Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:44:41 GMT

مجوز ورود ۹ هزار تُن شکر برای استان سمنان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۳۸۸۹

مجوز ورود ۹ هزار تُن شکر برای استان سمنان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر منوچهری صبح یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری، مجوز ورود ۹ هزار و ۵۰۷ تُن شکر برای استان صادر شده که تاکنون هفت هزار و ۴۴۵ تُن شکر برای صنف و صنعت استان جذب شده است، ابراز کرد: میزان شکر جذب شده برای صنف و صنعت استان در سال جاری تاکنون، بالغ بر دو برابر سهمیه تخصیص یافته در مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بالغ بر شش هزار تُن آرد به طور میانگین در استان مصرف خواهد شد، افزود: پیگیری‌ها برای جذب میزان سهمیه تخصیص یافته شکر استان در دستور کار قرار دارد همچنین باید گفت ۴۲ هزار و ۷۵۵ تُن گندم از محل کشت کشاورزان استان سمنان به ارزش ریالی بالغ بر دو هزار میلیارد ریال خریداری شده که ۹۹.۹ درصد مبالغ خریداری شده پرداخت شده است.

خرید گندم تضمینی

عضو ستاد تنظیم بازار استان سمنان با بیان اینکه مطالبات کشاورزان در بحث گندم در استان پرداخت و در این باره هیچ‌گونه مشکلی نداریم، ابراز داشت: در حال حاضر بالغ بر ۲۸ هزار تُن گندم برابر سه ماه و نیم ذخیره مورد نیاز در استان انبار شده است.

منوچهری با بیان اینکه از محل واردات در استان، ۱۲ هزار تُن مجوز واردات داشتیم که شش هزار تُن به استان وارد شده است، تاکید کرد: برای تأمین گندم استان هشت هزار تُن نیز از استان گلستان وارد شده که ۲ هزار تُن دیگر در دست اقدام است از سوی دیگر باید گفت ماهیانه به صورت میانگین ۸ هزار تُن گندم در استان مصرف خواهد شد.

قیمت اقلام عنوان شد

مجید برهانی، رئیس اتاق بازرسی، نظارت و اصناف استان سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه به دلیل رسیدن به اواخر فصل، با افزایش قیمت در حبوبات به صورت کشوری مواجه بودیم، گفت: در بحث روغن نباتی و مایع از لحاظ قیمت و فراوانی با وضعیت مطلوبی در سطح فروشگاه‌ها و اصناف برخورداریم از سوی دیگر در بحث افزایش قیمت صیفی‌جات، به دلیل محدودیت‌های کرونایی، برداشت محصول کاهش پیدا کرد و شوک افزایش قیمت به بازار وارد شد.

وی با بیان اینکه نوسانات قیمت موز نیز به دلیل وارداتی بودن وجود دارد و برخی از سایر محصولات نیز به طور طبیعی به دلیل فرارسیدن فصل برداشت وجود داشت، افزود: در بازار استان هم اکنون، گوجه فرنگی با قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و پیاز و سیب زمینی نیز با قیمت شش هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه است همچنین قیمت گوشت گوساله زنده در حال حاضر کیلویی ۶۰ هزار تومان و قیمت گوسفند زنده نیز از ۵۳ هزار تومان تا ۵۵ هزار تومان در استان در حال فروش است در نهایت نیز باید گفت در حال حاضر گوشت مرغ با قیمت ۲۵ هزار تومان و تخم مرغ نیز با قیمت ۲۳ هزار تومان در سطح بازار استان در حال توزیع است.

کد خبر 5302556

منبع: مهر

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم تنظیم بازار استانداری سمنان ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا واکسیناسیون کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل تعاونی گرگان عکس استانها ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا استان سمنان هزار تومان هزار ت ن ن گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور

عطاالله هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط مساعد بارش در اردیبهشت انتظار می‌رود که حداقل میزان خرید تضمینی گندم ۱۲ میلیون تن باشد.

به گفته او، برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که براین اساس نیازی به واردات گندم حتی برای صنف و صنعت هم نخواهیم داشت.

هاشمی ادامه داد: تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران و اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم در قالب جایزه تحویل راهکار تحقق خودکفایی گندم و بی نیازی از واردات محسوب می‌شود، در غیر این صورت به سبب ورود دلالان و واسطه‌ها در امر خرید، گندم تولیدی به سمت جایگزینی خوراک دام و طیور یا قاچاق به آن سوی مرز‌ها هدر می‌رود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه پیگیری جایزه تحویل گندمکاران به جایی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر برای اصلاح نرخ، هنوز به جایی نرسیده ایم که به نظر می‌رسد عده‌ای برای بحث خودکفایی کارشکنی می‌کنند.

به گفته او، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت گندم در بازار‌های جهانی و کشور‌های اطراف با احتساب دلار آزاد ۲۰ درصد بالاتر از تولید داخل است که متاسفانه واردکنندگان با کارشکنی در امر تولید بدنبال واردات هستند، درحالیکه کیفیت گندم خارجی و داخلی با یکدیگر قابل قیاس نیست چراکه آنها گندم‌های درجه یک را به ما نمی‌فروشند و گندم‌های درجه ۲ و ۳ بالاتر از قیمت تولید داخل به ما می‌دهند.

هاشمی گفت: بنابر سیاست برنامه هفتم مبنی بر خودکفایی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک انتظار می‌رود که طبق قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل مطالبات گندمکاران واریز شود و هرچه سریع ترجایزه تحویل به منظور ایجاد ترغیب کشاورزان اعلام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • داستان پیچیده بازگشت گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام