Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:50:05 GMT

نگرانی روسیه از سیل پناهجویان افغان به کشورهای همسایه

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۳۲۰۴

نگرانی روسیه از سیل پناهجویان افغان به کشورهای همسایه

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت که سرگئی لاوروف دیشب (۲۰ شهریور) و پس از مذاکره با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی همتای قطری خود در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: باید تلاش همه کشورهای دخیل در وضعیت کنونی و در وهله اول کشورهایی که موجب بحران انسانی در افغانستان شده‌اند، یافتن راه‌حلی برای مسئله پناهجویان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیامدهای انسانی آنچه رخ داده بسیار حزن‌آور است. ما نیز از تهدید هجوم خیل فزاینده پناهندگان از افغانستان به کشورهای همسایه نگرانیم. اکثر این پناهجویان تلاش خواهند کرد تا به اروپا راه یابند، اما قطعاً همزمان مشکلات قابل توجهی را برای کشورهایی که ممکن است به صورت ناخوانده به آنجا برسند، ایجاد کنند. ما بر لزوم حل این مشکل در اسرع وقت تأکید کردیم و بسیار مهم است که از توانمندی‌های همه کشورهای دخیل و پیش از همه کشورهایی که سیاست‌های آنها در افغانستان منجر به این تحول غم‌انگیز شده، استفاده شود.

در ادامه این نشست خبری، لاوروف گفت که روسیه و قطر بر آغاز مجدد مذاکرات فلسطینیان و اسرائیلی‌ها برای دستیابی به یک توافق جامع اصرار دارند. وی تأکید کرد که مشکل فلسطین نباید به حاشیه رانده شود و مسکو همیشه از این «موضع اصولی» دفاع کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که کمیته قانون اساسی سوریه در اسرع وقت جلسات خود را با حضور دولت و مخالفان از سرگیرد.

لاوروف افزود: ما بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوری‌ها و کمک به آنها برای بازسازی زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب دیده از جنگ، بدون سیاسی کردن موضوع تأکید کردیم.

برچسب‌ها روسیه قطر افغانستان سرگئی لاوروف سوریه محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه قطر افغانستان روسیه قطر افغانستان سرگئی لاوروف سوریه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان


به گزارش تابناک به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه روسیه و عربستان تلفنی گفت‌وگو کردند. 

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه و «فیصل بن فرحان»، وزیر ‌خارجه عربستان در تماسی تلفنی بر ضرورت وحدت تلاش‌ها برای حل بحران در خاورمیانه تاکید کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در پی تماس تلفنی لاوروف و بن فرحان آمده است: «در این تماس، توجه ویژه ای به بررسی موضوعات در دستور کار منطقه ای با توجه به تشدید بی سابقه اوضاع در منطقه شد.»

این بیانیه افزود: «درگیری فلسطین و اسرائیل و تنش‌ها در دریای سرخ مورد بحث طرفین قرار گرفت. دو طرف بر موضع مشترک خود در حمایت از با توجه به ضرورت تقویت تلاش‌های همه اعضای مسئول جامعه بین‌المللی برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک سریع بحران‌های شدیدی که صلح و ثبات در خاورمیانه را تضعیف می‌کنند، تاکید کردند.»

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷