Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:35:48 GMT

صدور حکم بازداشت برای نویسنده سرشناس نیکاراگوئه

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۳۲۷۱

صدور حکم بازداشت برای نویسنده سرشناس نیکاراگوئه

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی لیترری هاب، رامیرز رمان نویس ۷۸ ساله اهل نیکاراگوئه که در سال ۱۹۹۸ جایزه ادبیات داستانی آلفا گوارا و در سال ۲۰۱۷ جایزه ادبی سروانتس، یکی از مهمترین جوایز در حوزه ادبیات اسپانیولی، را برد زمانی یکی از متحدان نزدیک اورتگا بود و در اولین دور از ریاست جمهوری وی یعنی از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ در مقام معاونش خدمت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در سال ۱۹۹۵ در اعتراض به آنچه تمایلات استبدادی شخص رئیس‌جمهور نامید از حزب جبهه آزادی‌بخش میهنی ساندینیستا به رهبری اورتگا برید و از آن زمان به یکی از منتقدان جدی رژیم اورتگا تبدیل شد.

رامیرز که در ماه ژوئن (خرداد- تیر ۱۴۰۰) نیکاراگوئه را ترک کرده با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به اتهاماتی که به وی وارد شده، نوشت: خانواده دیکتاتوری اورتگا از طریق دادستانی خود و در محضر قضاتشان مرا به نفرت‌پراکنی و خشونت، تضعیف انسجام ملی و دیگر جرایمی که وقت خواندنشان را ندارم متهم کرده است. این اولین بار نیست که این اتفاق برایم می‌افتد. در سال ۱۹۷۷ خانواده سوموسا از طریق دادستان‌های خود و در محضر قضاتشان من را به جرایم مشابهی متهم کرد: تروریسم، اتحاد و همبستگی غیرقانونی برای اعمال جرم و ایجاد اختلال نظم و آرامش. آن زمان در حال مبارزه با آن دیکتاتوری بودم همانطور که امروز با دیکتاتوری اورتگا مبارزه می‌کنم.

می‌گویند به خانه من هجوم خواهند برد، در آنجا چیزی جز کتاب پیدا نخواهند کرد. کتاب‌های یک نویسنده، کتاب‌هایی که تمام عمرم جمع کردم. من یک نویسنده متعهد به دموکراسی و آزادی هستم و هر جا باشم از تلاش در این راستا دست برنخواهم داشت. کارهای ادبی من در این سال‌ها آثار یک مرد آزاده بوده است. تنها سلاح من کلماتم هستند و آنها هیچوقت نمی‌توانند من را وادار به سکوت کنند.

تنها دو ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نیکاراگوئه و در راستای تلاش‌ها برای سرکوب منتقدان دولت دانیل اورتگا، ده‌ها تن از چهره‌های معروف این کشور از دبیران نشریات و رهبران اصناف گرفته تا فعالان و سیاستمداران اپوزوسیون به اتهامات مشابه با رامیرز بازداشت شده‌اند.

رامیرز حرفه هنری خود را به عنوان یک نویسنده داستان کوتاه آغاز نمود و در سال ۱۹۶۰ اولین داستان خود را با عنوان دانش‌آموز (The student) در مجله ونتانا منتشر کرد. اولین کتاب او که یک مجموعه داستانی بود نیز سه سال بعد منتشر شد.

رامیرز با گذشت ده سال از آغاز حرفه نویسندگی خود، در سال ۱۹۷۰ با یک رمان به میدان قلم بازگشت و از آن زمان تاکنون همزمان با داستان کوتاه نویسی و رمان‌نویسی در حوزه مقاله نویسی و روزنامه نگاری نیز فعال بوده است. وی در سال ۱۹۹۸ با رمان مارگاریتا دریا چقدر زیباست برنده جایزه آلفاگوارا شد و به شهرت جهانی رسید.

برچسب‌ها ادبیات جهان نیکاراگوئه نویسنده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات جهان نیکاراگوئه نویسنده ادبیات جهان نیکاراگوئه نویسنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها