Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@08:29:07 GMT

ادامه موضع خصمانه چین علیه رمزارزها

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۱۹۷۹

ادامه موضع خصمانه چین علیه رمزارزها

به گزارش کوین دسک، دولت چین با صدور بیانیه جدیدی به مردم این کشور هشدار داد در توکن های غیر مثلی (یا همان ان اف تی) سرمایه گذاری نکنند چرا که قیمت آن ها کاملا حباب است و از دیدگاه مالی، این دارایی ها دارای ارزش خیلی کمتر از چیزی هستند که اکنون قیمت گذاری می شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وانگ جونهی- خبرنگار روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست- در مطلبی با انتشار این هشدار نوشت: وقتی که هیجان بازارها تخلیه شود، ارزش این ان اف تی ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هنوز مشخص نیست که ان اف تی هایی که توسط شرکت های بزرگ چینی عرضه شده اند چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد. هم علی بابا و هم تنسنت- از بزرگ ترین شرکت های چین- تاکنون از توکن های خود رونمایی کرده اند. این شرکت ها همچنین پیشتر آگهی هایی برای استخدام نیروهای متخصص منتشر و از برنامه ریزی خود برای راه اندازی واحدهای تحقیقاتی مرتبط با توکن ها خبر داده بودند.

دولت چین در ماه های اخیر موضع گیری های بسیار سرسختانه ای علیه رمزارزها داشته و طبق تصمیم بانک مرکزی، هرگونه فعالیت مرتبط با رمزارزها از جمله استخراج، خرید و فروش و سرمایه گذاری در رمزارزها ممنوع اعلام شده است. این در حالی رخ می دهد که چین تا ابتدای امسال بزرگ ترین مرکز استخراج ارزهای دیجیتالی در جهان بود و اخبار مرتبط با سختگیری های حکومت چین، تاثیر منفی زیادی روی قیمت ها در بازار داشته است.  

بانک مرکزی چین در حال طی کردن مراحل نهایی راه اندازی ارز دیجیتالی رسمی این کشور موسوم به یوان دیجیتالی است و پیش بینی می شود که چین به نخستین کشوری در جهان تبدیل شود که ارز دیجیتالی رسمی خود را راه اندازی م یکند با این حال مقامات چینی ارزهای دیجیتالی موجود در بازار را تهدیدی برای ثبات مالی کشورشان می دانند.  

پربیننده ترین بازار رمزارزها قرمزپوش شد آیا دوج کوین صعود خواهد کرد؟ ریزش دوباره رمزارزها بازار رمزارزها قرمزپوش شد ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال چند میلیارد دلار شد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رمزارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری ظهر چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: چندین کار برای تنظیم بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان انجام گرفت که بسیار در کاهش تورم قیمت اقلام مورد نیاز مردم مؤثر واقع شد، برپایی بازارچه‌ها، نظارت بر تولید و توزیع کالا و تأمین بیش از نیاز کالا ازجمله این اقدامات بود.

وی افزود: موفقیتی که در تأمین بازار سال گذشته در چهارمحال و بختیاری به دست آمد منجر شد نرخ تورم در استان کاهشی شود، باید مراقبت کنیم که تورم در استان افزایش پیدا نکند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه‌ها در ۴۳ شهر استان و تبدیل آن به بازارچه‌های دائمی باید در دستورکار باشد.

حیدری عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم ایجاد شود تا نمایشگاه‌های بهاره در سراسر چهارمحال و بختیاری برپا شود تا محیطی برای حمایت تولیدکننده و مصرف کننده فراهم شود.

وی با تاکید بر تأمین کافی کالا در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این مهم باید به صورت ویژه رصد تا ثبات در بازار در خصوص کالاهای مورد نیاز مردم ایجاد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به اینکه ۲۵ اردیبهشت روز ورود عشایر به استان است لذا نیازهای آنان ازجمله آرد روستایی و عشایری در دستور کار باشد که با مشکلی مواجه نشویم.

حیدری با بیان اینکه کمبود دارو به هیچ وجه در استان مشاهده نشود و مسئولان ذی‌ربط در خصوص این مهم تلاش کنند، بیان کرد: قیمت لاستیک و قطعات خودرو باید ثابت باشد، اینگونه نباشد که هر صنفی قیمت دلخواهی برای این کالاها مشخص کند.

وی تاکید کرد: بر کار بنگاه‌های املاک نظارت شود به‌ویژه اینکه مراقبت لازم صورت گیرد تا واحدهای نهضت ملی مسکن به فروش نرسد، این کار غیرقانونی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در ایام عید امسال شاهد کاهش چشمگیر تصادفات رانندگی در استان بودیم، این به دلیل همکاری کلیه دستگاه‌ها با اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان بود، این تجربه موفق باید در بحث نظارت بر بازار هم مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6086416

دیگر خبرها

  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • نوبیتکس، پیشگام در آموزش و آگاهی کاربران دنیای رمزارز
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد