Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@19:49:51 GMT

آغاز ثبت نام طرح پیاده روی نیابتی اربعین

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۸۴۷۲۵

آغاز ثبت نام طرح پیاده روی نیابتی اربعین

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، یوسف افضلی گفت: با توجه به اینکه امسال امکان حضور فراگیر علاقه‌مندان اهل بیت در پیاده روی عظیم اربعین وجود ندارد، با همکاری خادمان ستاد بازسازی عتبات در نجف و کربلا، طرح «همقدم» با هدف انجام پیاده روی نیابتی اربعین حسینی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این طرح، عوامل اجرایی پروژه‌های بازسازی و توسعه‌ای ستاد بازسازی عتبات حاضر در عراق به نیابت ثبت‌نام کنندگان، پس از زیارت حرم مولای متقیان در شهر نجف اشرف وارد مسیر پیاده روی شده و در انتهای مسیر نایب الزیاره ثبت نام کنندگان در حرم حضرت اباالفضل عباس(ع) و سید و سالار شهیدان در روز اربعین بوده و زیارت نامه مخصوص را قرائت خواهند کرد.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی گفت: علاقه‌مندان می‌تواند برای ثبت نام به تارنمای ستاد بازسازی عتبات یا لینک https://atabat.org/fa/forms/۵۲ مراجعه کنند.

وی گفت: تمامی دوستداران اهل بیت و مشتاقان زیارت اربعین در سراسر جهان می‌توانند برای دیدن تصاویر زنده و عکس های مربوط به پیاده روی نیابتی توسط خادمان در این مسیر سراسر نور، به صفحات اجتماعی (اینستاگرام) به آدرس atabat_org مراجعه کنند.

افضلی یادآور شد: طرح زیارت نیابتی اعتاب مقدسه نیز هر شب جمعه توسط خادمان ستاد بازسازی عتبات اجرا می‌شود به‌طوریکه از فروردین امسال تا کنون حدود ۸۰۰ هزار زیارت به نیابت انجام شده است.

به گزارش ایرنا از سازمان حج و ز یارت، کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی در اطلاعیه ای اعلام کرده است : علیرغم زمان بسیار کوتاه باقی مانده تا ایام اربعین حسینی (ع)، تا این لحظه هیچ مجوز رسمی از سوی دولت عراق برای شرکت مشتاقان ایرانی در مراسم اربعین حسینی صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور روادید ابلاغ نشده است.

1352

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اربعین نجف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اربعین نجف بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران اربعین نجف ستاد بازسازی عتبات اربعین حسینی پیاده روی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۸۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از مرمت و ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، مرتضی صفری با اعلام خبر آغاز مرمت مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه اظهار کرد: مرمت بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های گذشته نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام خمینی (ره) ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی دانست.

کد خبر 751583

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد