Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:40:44 GMT

تولید هشت نمایشنامه‌ کودک و نوجوان با موضوع رضوی

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۲۹۱۹

تولید هشت نمایشنامه‌ کودک و نوجوان با موضوع رضوی

حسین فدایی‌حسین نمایشنامه نویس، پژوهشگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌هایش به خبرنگار مهر گفت: به سفارش بنیاد فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار است ۸ نمایشنامه کودک و نوجوان توسط نویسندگان مختلف حول محور شخصیت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی نوشته و تولید شود که این اتفاق پیرو سفارشی که ۲ سال قبل مبنی بر تولید ۸ نمایشنامه بزرگسال رضوی به من داده شده بود، انجام می‌گیرد و قرار است در این دوره محور اصلی کودکان و نوجوانان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته اتفاق دوره قبل به پیشنهاد خود من مطرح شد. قبلاً قرار بود موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی این مسئولیت را برعهده بگیرد که این طرح را نپذیرفتند و بعد از آن بود که من این پیشنهاد را با بنیاد امام رضا (ع) در میان گذاشتم که مورد قبول واقع شد و نمایشنامه‌ها هم نوشته و تحویل داده شدند. در ادامه بنیاد از من خواست که در حوزه کودک هم این اتفاق بیفتد از این رو به دوستانی که در زمینه نگارش نمایشنامه کودک و نوجوان دستی بر قلم داشتند این پیشنهاد را مطرح کردم که تعدادی از آنها نیز پذیرفتند و طرح‌هایشان را ارائه دادند که بعد از تصویب، مشغول نگارش شدند.

این نویسنده درباره نمایشنامه نویسانی که در این دوره حضور دارند، بیان کرد: در حال حاضر سه نمایشنامه به طور کامل نوشته و تحویل داده شده است و بقیه هم در حال نوشتن هستند. البته همه نمایشنامه‌ها تکمیل شده و در مرحله نهایی شدن متون قرار دارند. علاوه بر خودم، مرتضی سخاوت، شهرام کرمی، سیروس همتی، امیر مشهدی عباس، کهبد تاراج، مهدی سیم ریز و کیومرث قنبری آذر نویسندگانی هستند که در این دوره به نگارش نمایشنامه‌های کودک و نوجوان با موضوع رضوی پرداختند.

فدایی حسین درباره چاپ این آثار توضیح داد: این نمایشنامه‌ها برای چاپ برنامه‌ریزی شده‌اند اما ترجیحاً اولویت بنیاد این است که نمایشنامه‌ها بعد از چاپ توسط خود نویسنده‌ها و یا توسط فردی که مورد تایید آنهاست کارگردانی شده و روی صحنه بروند.

وی در پایان درباره زمان رونمایی از این آثار بیان کرد: رونمایی از این نمایشنامه‌ها انجام می‌گیرد اما از آنجا که به دلیل شرایط کرونا هنوز نتوانستیم برای نمایشنامه‌های بزرگسال مراسم رونمایی تدارک ببینیم و اینکه مراحل چاپ این آثار نیز به طول انجامیده و ما تا امروز تنها توانستیم یک نسخه اولیه از این نمایشنامه‌ها را چاپ کنیم و هنوز کارها وارد بازار نشده‌اند طبیعتاً بعد از رونمایی و انتشار نمایشنامه‌های بزرگسال، آثار کودک و نوجوان مراحل چاپ و رونمایی را طی خواهند کرد.

کد خبر 5301839 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حسین فدایی حسین فرهنگ رضوی کهبد تاراج امیر مشهدی عباس شهرام کرمی سیروس همتی نمایشنامه فیلم کوتاه حضور هنر ایران در جهان تئاتر ایران موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی برنامه رادیویی فیلم مستند جشنواره فیلم ونیز روز ملی سینما فیلم سینمایی شبکه یک سیما سازمان صداوسیما درگذشت چهره ها جایزه سینمایی کودک و نوجوان نمایشنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۲۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی