتخت می‌توان در قزوین بافت تجاری غرب و بارانداز غرب کشور را اجرایی کنیم، اجرای پروژه‌هایی مثل فولاد و پالایشگاه در قزوین مقدور نیست ما باید در بافت تاریخی تمرکز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرک‌های صنعتی و واحدهای صنعتی زیادی در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند، اگر حساب بانکی و دفاتر مرکزی آن را به قزوین بیاوریم در توسعه اقتصادی استان تاثیرگذار است، همچنین می‌توان بستر پایتخت و چند وزارتخانه را به قزوین منتقل کنیم برای مثلا وزارت ورزش و نمایشگاه بین‌المللی قابلیت انتقال به قزوین را دارند و می‌توانیم در نزدیکی آبیک نمایشگاه بین‌المللی تأسیس کنیم.

گزینه تصدی پست شهردار قزوین بیان کرد: در مدیریت شهری از مدیران بومی استفاده می‌کنم همچنین از افرادی که در سطح کشور فعال هستند نیز استفاده می‌کنیم، به واسطه سابقه فعالیت هم با مدیران پنج شهر آشنا هستم و می‌توانم مدیران عالی رتبه آن‌ها را به قزوین بیاورم.

مهمترین مشکل قزوین سوءمدیریت است

وی اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل قزوین سوءمدیریت است، ما در مدیریت شهری با درنظر گرفتن جمعیت، جغرافیا و ظرفیت نباید مشکل مالی داشته باشیم، در حالی که شهرداری قزوین پنج سال کسری بودجه داشته و ورشکسته شده است، باید به برنامه‌ها پایبند باشیم و توجه کنیم که اولین منابع ما پروژه‌ها است.

صباغی یادآور شد: مشکل مدیریت درآمدی و منابع با برنامه‌ریزی درست حل می‌شود، مهمترین مشکل شهرداری‌ این است که در بین مردم مقبولیت ندارد البته در کشور اغلب این اتفاق افتاده است، معتقد هستم که فساد از خود ما شروع می‌شود اگر افراد بالادستی دولت دست پاک باشند مشکلی ایجاد نمی‌شود، اگر شورای شهر دست پاک باشد بنابراین شهرداری دست پاک انتخاب می‌شود.

وی افزود: ما در برخی از پروژه‌ها میلیاردی ضرر می‌کنیم، عمده فساد رخ داده در منافع مدیریتی است و در مناطق کمتر شاهد فساد هستیم.

این گزینه شهرداری با اشاره به فضای سبز شهر قزوین، خاطرنشان کرد: فضای سبز قزوین بی‌نظیر است، درخت پسته و بادام را رها کردیم و به دنبال کاشت بید مجنون هستیم این در حالی است که اگر آن را به درستی آبیاری کنیم مشکل حل می‌شود، طرح‌های تفصیلی‌مان نباید در پی تخریب باغستان باشد، باغستان فضای سبز منحصر به فردی است که باید در حفظ آن تلاش کنیم.

وی تأکید کرد: اولویت بودجه ما در برنامه‌ها رضایتمندی مردم است، از مردم نظرخواهی نکردیم که به چه چیزی نیاز دارند در گذشته مهمترین خواسته آن‌ها جمع آوری زباله بود حالا باید دید مردم به چه چیزی نیاز دارند، اولویت اصلی ما توجه به مشکلات روحی و روانی مردم است نباید مردم تصور کنند که شهرداری به خواسته مردم توجه نمی‌کند.

صباغی اظهار کرد: شهردار نباید تصدی‌گر باشد بلکه باید شهروندمدار باشد، من مدیریت پلیسی و متمرکز ندارم معتقد هستم که کارهای شهرداری باید بین شهرداری‌ها تقسیم شود، مدیرپرور هستم و معتقدم که برای کاهش هزینه‌ها تمام سازمان‌های شهرداری باید به صورت متمرکز در یک ساختمان باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حمل و نقل در قزوین متضرر است و تاکسی‌ها فرسوده شدند که باید مورد توجه قرار بگیرد، ما باید زیرک باشیم نیاز نیست حتماً پروژه‌های جدید تعریف کنیم چرا که برنامه ۶ ماه نخست امسال اجرا شده است؛ از سال ۱۴۰۱ می‌توان با تعریف برنامه و با استفاده از مشاوره افراد خبره پروژه‌ها را تعریف کرد.

این گزینه تصدی شهرداری قزوین بیان کرد: خدمت‌رسانی از مرگ تا تولد دست شهرداری است، در قزوین برای خرید قبر ۳۵ میلیون طلب می‌کنند این امر موجب شکاف طبقاتی می‌شود، این سبک مدیریتی درست نیست و خود ما باعث بی ‌عدالتی می‌شویم نباید خرید سنگ قبر لاکچری شود.

مشکلات ما به خاطر فاصله از مردم است

وی عنوان کرد: گزینه‌های شهرداری قزوین همه خوب هستند اما تشخیص بهترین آن برعهده اعضای شورای شهر است، توجه کنید که سیستم مدیریتی را درست بچینید و فردی را انتخاب کنید که مومن، انقلابی و جهادی باشد، ساعت کاری نیز برایش اهمیتی نداشته باشد و خارج از ساعت‌های اداری کار کند، مدیری باید انتخاب شود که در دل مردم باشد بیشتر مشکلات ما به این خاطر است که از مردم فاصله داریم در حالی که آرمان‌های ما  باید براساس ارزش انقلاب باشد.

صباغی یادآور شد: پروژه امامزاده حسین(ع) باعث خفت شهر شده است و باید به سرعت تعیین تکلیف شود، باید شیوه تعامل با مردم را بلد باشیم و آسیب‌شناسی کنیم، چند پروژه خوب مانند برج تجارت، ستاره پونک، برج حکم آباد قابلیت ساخت و توسعه دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری نباید محتاج پرداخت حقوق کارکنان باشد و در عین حال آرامش بر مدیران حاکم باشد و توجه به مدیریت بحران نیز مورد توجه قرارگیرد، با استفاده از افراد متخصص و مشاوران توانمند از سال ۱۴۰۱ می‌توان با صرفه‌جویی و اولویت‌بندی کارها اقدامات مناسبی انجام داد.

این گزینه شهرداری قزوین بیان کرد: تا آنجایی که توان داشته باشم بسیج قرارگاه‌های سازندگی و بودجه‌های دولتی را در جهت توسعه شهری به کار می‌گیرم.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه شورا اسلامی صدر، کاظمی، صباغ و معصوم چهار گزینه نهایی تصدی پست شهردار قزوین از برنامه‌های خود دفاع و به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر در حوزه‌های مختلف شهری پاسخ دادند، اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار از پنج کارشناس و مدیر باسابقه دعوت کردند تا به شورا کمک کنند که مرتضی روزبه و احمد نصری (استانداران اسبق) و عباس ظاهری (رئیس اسبق شورای شهر) این دعوت را نپذیرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين باغستان سنتی قزوین شورای شهر قزوین شهرداری قزوین شهرداری قزوین مهمترین مشکل شورای شهر شهر قزوین فضای سبز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد