Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@22:27:12 GMT

آخرین خبر‌ها از اخذ مالیات از لوکس‌نشینان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۳۶۹۹

با توجه به گزارش دیوان محاسبات مبنی بر صفر بودن اجرای مالیات خانه و خودرو‌های لوکس به جهت عدم تصویب مقررات در دولت، معاون سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره اقدامات و آمادگی این سازمان برای اخذ مالیات از لوکس‌نشینان ارائه کرد. پیش از این دیوان محاسبات گزارش نظارت مستمر بر اجرای بودجه ۱۴۰۰ را منتشر کرد که طبق آن اجرای مالیات بر خانه‌های لوکس و خودرو‌های لوکس به جهت عدم تصویب مقررات در دولت، همچنان صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این زمینه، محمود علیزاده - معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی - درباره آخرین وضعیت اجرای مالیات خانه و خودرو‌های لوکس به ایسنا توضیح داد: مالیات خانه و خودرو‌های لوکس در سال گذشته منوط به آیین‌نامه‌ای بوده که باید توسط دولت تصویب می‌شده است که پیش نویس این آیین‌نامه در موعد مقرر از سوی سازمان امور مالیاتی تنظیم و از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت تقدیم شد، اما دولت آن را تصویب نکرده است تا برمبنای بودجه سال گذشته مالیات خانه و خودرو‌های لوکس اخذ شود.

وی افزود: درباره مالیات خانه و خودرو‌های لوکس برای سال‌جاری نیز باز هم در موعد مقرر آیین‌نامه‌های مربوطه توسط سازمان تنظیم و تقدیم دولت شد و در کمیسیون اقتصادی دولت هم تصویب شد که ان شاءالله پس از طرح در هیئت دولت و تصویب آن، مکانیسم اخذ این مالیات آماده است و بلافاصله این قانون اجرا خواهد شد.

چه خانه و خودرو‌هایی لوکس هستند؟

براساس قانون، خودرو‌های لوکس خودرو‌هایی هستند که در انتهای سال ۱۴۰۰ قیمت ساخت یا واردات آن، بالای یک میلیارد تومان باشد که قیمت این خودرو‌ها توسط سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود و مالکان این خودرو‌ها باید تا بهمن ماه سال جاری این مالیات را پرداخت کنند.

در غیر این صورت قادر به نقل و انتقال خودرو نیستند و باید مبلغ مالیات را در زمان نقل و انتقال پرداخت کنند.


- نرخ مالیات سالانه خودرو‌های لوکس به شرح ذیل است:


۱- تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد

۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد

۳- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد

۴- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد


همچنین، طبق تصویب مجلس، خانه‌هایی که ارزش آن‌ها با احتساب عرصه و اعیان بیش از ۱۰ میلیارد تومان باشد، خانه لوکس محسوب شده و مالک آن باید در بهمن امسال این مالیات را پرداخت کند که خانه‌های درحال ساخت و در سال تملک از پرداخت این مالیات معاف هستند.


- نرخ مالیات سالانه خانه‌های لوکس نیز به شرح ذیل است:


۱- نسبت به مازاد ۱۰ میلیارد تا ۱۵ میلیارد تومان؛ یک در هزار

۲- نسبت به مازاد ۱۵ میلیارد تا ۲۵ میلیارد تومان؛ دو در هزار

۳- نسبت به مازاد ۲۵ میلیارد تا ۴۰ میلیارد تومان؛ سه در هزار

۴- نسبت به مازاد ۴۰ میلیارد تا ۶۰ میلیارد تومان؛ چهار در هزار

۵-نسبت به مازاد ۶۰ میلیارد تومان به بالا پنج در هزار

/ایسنا برچسب ها: اخذ مالیات ، لوکس‌نشینان ، دیوان محاسبات کشور لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P3x

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اخذ مالیات لوکس نشینان دیوان محاسبات کشور مالیات خانه و خودرو های لوکس سازمان امور مالیاتی خودرو های لوکس ۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب کنکور

عبدالرسول پورعباس، ئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب نوبت اول کنکور 1403 در جلسه آزمون خبر داد و گفت: این افراد همان دقایق اولیه آزمون سر جلسه شناسایی و دستگیر شدند و در حال حاضر در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارند.

«بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم

دکتر عبدالرضا سروقد مقدم، دانشیار پژوهشکده مهندسی سازه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه برای کاهش ریسک باید از آموزش تا استفاده از فناوری را مورد توجه قرار دهیم، اولین گام در این زمینه را شناسایی ساختمان‌های بحرانی عنوان کرد.

افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 40 درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان 40 درصد افزوده شود.

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟

مطابق با قانون مالیات بر عایدی سرمایه خودرو، نگهداری خودرو کمتر از یک سال 30 درصد مالیات بر عایدی را در برخواهد داشت؛ یعنی اگر بعد از یک سال خودرویی که خریده‌اید را بفروشید باید 30 درصد مبلغ مابه‌التفاوت آن را مالیات بپردازید؛ اما اگر خودرو بیشتر از سه‌سال تحت مالکیت شما باشد، دیگر مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت. چون هیچ دلالی برای رسیدن به سود، سه سال صبر نمی‌کند؛. به صورت خلاصه یعنی اگر کسی یک خودرویی را بخرد و دو ماه بعد اقدام به فروش آن کند و دوباره یک خودرو دیگر بخرد و در چند ماه بعد آن را با قیمت بالاتری بفروشد، باید نسبت به مابه‌ازای مبلغ حاصل‌شده از خرید و فروش مالیات بپردازد. بنابراین اگر مدت نگهداری خودرو کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

59 داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، 2290 دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • این خودروی لوکس چینی به جنگ مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و می‌رود /عکس
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه