Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوع دلتا SARS-CoV-2 ، ویروسی است که باعث کووید ۱۹ می شود ، بیشتر از انواع موجود قابل انتقال است و به سرعت در چندین کشور ، از جمله هند و انگلستان ، به نوع غالب تبدیل شده است.

به گزارش برنا؛ برخی گزارش ها نشان می دهد که واکسن های موجود کووید ۱۹ ممکن است در جلوگیری از عفونت دلتا اثر بخشی بالایی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی چند ماه گذشته ، نوع دلتا SARS-CoV-2 به طور گسترده ای در کشورهای جهان گسترش یافته است و در بسیاری از نقاط به نوع غالب تبدیل شده است. گسترش سریع آن اخیراً کشورهایی مانند استرالیا را وادار کرده است تا قرنطینه های شدید خود را تقویت کنند ، زیرا داده های منابع معتبر نشان می دهد که این نوع نسبت به انواع قبلی ، مانند نوع بتا ، عفونی تر است و ممکن است بتواند در بعضی موارد واکسن های موجود کووید ۱۹ را دور بزند. 

پروفسور اندرو پولارد ، سرپرست گروه واکسن آکسفورد ، که به توسعه واکسن Oxford-AstraZeneca کمک کرده اظهار داشته است که به نظر وی ، نوع بسیار قابل انتقال دلتا دستیابی به ایمنی گله ای را غیرممکن کرده است.

نوع دلتا افرادی را که واکسینه شده اند هم آلوده می کند و این بدان معناست که هرکسی که هنوز واکسینه نشده است با ویروس مواجه به سختی مبتلا می شود و ما چیزی نداریم که این انتقال را به طور کامل متوقف کند. 

علاوه بر این ، داده های اخیر  حاکی از آن است که ایمنی ارائه شده توسط واکسن های کووید ۱۹ با گذشت زمان به طور قابل توجهی از بین می روند ، این بدان معناست که افراد واکسینه بیشتر مستعد ابتلا به عفونت با SARS-CoV-2 هستند.

با این حال ، برخی از دانشمندان و شرکت های دارویی استدلال می کنند که ارائه یک تقویت کننده اضافی می تواند راهی موثر برای جلوگیری از نوع دلتا باشد. اما شواهد تا کنون چه می گویند و چگونه کشورهای جهان در واکنش به تصور استفاده از واکسن های تقویت کننده اضافی در کمپین های واکسیناسیون کووید ۱۹ خود واکنش نشان می دهند؟ داده های اولیه نشان دهنده افزایش اثربخشی است.

در حالی که اطلاعات منتشر شده در مورد اثربخشی تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ در برابر نوع دلتا هنوز در دسترس نیست ، برخی از شرکت های دارویی تولید کننده و توزیع کننده واکسن کووید ۱۹ اعلام کرده اند که آزمایشات بالینی اخیر از این دیدگاه حمایت می کند.

بر اساس گزارش سه ماهه دوم فایزر در سال ۲۰۲۱ ، دریافت دوز اضافی واکسن کووید ۱۹ پس از دو دوز اولیه ، میزان آنتی بادی های نوع دلتا را در افراد ۱۸ تا ۵۵ ساله ۵ برابر ودر افراد ۶۵ تا ۸۵ ساله ۱۱ برابر افزایش می دهد. 

 سخنگوی فایزر توضیح داد که این نتیجه گیری بر اساس داده های اولیه از آزمایش مداوم تقویت کننده دوز سوم واکسن فعلی BNT162b2 و آزمایشات آزمایشگاهی است.

وی افزود: آزمایش تقویت کننده بر اساس آزمایش مرحله ۱/۲/۳ انجام می شود و بخشی از استراتژی توسعه بالینی شرکت ها برای تعیین اثربخشی دوز سوم در برابر انواع متغیرها ست. داده های قطعی تر در مورد تجزیه و تحلیل در هفته های آینده منتشر می شود.

این دوز سوم با دو دوز واکسن مجاز فایزر در حال حاضر یکسان است. با این حال ، این شرکت  در حال بررسی این است که چگونه دوز واکسن "به روز" ، که به طور خاص برای نوع دلتا تغییر کرده است ، تولید کند.

سخنگوی فایزر گفت: کارآزمایی مداوم در حال بررسی ایمنی و تحمل واکسن فعلی BNT162b2 است. در حالی که ما اعتقاد داریم دوز سوم BNT162b2 می تواند بالاترین سطح محافظتی را در برابر انواع فعلی شناخته شده ، از جمله دلتا داشته باشد و ما همچنان هوشیار  در حال توسعه نسخه به روز واکسن هستیم که پروتئین کامل سنبله را مورد هدف قرار می دهد.  اولین دسته از mRNA برای آزمایش در حال حاضر تولید شده است و ما پیش بینی می کنیم که مطالعات بالینی در ماه اوت با توجه به تأییدیه های قانونی آغاز شود. 

شرکت مدرنا نیز گفته است واکسن تقویت کننده اضافی آنها نیز می توانداز ابتلا افراد  به نوع دلتا کووید ۱۹ جلوگیری کند. این شرکت نیز گزارش سه ماهه دوم خود را اعلام کرد که در آن آمده است: پاسخهای آنتی بادی در متقاضیان فعلی تقویت کننده مدرنا علیه کووید ۱۹ در مطالعات مرحله ۲ مشاهده شده است.

در یک مطالعه درمرحله ۲ واکسیناسیون با تزریق ۵۰ [میکروگرم] از سه تقویت کننده mRNA مدرن  پاسخهای قوی آنتی بادی را در برابر انواع مهم نگران کننده ، از جمله گاماایجاد کرد. تاثیر بر بتا و دلتا نیز در این گزارش آمده است.

بر اساس گزارش مدرنا، سطح آنتی بادی خنثی کننده تولید شده پس از تزریق سوم تقویت کننده مشابه آن بود که پس از دو دوز  واکسن مجاز آنها ثبت شد ه بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشورهای جهان ویروس جهان واکسیناسیون واکسن کرونا تقویت کننده آنتی بادی کووید ۱۹ نوع دلتا بر اساس دوز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد

فیلم سینمایی «مست عشق» به نویسندگی و کارگردانی حسن فتحی محصول مشترک ایران و ترکیه است که به  رابطه مولانا با شمس تبریزی  پرداخته و تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، عشق او به خدا را به تصویر کشیده است. پارسا فیروزفر، شهاب حسینی، حسام منظور، هانده آرچل، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«مست عشق» درگیر ظاهرسازی شده است

رضا منتظری کارشناس و منتقد سینما درباره فیلم سینمایی مست عشق کاری از حسن فتحی صحبت کرد و گفت: موضاعات عرفانی و تاریخی به دلیل سایه سنگین معنایی‌ای که دارند در چنبره فرمول های درام نویسی خیلی دشوار و سخت می‌توانند به تصویر کشیده شوند؛ به همین دلیل اغلب فیلم‌هایی که در این حوزه شاهد آن‌ها هستیم یا معناگراهای سطحی‌نگر هستند یا فقط شاهد یک سری ظاهر سازی و زرق و برق‌های تاریخی در طراحی صحنه ، لباس یا جلوه‌های ویژه هستیم.

وی ادامه داد: از این رو مهم ترین مسئله و معضل « مست عشق» این است که بیش از مقوله مهم درام پردازی و فیلمنامه نویسی درگیر ظاهر سازی شده است. این فیلم سینمایی درگیر این است که طراحی صحنه، لباس با شکوه و هنروران فراوانی داشته باشد؛ اما در سطحی ترین اتفاقات ممکن لنگ است یعنی برای مثال دوبله فوق‌العاده ضعیفی دارد و نمی‌تواند مخاطب را جذب خود کند.

این منتقد سینما افزود: در «مست عشق» جلوه‌های بصری فاجعه  است و من مانده ام چنین فیلمی که برایش هزینه شده و خارج از کشور تولید شده است چطور به جلوه‌های بصری توجه نداشته است که این یک موضوع بسیار بسیار عجیب است. 

وی تصریح کرد: شما فرض کنید یک ساعت از فیلم گذشته اما هنوز درام شکل نگرفته است و مخاطب متوجه نمی‌شود که قرار است چه داستانی را دنبال کند و  نمی‌داند داستان مرگ شمس را دنبال کند یا داستان عشق علاءالدین به دختر  مولانا و یا قصه زندگی مولانا را دريابد. تنها یک روایت کلاسیک و خطی می‌توانست کمک شایانی به روند فیلم و ارتباط گیری مخاطب با اثر کند اما آنقدر فیلمنامه ناقص بود که با فلش بک‌های پی در پی و  آمدن به زمان حال نمی‌تواند مخاطب را جذب کند. 

فکر نمی‌کردم «مست عشق» دچار پراکنده گویی باشد

 منتظری منتقد سینما گفت: همچنین یک نکته‌ای که دوست دارم بگویم این است که از مسائلی که باعث شد خود من به سینما بروم و وقت بگذارم این بود که فکر می‌کردم حسن فتحی با توجه به آثار خوبی که در کارنامه هنری اش دارد، یک درام پرداز متبحری است؛ فکر نمی‌کردم چنین اثری را ببنیم که اینقدر دچار پراکنده گویی باشد.

وی  درباره آمار گیشه و جذب مخاطبان ادامه داد: من فکر می‌کنم اگر بخواهیم به دلایل جذب مخاطب اشاره کنیم و بگوییم چرا این فیلم پر فروش شده است، چند مسئله داریم. یک اینکه داستان شمس و مولاناست، اصولا اساتید و بزرگان ادبی و مفاخر فرهنگی، هنری، نظامی و سیاسی مورد توجه هستند و  مخاطب خاص خود را دارند و برای مردم جالب است که داستان شمس و مولانا را ببینند. مورد بعدی اینکه کسانی مانند پارسا پیروزفر و شهاب حسینی قاعدتا هنوز برای بخشی از جامعه اهمیت دارند و  بخشی از مخاطبان برای این افراد به سینما می‌روند. ضمنا هفت نفر از بازیگران مست عشق ترک هستند و سریال‌های ترکی فارسی زبان توانسته بخشی از مردم را علاقه‌مند به سریال‌های ترکی کند و مردم علاقه مند باشند که بروند چنین اثری را از پرده سینما ببنید. چهارمین نکته این است که مردم سابقه خوبی از کارهای تاریخی آقای فتحی دارند و این باعث می‌شود که مردم این اثر را خارق العاده ببنیند و به تماشای آن بنشینند. نکته مهم بعدی این است که تولید مشترک با دیگر کشورها که اصولا از نظر فرهنگی نزدیک به هم هستیم، همیشه می‌تواند جذاب باشد.

این منتقد افزود: همه این موارد که ذکر کردم توانسته‌ است دست به دست هم بدهد و فیلم را پرفروش کند اما این پرفروش شدن فیلم  اصلا مهم نیست زیرا مدت‌ها است که سینمای ایران به طور بیمارگونه ای اسیر عدد و رقم و فروش شده است و این به این دلیل است که یک سری از مدیران فرهنگی خواسته اند یکی سری آمار را ارائه کنند و اوضاع و احوال سینمای را خوب نشان دهند. این درحالی است که اوضاع و احوال سینما فوق‌العاده خراب است و  فیلم سینمایی «مست عشق» ثابت می‌کند که هر فروش بالایی دلیل بر کامل بودن یک اثر نیست.

جسارت فیلمسازان برای به تصویر کشیدن زندگی بزرگان!

منتظری عنوان کرد: نکته مهم تری دارم که  خیلی برایم اهمیت دارد و حقیقتا دلم می‌سوزد این است که این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهممان را از دست می‌دهیم و شما فرض کنید در جشنواره گذشته فیلم فجر دست بر روی بسیاری از بزرگان و مفاخر گذاشتیم و فیلم‌های فوق‌العاده دم دستی از آن عزیزان تولید کردیم و متاسفانه مست عشق نيز همین است و  ظرفیت مهمی مانند شمس و مولانا به هدر می‌رود که هیچ حدی برایشان نمی‌توان متصور شد. من نمی‌دانم فیلمسازان ما چطور به خودشان اجازه می‌دهند که سردستی بیایند زندگی بزرگان را به مبتذل‌ترین و نگران کننده ترین شکل به تصویر بکشند و واقعا چه کسی، چه مسئول، چه نهاد و چه ارگانی باید جلوی چنین اتفاقی را بگیرد؟ به هرحال می‌توانم در یک جمله بگویم که یک پول بسیار زیادی به هدر رفته و یک اثر بدون پروداکشن ساخته شده است که قطعا به هیچ عنوان نمی‌تواند در آثار تاریخی سینمای ایران به ماندگاری برسد.

وی بیان کرد: در رابطه با وقایع یا اتفاقات تاریخی مثلا همچنان جنگ نفت‌کش های محمد بزرگ‌نیا را اسم می‌بریم و قطعا توفان شن جواد شمقدری در ذهنمان می‌آید اما واقعا مست عشق فیلمی نیست که یک دهه بعد کسی از آن فکت بیاورد و از آن به عنوان فیلمی یاد کند که در زمانی تولید و اکران شد.

این منتقد سینما افزود: یک اثر زمانی در ذهن می‌ماند که یک داستان فوق العاده داشته باشد و یا کارگردانی قوی داشته باشد و یا بازی‌های فوق العاده ای را ببینیم.  برای مثال در این فیلم از اسم بهرام رادان استفاده شده است اما حقیقتا، واقعا و انصافا ما از این بازیگران بازی‌های درخشان تری را دیدیم که مست عشق نمی‌تواند حتی در رتبه دهم چنین فیلم‌هایی جای بگیرد؛ حتی مست عشق در کارنامه خود آقای فتحی هم  نمی‌تواند فیلم قابل تاملی محسوب شود. پس چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم که چنان فیلمی برای مخاطب ماندگار شود! نه چنین اثری تنها برای سرگرمی است. پیش از این مد بود که برای دیدن  فیلم‌های کمدی و خنده به سینما می‌رفتند اما اکنون اینگونه نیست. مست عشق نه در کارنامه هنری بازیگران و نه در کارنامه کاری کارگردانش اثر قابل قبولی نیست، پس نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که چنین کاری در ذهن مخاطب ماندگار شود.

دوبله «مست عشق» سطحی است

منتظری کارشناس سینما گفت: بخش عمده این فیلم بازیگران ترک ‌زبان دارد اما دوبله این کار خیلی سطحی است. ما سریال‌های ترکی با دوبله‌های خوب داشتیم اما این دوبله به چهره و کلا بازی بازیگر نمی‌نشیند و این موضوع غیر قابل باور است. نمی‌خواهم بگویم این فیلم آسیب است اما آسیب هم می‌تواند از دو منظر باشد؛ یک اینکه آن پتانسیل مهم مفاخر و بزرگان  را زیر سوال می‌برد و دوم اینکه مردم را بیشتر از فیلم‌های تاریخی دور می‌کند که این خیلی بد است اما اینکه بخواهم بگویم این فیلم به سینمای ایران آسیب زد نه اینگونه نیست، زیرا آنقدر فیلم‌های بد دیدیم که این اثر آنقدر هم بد نیست.

وی درباره مجوز فیلمنامه «مست عشق» و دیگر آثار بیان کرد: من واقعا برای شورای محترم فیلمنامه، شورای پروانه ساخت و پروانه نمایش تاسف می‌خورم و متاسفم که نمی‌دانم واقعا به چه چیزی نظر می‌دهند؟ و آیا واقعا بحث ممیزی فیلم‌ها برایشان مهم است؟ و آیا بخش کیفیت فیلمنامه ام برایشان مهم است که مجوزی که فیلمنامه می‌گیرد یک کار خوب و ارزشمندی باشد؟ واقعا دلم می‌خواهد یک روزی پاسخگو باشند و اساس مجوز دادنشان را برایمان بگویند و یک تجدید نظر بر روی رفتار شورای پروانه ساخت داشته باشیم و امیدوارم روی بحث کیفیت هم کار کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «مست عشق» فیلم قابل قبولی نیست/ فروش بالا نمی‌تواند دلیل بر کامل بودن یک اثر باشد
  • خسروی: خوشحالی بعد از گل من، یک کار شخصی بود
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!