Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:39:43 GMT

تاثیر داروی نقرس بر درمان کووید-۱۹

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۴۴۲۹

تاثیر داروی نقرس بر درمان کووید-۱۹

نتایج آزمایشات جدید نشان می دهد: داروی نقرس می تواند در درمان بیماری کووید-۱۹ نیز اثربخش باشد.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه جورجیا (UGA) در بررسی های خود دریافتند: داروی "پروبنیسید" که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکاست و به طور معمول مصرف آن به بیماران مبتلا به نقرس توصیه می شود، می تواند در درمان بیماری کووید-۱۹ نیز اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان داروی پروبنیسید دارای طیف وسیعی از ترکیب های ضد ویروسی است که می توان آن را به عنوان یکی از گزینه های اصلی مقابله با کروناویروس معرفی کرد.

محققان دانشگاه جورجیا تاکید کردند: این داروی آنتی ویروس برای همه ویروس های تنفسی RNA از جمله کروناویروس که مورد آزمایش قرار گرفتند، اثربخش بوده است.

ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV)، کروناویروس و ویروس آنفلوآنزا همگی در یک فصل منتشر می شوند. نتیجه نهایی این تحقیق نشان می دهد که می توان با استفاده از این داروی خوراکی به طور بالقوه عفونت و بیماری را کاهش داد.

طبق گفته کارشناسان کلینیک مایو، نقرس یک شکل معمول و پیچیده آرتریت است و باعث حملات ناگهانی و شدید درد، ورم، قرمزی و حساسیت در یکی از مفاصل اغلب در انگشت شست پا می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز، ویروس ها این طور عمل می کنند که با همکاری سلولهای بدن خودِ شخص، تکثیر یافته و ویروس بیشتری تولید می کنند. داروی پروبنیسید این روند تکثیر را محدود می کند و بنابراین مانع از آن می شود که ویروس، سلول های فرد را آلوده کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس نقرس کرونا در جهان کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده انتظامی فسا گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر نگهداری و فروش داروی غیر مجاز در واحد صنفی مرغ فروشی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان قرار گرفت.
فرهاد آراوند افزود: پس از تایید صحت موضوع، ماموران انتظامی در بازرسی از مغازه، هشت هزار و ۵۰ عدد انواع قرص و مقادیری دارو را که به صورت غیر اصولی و غیر بهداشتی نگهداری شده بود،  کشف کردند.
فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: این واحد صنفی با دستور قضایی ، پلمب و ۲ نفر  پس از تشکیل پرونده  روانه زندان شدند.
شهرستان فسا در جنوب فارس و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح نور باید مستمر و اثربخش باشد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • کشف داروی غیرمجاز در مرغ فروشی
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت