Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت توجه به هنر‌های قرآنی، گفت: موزه تخصصی و تاریخی قرآن در خانه تاریخی منطقی‌نژاد شیراز راه‌اندازی می‌شود.

او افزود: راه‌اندازی این موزه تخصصی همواره یکی از مطالبات جدی اهالی فرهنگ در شهر شیراز بوده و هم‌اکنون نسخ خطی و اسناد تاریخی بسیاری مرتبط با قرآن کریم در شهر شیراز موجود است که عمدتاً به‌صورت پراکنده، شخصی و در شرایط نامناسب نگهداری می‌شوند و متأسفانه در سال‌های گذشته بخشی از این میراث گرانبها نیز از دست رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: راه‌اندازی این موزه تخصصی در مکانی که قدمت تاریخی دارد و در جوار حرم مطهر شاهچراغ (ع) واقع شده است، علاوه بر احیای هویت تاریخی کتابت قرآن کریم در سومین حرم اهل بیت (ع) و حفظ و نگهداری مناسب میراث موجود، در آینده می‌تواند به یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی مهم استان فارس تبدیل شود.

مشفقیان اظهار کرد: این موزه تخصصی با همکاری و مشارکت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و نیز شهرداری شیراز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه تخصصی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است