Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:54:03 GMT

یکی از اولویت‌های ما اجرای طرح کاداستر است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۴۴۸۱

یکی از اولویت‌های ما اجرای طرح کاداستر است

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان صبح یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل ثبت اسناد استان البرز اظهار کرد: در سازمان ثبت اسناد و املاک بر اساس طرح تحولی که برای قوه قضائیه به سازمان‌های تابعه تهیه شده، یکی از اولویت‌های کار ما اجرای طرح کاداستر در کشور است.

وی با بیان اینکه طرح کاداستر یک طرح مهم ملی است که زمینه مدیریت زمین را در کشور فراهم می‌کند، تصریح کرد: با اجرای این طرح از بسیاری از مفاسد و تجاوز به اراضی ملی و دولتی جلوگیری به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که زمینه اختلاف ملکی و محلی را در کشور فراهم می‌کند با اجرای این طرح از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: کل مساحت کشور ۱۶۲ میلیون هکتار است که حدود ۱۵۰ میلیون هکتار آن را اراضی ملی و منابع طبیعی اعم از کوه‌ها، دریاها، مراتع و … تشکیل می‌دهد.

خدائیان با بیان اینکه بر اساس طرح تحول اولویت اصلی در طرح کاداستر اراضی ملی و منابع طبیعی هستند، گفت: این اراضی هستند که مورد طمع افراد سودجو قرار می‌گیرند و ما ملاحظه می‌کنیم در اقصی نقاط کشور افرادی به این اراضی تجاوز می‌کنند و بعد تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی ابا بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌ها و ویلاهای غیرمجاز در این اراضی احداث شدند، ادامه داد: در هر حال تمام اراضی سرمایه‌های ملی هستند و بر این اساس باید از بروز چنین جرایم و تخلفاتی پیشگیری کنیم.

کد خبر 5302613

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ذبیح الله خداییان قوه قضاییه ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه واکسیناسیون کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل تعاونی گرگان عکس استانها ایلام ستاد ملی مقابله با کرونا طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پارسال با ورود دستگاه قضایی بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی رفع تصرف شده است.

وی اضافه کرد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بیش از ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در هزار و ۱۳۷ فقره به مساحت بیش از هزار و ۲۴۷ هکتار بود.

عتباتی همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی طی پارسال نیز پرداخت و افزود: دستگاه قضایی استان پارسال به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲ هزار و ۶۸۶ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی کرد.

رئیس دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار به تعداد هزار و ۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی جلوگیری کرد.

عتباتی همچنین با اشاره به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی گفت: پارسال بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان رفع تصرف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد