Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:12:11 GMT

بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۳۲۶۰

بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست در دوران کرونا

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر"فرشید درویش دماوندی" ضمن اشاره به عوارض مختلفی که کرونا در زمینه گوارشی، تنفسی و پوستی دارد، اظهار کرد: این علائم یا به صورت همزمان با سایر علائم و یا قبل از سایر علائم بروز پیدا می‌کند، ضمن اینکه کووید۱۹ ویروسی است که روی سطوح وجود دارد و یکی از راه‌های مراقبت در مقابل این ویروس شستن مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن دست‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به صورت طبیعی در سطح پوست مواد مرطوب کننده‌ وجود دارند که نقش آن‌ها حفظ رطوبت پوست است، گفت: شستشوی مکرر و استفاده از مواد ضدعفونی کننده موجب از بین رفتن و تخریب این مواد می‌شود و سلول‌های پوستی و سطح دفاعی پوست از بین می رود.

این متخصص پوست رعایت نکاتی را برای مراقبت از پوست در شرایط کرونایی ضروری دانست و بیان کرد: استفاده از شوینده‌هایی که فاقد رنگ و بو هستند توصیه می‌شود و بهتر است از شوینده‌های غیر صابونی که PH آن‌ها نزدیک به PH پوست است، استفاده شود. زیرا نداشتن رنگ و بو احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک در سطح پوست را به حداقل می‌رساند و در نتیجه سطح پوست را تخریب نمی‌کند.

وی تصریح کرد: آب مناسب برای شست و شو آب ولرم است و استفاده از آب خیلی داغ و خیلی سرد می‌تواند تخریب بیشتری برای پوست به دنبال داشته باشد. همچنین بعد از شستشو نیز باید مراقب سطح دست باشیم، به دلیل اینکه اگر خیلی سفت و سخت با حوله‌ها پاک شوند باعث تخریب بیشتر می‌شود؛ بعد از شست و شو باید از کرم مرطوب کننده استفاده تا رطوبت پوست حفظ شود.

درویش دماوندی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی کننده مثل الکل وترکیبات دیگر می‌توانند سطح پوست را تخریب کنند و موجب اگزما و حساسیت پوست شوند، گفت: توصیه می‌شود از مواد ضدعفونی کننده کمتر استفاده و بیشتر شست و شو انجام شود یا از ضدعفونی کننده و اسپری دارای مواد مرطوب کننده و مرغوب استفاده شود.

وی خشکی پوست، قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن، التهاب و عفونت های پوستی را از عوارض استفاده از ضدعفونی کننده ها و شست و شوی مکرر دانست و افزود: استفاده از این مواد بستگی به شرایط کاری افراد دارد و توصیه روزانه مشخصی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد. البته این مواد جایگزین مناسبی برای شست و شو نیستند و شست و شو موثرتر است.

این متخصص پوست و مو در پایان زدن ماسک، دوری از اجتماعات و رعایت فاصله گذاری را در کنترل بیماری کرونا موثر دانست و بیان کرد: در صورتی که شست شو و مواد ضدعفونی کننده در دسترس نبود، حتی الامکان از دست زدن به صورت خودداری کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا پوست پوست و مو مواد ضدعفونی کننده سطح پوست شست و شو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!