Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@19:19:07 GMT

قیمت جوجه یکروزه کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۱۸۷۶

قیمت جوجه یکروزه کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد نایب رییس کانون انجمن‌صنفی مرغداران‌ گوشتی از کاهش قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: بخشنامه اخیر و دستورالعمل ابلاغی مبنی بر افزایش فاصله جوجه ریزی به ۹۰ روز و جوجه ریزی واحدها ۲۰ درصد کمتر از ظرفیت، منجر به افت قیمت جوجه یکروزه در بازار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۸ تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: برآوردها حاکی از آن است که تا پایان هفته قیمت هر قطعه جوجه یکروزه با افت ۳۰ درصدی نسبت به روزهای اخیر به کمتر از ۷ هزار تومان برسد‌.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه میزان تولید جوجه یکروزه کاهش نیافته است، بیان کرد: توزیع جوجه به نوعی تغییر یافته است به طوریکه جوجه وارد فارم واحدهای گوشتی و سپس تبدیل به مرغ می شود که این امر به دلیل کاهش ۲۰ درصدی جوجه ریزی، افزایش فاصله جوجه ریزی و خالی ماندن واحدها بین ۱۵ تا ۲۰ روز منجر به افزایش هزینه های مرغداران می شود.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی جایگزینی کمبود جوجه یکروزه از طریق واردات تخم مرغ نطفه دار و عرضه از طریق سامانه بازارگاه را راه حل رفع بحران فعلی جوجه دانست.

وی با اشاره به اینکه چندنرخی بودن قیمت مرغ مورد قبول نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه ها و کمبود جوجه برخی واحدهای مرغداری هزار تومان تا هزار و ۵۰۰ تومان بالاتر هر کیلو مرغ زنده را عرضه می کنند که با این اوصاف قیمت هر کیلو مرغ گرم نباید از ۲۸ تا ۲۹ هزار تومان بالاتر باشد.

این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت قطعه بندی مرغ در واحدهای صنفی گفت: با توجه به حاشیه سود بالا، مغازه داران نسبت به این موضوع رغبت زیادی دارند که با این وجود این موضوع باید مدیریت شود تا بخش اعظم مرغ های تولیدی به سمت قطعه نرود و اقشار ضعیف از دسترسی به مرغ محروم نشوند.

اسداله نژاد از توزیع روزانه ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت: بنابر آمار روزانه ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور قطعه بندی می شود.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه مرداد ماه ۱۱۶ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است، گفت: اگر ماهانه ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در سطح کشور صورت بگیرد، به دلیل عرضه روزانه بالای ۷ هزار تن مرغ کمبودی در توزیع نداریم.

به گفته وی، با توجه به گرانی گوشت قرمز و اثر کالای جایگزین قیمت گوشت مرغ مدام در حال نوسان است که با واردات تخم مرغ نطفه دار و مدیریت بازار انتظار می رود مشکلات فعلی مرتفع شود‌.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه سیاست سرکوب قیمت تاثیری در تنظیم بازار ندارد، بیان کرد: با تخصیص ارز ترجیحی به مرغ به عنوان کالای اساسی بنابر قانون مشمول قیمت گذاری است، به همین‌خاطر متناسب با هزینه تمام شده باید قیمت منطقی اعلام شود چرا که بعد از اصلاح قیمت مرغ در فروردین، هزینه های تولید افزایش یافته است.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده های دامی تصریح کرد: هم اکنون تامین نهاده ها با تاخیر در حال انجام است به گونه ای از زمان اعلام بار سامانه بازارگاه تا توزیع ذرت و کنجاله به دست مرغدار حداقل یک ماه زمان می برد که در این مدت مرغدار ناگزیر به تامین از بازار آزاد است که تمامی این عوامل قیمت تمام شده تولید را افزایش می دهد.

پربیننده ترین هر عدد تخم ۱۶۰۰ تومان شد لایحه احیای جهاد سازندگی به زودی به دولت ارایه می شود ماهیگیری دسته جمعی در بابلسر + عکس برداشت و فرآوری پسته در جاجرم در خراسان شمالی + عکس تنظیم بازار محصولات کشاورزی در وزارت جهاد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مرغ جوجه یکروزه اسداله نژاد هزار تومان جوجه ریزی قطعه جوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت صعودی شد
  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است