Web Analytics Made Easy - Statcounter

همواره وقتی صحبت از درب اتوماتیک یا کرکره ی برقی درمیان باشد، حسی از راحتی و امنیت بیشتر به انسان دست می دهد. تا قبل از اینکه استفاده از درب و کرکره های نوین به امری عادی تبدیل شود، در تمام مکان های پر تردد مثل پارکینگ ها، مغازه ها و... از درب و کرکره های قدیمی استفاده می شد. برای مکان های شلوغ معمولا یک اپراتور وظیفه ی باز و بسته کردن آن ها را بر عهده داشت و در مکان های کم تردد نیز خود شخص مجبور به این کار می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود درب اتوماتیک، درب شیشه ای اتوماتیک و کرکره برقی به بازار، به طور واضحی اوضاع را دگرگون کرد و امروزه دیگر مکانی نیست که خبری از آن ها نباشد. اما علاوه بر سهولت استفاده و ایجاد امنیت، دیگر ویژگی های آن ها چیست؟ در ادامه مقاله با نگاهی به انواع محصولات معرفی شده در این بخش به بررسی نحوه ی خرید آن ها نیز خواهیم پرداخت.

درب اتوماتیک چیست؟

امروزه درب اتوماتیک در اکثر ساختمان‌ها به کار می‌رود. تنوع محصول، کیفیت و کارایی مطلوب باعث شده است که تمام افراد از این تولید نوین استقبال کنند. البته این تنوع مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است. به عنوان مثال بسیاری از صاحبان املاک تجاری و اداری نمی‌دانند که کدام نوع درب اتوماتیک در فضای مورد نظر آن‌ها کاربرد بیشتری دارد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم راهنمای کاملی در مورد درب اتوماتیک به شما ارائه دهیم.

• درب اسلایدینگ

می‌توان گفت این درب‌ها جزو کاربردی‌ترین نمونه‌های درب اتوماتیک محسوب می‌شوند که برای فضاهای مختلف کاربرد دارند. این درب‌ها برای پارتیشن‌بندی فضاهای داخلی و ورودی آن‌ها کاربرد دارند. درب‌ اسلایدینگ یا کشویی معمولا به صورت شیشه‌ای ساخته می‌شود. شیشه‌های آن‌ها می‌تواند دوجداره، رفلکس و… باشد. درب‌های مثلثی و نیم گرد نیز مدل خاصی از اسلایدینگ‌ها محسوب می‌شوند.

 

درب‌ اتوماتیک اسلایدینگ علاوه بر شیشه از فلز نیز ساخته می‌شوند. درب‌های فلزی کشویی برای ساختمان‌های صنعتی و ورودی پارکینگ‌های خانه‌ها به کار می‌روند.

• درب گرد

درب‌ گرد اتوماتیک برای ورودی و خروجی فضاهای خیلی بزرگ مانند پاساژ‌ها، مال‌ها و سیتی‌سنترها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند. این درب‌ها تأثیر بسزایی در نمای ساختمان دارند. متریال اصلی این درب‌ها نیز شیشه است. بنابراین برای پارتیشن بندی نیز انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

• درب تلسکوپی و تاشو

درب‌ تلسکوپی و تاشو کاربردهای گسترده‌تری دارند. همانطور که گفته شد درب‌های اسلایدینگ، به دیوار یا فضای کناری برای باز شدن نیاز دارند. درب‌های گرد نیز در ورودی‌های بزرگ کاربرد دارند. زمانی که ورودی نه بزرگ باشد و نه فضایی برای باز شدن درب داشته باشد، این دو نوع درب اتوماتیک به کار می‌روند. درب‌های تلسکوپی دارای لت‌های کوچکی هستند که هنگام باز شدن روی هم جمع می‌شود. درب‌های تاشو نیز تا حدودی به همین صورت کار می‌کنند. درب تلسکوپی در کناره‌ی ورودی و درب تاشو در دو طرف دهانه‌ی ورودی جمع می‌شود. این موضوع مهم‌ترین تفاوت میان دو مدل درب تاشو و تلسکوپی است. این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی چون شیشه و فلز ساخته می‌شوند.

 

• درب لولایی

درب‌های لولایی بیشتر برای فضاهای صنعتی و پارکینگ‌ها کاربرد دارند. این درب‌ها بیشترین شباهت را به درب‌های دستی دارند. در واقع اگر برای درب‌های معمولی بازوی الکترومکانیکی تعبیه شود، به درب لولایی تبدیل می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این درب‌ها امنیت بسیار زیاد و امکان استفاده برای ورودی فضاهای مختلف است.

 

• درب کرکره‌ای

کرکره‌های برقی و اتوماتیک نیز کاربرد گسترده‌ای دارند. آن‌ها از امنیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به همین دلیل برای مغازه‌ها و فضاهای تجاری و حتی پارکینگ منازل به کار می‌روند. کرکره‌ها با استفاده از متریال مرغوبی چون فلز، PVC و… طراحی و تولید می‌شوند.

مزایای درب شیشه ای اتوماتیک در مکان های پر تردد

درب شیشه ای اتوماتیک از لوکس ترین و کاربردی ترین درب هایی است که برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد از آن ها استفاده میشود. با وجود این درب ها دیگر نیازی به نیروی انسانی برای باز و بسته کردن درب ها و کنترل رفت و آمدها نیست، این درب ها آرامش، امنیت و زیبایی را برای ورودی ساختمان های مختلف به ارمغان می آورند. به عنوان اولین مزیت می توان گفت، درب شیشه ای اتوماتیک به عنوان عایق گرما و سرما عمل می کند و مانع از هدر رفتن انرژی می شود.

از دیگر مزایای درب شیشه ای اتوماتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

• صرفه‌جویی در زمان

• سهولت و راحتی در رفت‌وآمد

• برقراری امنیت بالا برای سازمان‌ها و مکان‌های مورد استفاده

• پجلوگیری از ورود گردوغبار، صدا و اتلاف انرژی – جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی تا ۷۰ درصد

• رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها

انواع درب شیشه ای اتوماتیک

درب شیشه ای اتوماتیک جزو انواع مختلف درب‌هایی است که برای ورودی فضاهای مختلف و به ویژه فضاهای تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. آشنایی با انواع، ویژگی‌های هر نوع و قیمت درب شیشه ای اتوماتیک به شما در انتخاب بهترین محصل کمک می‌کند

• درب اتوماتیک کشویی

می‌توان گفت این نوع جزو پرطرفدارترین انواع درب شیشه ای اتوماتیک است. اگر کمی توجه کنید در بسیاری از فضاهای اداری، تجاری و حتی صنعتی از این درب کشویی استفاده می‌شود. دلیل کاربرد زیاد آن هزینه‌ی مناسب و کیفیت مطلوب است. همچنین برای فضاهای پر رفت و آمد انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

درب‌های کشویی به صورت تک لنگه یا چند لنگه طراحی می‌شوند. همچنین در مدل تلسکوپی نیز وجود دارند. شیشه‌های به کار رفته در درب‌های کشویی از نوع دو جداره هستند.

• درب اتوماتیک چرخشی

این مدل درب برای عبور یک طرفه کاربرد دارد. بنابراین اگر این مدل را انتخاب می‌کنید، نیاز است درب ورودی و خروجی مجزا برای ساختمان در نظر بگیرید. جلوه‌ی زیبایی در ظاهر ساختمان ایجاد می‌کند. به همین دلیل معمولا در فضاهای لوکس‌تر مانند مال‌ها، پاساژهای بزرگ، هتل‌ها و… استفاده می‌شود.

• درب اتوماتیک سوئینگ

این درب‌ها با استفاده از متریال مختلفی ساخته می‌شوند. برای تردد دو طرفه مناسب هستند و می‌توانند دارای یک یا دو لنگه باشند. این درب‌ها بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان به کار می‌روند. به عنوان مثال در بیمارستان‌ها، اداره‌ها، کتابخانه‌ها و… می‌توانید درب شیشه ای اتوماتیک سوئینگ را ببینید. این درب‌ها دارای لولا هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می‌کنند که به صورت دستی کار می‌کنند. اما هر درب دارای بازوی الکترومکانیکی دارد که هنگام دستور سنسور آن را باز و بسته می‌کند.

• درب شیشه ای اتوماتیک تاشو

درب تاشو شباهت‌های بسیاری به مدل اسلایدینگ تلسکوپی دارد. لت‌های این نوع درب هنگام باز شدن، در دو طرف دهانه‌ی ورودی تا می‌شود. آن‌ها نیازی به فضای اضافی در کنار ورودی ندارند. همچنین برای عبور دو طرفه کاربردی هستند. تعداد لت‌های موجود در این درب‌ها نیز متفاوت است.

کرکره برقی چگونه عمل می کند؟

کرکره برقی جزو محصولات پرکاربرد برای ورودی ساختمان‌های مختلف است. تنوع، کیفیت و زیبایی این محصول مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باعث استقبال مردم از آن شده‌اند.

کرکره برقی برخلاف کرکره‌های ساده و قدیمی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. قطعات به کار رفته در آن نقش مهمی در کیفیت و قیمت تمام شده‌ی محصول ایفا می‌کنند. در این قسمت قصد داریم توضیحات قطعات کرکره‌‌های برقی را به شما معرفی کنیم.

قبل از پرداختن به قیمت موتور کرکره اتوماتیک بهتر است ویژگی های آن را بررسی کنیم؛ موتور کرکره اتوماتیک قلب تپنده ی آن است، به کمک قدرت دورانی موتور است که شفت کرکره به چرخش در می آید و رول تیغه ها به حرکت به سمت بالا و پایین در می آید. موتور کرکره اتوماتیک شامل چندین نوع است که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

مهمترین قسمت در کرکره برقی، بخش الکتریکی آن است. بخش الکتریکی یا موتور کرکره اتوماتیک در سه نوع مختلف در بازار موجود است.

• موتور ساید: قوی‌ترین نوع موتور است و بیشتر برای کرکره‌های سنگین کاربرد دارد.

• موتور توبولار: پرکاربرد‌ترین موتورها توبولارها هستند. آن‌ها قدرت کافی برای باز و بسته کردن کرکره‌هایی در اندازه‌های معمول را دارند. کیفیت آن‌ها نیز مطلوب است.

• موتور سانترال: این موتورها گران هستند و نصبشان سخت است. البته عمر طولانی‌تر و کیفیت بالاتری دارند. اما در ایران کمتر استفاده می‌شوند.

 

اجزای تشکیل دهنده کرکره

• تیغه : تیغه همان بدنه اصلی کرکره با ست که نمای کرکره را نیز می سازد و در جنس ها ورنگ های متنوع و مختلف موجود می باشد.

موتور : موتور کرکره نوعی ماشین الکتریکی است که با برق کار می کند ، و تامین کننده ی نیروی اصلی کرکره می باشد. موتورهای توبلار و ساید از انواع موتور کرکره هستند.

قوطی : برای نصب ریل کرکره باید در دو طرف آن، قوطی هایی با ابعاد مناسب نصب شود .

ریل : پروفیلی است یو (U) شکل که بصورت عمودی در دو طرف چپ و راست دهنه نصب می شود و رول تیغه ها در داخل آنها بالا و پایین می رود.

• تیغه‌ها

قسمت مهم دیگر در کرکره برقی بخش تیغه هاست. تیغه‌ها نیز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. انواع تیغه عبارت اند از:

• تیغه‌ی آلومینیومی

• تیغه‌ی پلی کربنات

• تیغه‌ی فولادی

• تیغه‌ی گالوانیزه

نکات خرید کرکره برقی و درب اتوماتیک

 

قبل از خرید کرکره اتوماتیک یا درب اتوماتیک، حتما ابعاد درب را در نظر بگیرید. برای درب های عریض از تیغه دو پل و شفت ضخیم تر استفاده می شود. این دو گزینه بر اساس نوع و ابعاد کرکره و درب متفاوت است.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید انتخاب نوع موتور کرکره است. میزان تردد و باز و بسته شدن درب در طول شبانه روز، ابعاد درب و سرعت باز و بسته شدن از عوامل تاثیر گذار بر انتخاب نوع موتور است.

خرید از مجموعه های معتبر طراحی و تولید کننده نیز از بسیار مهم است. سعی کنید مجموعه هایی را انتخاب کنید که انواع درب های اتوماتیک و درب های کرکره ای و شیشه ای و … را با بالاترین کیفیت، بر اساس استاندارد و با قیمت بسیار مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد. مجموعه مدرن درب یکی از شرکت هایی است که در زمینه طراحی و تولید انواع درب اتوماتیک و کرکره اتوماتیک با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب فعالیت می کند. نصب کرکره برقی و انواع درب های اتوماتیک شیشه ای از جمله کارهایی است که توسط تکنسین های با تجربه و ماهر این مجموعه انجام می شود.

انواع درب اتوماتیک و کرکره برقی را از کدام مرکز معتبر تهیه کنیم؟

شرکت مدرن درب با بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع کرکره برقی، درب اتوماتیک (کرکره – شیشه ای – پارکینگی) همچنین سیستم های حفاظتی و کنترل تردد و با کادری مهندسی در ایران می باشد.

شرکت مدرن درب با هدف ارتقاء و گسترش سطح فعلی فعالیت های خود در زمینه بهینه سازی انرژی و ارایه محصولی استاندارد و با کیفیت با هزینه ای مناسب و در عین حال ارتقاء کیفیت محصولات از طریق گسترش فرهنگ کیفیت و تبدیل شرکت به سازمان متعالی یکی از اهداف اصلی ما می باشد.

شرکت مدرن درب با تامین و توسعه محصولات نوین اکسس کنترل و ارایه خدمات و گارانتی با اعتقاد به ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان از طریق توسعه پیوسته و پایدار و ارایه محصولات کارا و پیشرو با تکیه بر نیرو همت انسانی دانا و توان افزار و همچنین استفاده از دانش و فن آوری سرآمد، ماموریت خود را تسط بر بازار های داخلی و حضور هدفمند در بازارهای جهانی از طریق ارایه خدمات متمایز و به موقع همراه با جلب رضایت ذینفعان می داند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات و محصولات شرکت مدرن درب، از طریق راه های ارتباطی زیر می توانید اقدام کنید:

دفتر مرکزی: تهران - فلکه دوم صادقیه - ابتدای خیابان ستارخان - پلاک 1194 - طبقه اول غربی

تلفن : 44269516 - 021

تلفن : 44269517 - 021

کارشناس : 09121022480

فکس : 44238598 - 021

منبع: الف

کلیدواژه: موتور کرکره اتوماتیک درب شیشه ای اتوماتیک اتوماتیک و کرکره کار می روند طراحی و تولید محسوب می شوند ساخته می شوند کاربرد دارند درب اتوماتیک همین دلیل برای فضاهای کرکره برقی ساختمان ها برای ورودی درب ها باز و بسته انواع درب دو طرف کرکره ها برای باز ی ورودی باز شدن تیغه ها تیغه ی ی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • دستگیری ۴ عامل تخریب شیشه‌ مغازه‌ها و خودروها در ملارد
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه