Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی صبح امروز در هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد سفرهای یک روزه رئیس جمهور مردمی بوده‌ایم که نشان از عزم و‌ جدیت ایشان در رفع مشکلات مردم حتی در دورترین و محروم‌ترین نقاط ایران است.

دعوت رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از آیت‌الله رئیسی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: رئیس‌جمهور در سخنرانی روز جمعه‌ گفت بر اساس حجم مشکلات استان‌ها ترتیب سفر به آن‌ها انتخاب می‌شود و به ‌عنوان رئیس شورای شهر و نمایندگی‌ از اعضای شورا ضمن تشکر از حرکت جهادی از آیت‌الله رئیسی دعوت می‌کنم در اولین فرصت به اصفهان سفر کنند و از نزدیک‌ با حجم مشکلات این شهر که با تقدیم ۲۳ هزار شهید به این خاک ادای خدمت نموده‌اند آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص مشکلات استان اصفهان بیان‌ داشت: جهان‌شهری که از دیرباز مهد فرهنگ و هنر ایران اسلامی و قطب صنعت بوده اما متاسفانه امروز حال خوبی ندارد؛ در پی خشکسالی‌های متعدد و عدم مدیریت صحیح آب درگیر بی آبی و خشکی زاینده‌رود هستیم که به دنبال آن فرونشست‌های بحرانی و آلودگی‌های زیست‌محیطی هرروز بیش از پیش خودنمایی می‌کند و سلامتی شهروندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ خشکی زاینده‌رد علاوه بر مسائل زیست‌محیطی مشکلات اقتصادی را رقم زده.

نورصالحی خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبر که فرمودند اصفهان شهر علم، دین، ولایت، کار و‌ابتکار و ، هنر، فرهنگ و شهادت است همچنان باقی بماند و حل مشکلاتش در دستور کار دولت قرار بگیرد.

ایجاد رابطه خواهرخواندگی بین شهرها از راه‌های تقویت دیپلماسی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  با اشاره به موضوع خواهرخواندگی بیش شهرها گفت: دیپلماسی شهری به عنوان یکی از ابزارهای نوین، کارآمد و قدرتمند در فضای بین‌الملل است و یکی‌ از راه‌های تقویت دیپلماسی بین شهرها ایجاد رابطه خواهرخواندگی‌است و شهرها به‌دلیل اشتراکات بین‌شان اقدام به عقد خواهرخواندگی بین خود نمایند.

حضور عکاسان اصفهانی در نمایشگاه عکس سن پترزبورگ

وی تأکید کرد: اصفهان به عنوان یکی از ۱۰ شهر تاریخی جهان با ۱۵ شهر تاریخی عقد خواهرخواندگی بسته و‌ از ۱۵ شهریور نیز ۲ نمایشگاه عکس در سن پترزبورگ برگزار شده که اصفهان نیز به عنوان خواهرخوانده در این نمایشگاه به عنوان «اصفهان، شکوه معماری ایرانی» و «اصفهان، مهد هنر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان» شرکت کرده و مجموعاً ۶۰ عکس از عکاسان اصفهانی‌ها است و امیدوارم این فعالیت‌ها دامه‌داشته باشد.

نورصالحی در ادامه عنوان کرد: در روز ۱۸ شهریور به اتفاق تعدادی از اعضا شورا، سرپرست شهرداری و تعدادی از مدیران شهرداری از عملیات اجرایی تونل و خط ۲ مترو بازدید داشتیم و در جریان زحمات کارگران قرار گرفتیم.

اجرایی شدن ۳۲ درصد از خط ۲ متر

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: طبق گزارش ارائه شده ۳۲ درصد از خط ۲ مترو به اجرا درآمده و میزان پیشرفت با احتساب باقی‌مانده عملیات ساختمانی، دپو، تجهیزات و... حدود ۱۲ درصد است و به نرخ امروز بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

وی اظهار کرد: شورای شهر انتظار دارد تلاش برای استمرار و‌سرعت بخشیدن برای این پروژه ادامه داشته باشد و بتوانیم از منابع مختلف تأمین مالی داشته باشیم و این حرکات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: خواهرخواندگی اصفهان سفرهای استانی دولت سیزدهم رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عامری در هشتصد و بیست و یکمین نشست شورای شهر بندرعباس که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام برگزار شد، گفت: سپاه افتخار امت اسلامی است و در تمام عرصه‌ها خدمات شایان و ارزنده‌ای را ارائه کرده و مردم همواره از آثار و برکات آن بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: یکی از کارهای ماندگار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به واسطه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در استان هرمزگان احداث پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس بود که کشور را در تولید بنزین به خودکفایی رساند و تحریم‌های این حوزه را بی‌اثر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق، بیان‌کرد: ضربه کاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی دل هر انسان آزاده‌ای فارغ از اینکه چه دینی داشته باشد را شاد کرد و جا دارد از این بابت نیز قدردان این فتح و ظفر بزرگ باشیم.

حجت الاسلام عامری با بیان اینکه یک سال بیشتر از عمر ششمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس باقی نمانده است، گفت: شورای ششم با این نگاه شهردار بندرعباس را از بین پاسداران انتخاب کرد که ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران به کمک شهر بیاید.

وی عنوان‌کرد: در سه سال گذشته از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء استفاده نشده است در حالی که شهر بندرعباس مشکلات زیرساختی عدیده‌ای دارد و وضعیت بافت فرسوده نامطلوب است از این رو اگر توان اجرایی و مهندسی قرارگاه خاتم پای کار بیاید بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر 6086594

دیگر خبرها

  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب